2 mus sat til samtidigt
Fra : Claus P.

Dato : 17-10-04 12:22

Hej der
Kan man have 2 mus sat til computeren samtidigt, hvis den ene er er sat til
USB porten og den anden til PS/2 porten?
Jeg kører Windws XP.

Fra : Peter Hansson \(7950~

Dato : 17-10-04 12:46

"Claus P." <clausnoerSLET@MIGtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til
> USB porten og den anden til PS/2 porten?

Som regel. Det har jeg da haft i et stykke tid i forb. med nogle
formatteringer m.v.

PH

Fra : Casper Bang

Dato : 17-10-04 12:47

> Kan man have 2 mus sat til computeren samtidigt, hvis den ene er er sat
> til
> USB porten og den anden til PS/2 porten?
> Jeg kører Windws XP.

Yup, det er ikke noget problem.
Begge mus styrer så bare samme curser

Fra : Per Nielsen

Dato : 17-10-04 13:09

Casper Bang wrote:
> Yup, det er ikke noget problem.
> Begge mus styrer så bare samme curser

Bliver der så nogle problemer hvis der lægges drivere ind til
hver mus? Hvis jeg f.eks. ville køre med Logitech MX510 på PS/2
og Microsoft Intellimouse Explorer 3.0 på USB? Der følger drivere
med til begge mus.

Fra : Anders pedersen

Dato : 17-10-04 14:05

On Sun, 17 Oct 2004 14:09:18 +0200, Per Nielsen wrote:

> [...]
> hver mus? Hvis jeg f.eks. ville køre med Logitech MX510 på PS/2
> og Microsoft Intellimouse Explorer 3.0 på USB? Der følger drivere

Det kan godt blive et problem
Mus og tastatur kører faktisk med universal software
dvs. at software til logitech musen og vil kunne styre knapperne til
microsoft musen

Men prøv at instalere begge drivere
og se hvordan knapperne virker
Men de ville nok kører ens

--
Med venlig Hilsen
Anders Bøgh Pedersen

Fra : Per Nielsen

Dato : 17-10-04 16:50

Anders pedersen wrote:
> Det kan godt blive et problem
> Mus og tastatur kører faktisk med universal software
> dvs. at software til logitech musen og vil kunne styre
> [...]

Man kunne selvfølgelig bare prøve det af, og se om det ville
"screw up the system". Men det er jeg ikke så meget for, da jeg
ikke har brug for at have tilsluttet 2 mus samtidig lige her og
nu Men jeg håbede at andre evt. havde afprøvet om det giver
driverkonflikter, en viden som ville være nyttig, dersom jeg en
dag havde brug for at have begge tilsluttet samtidig.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-10-04 17:49

Per Nielsen skriblede og skrablede følgende:

> [...]
> driverkonflikter, en viden som ville være nyttig, dersom jeg en
> dag havde brug for at have begge tilsluttet samtidig.

Jeg bruger det flere gange. Hvis min trådløse, optiske løber tør for strøm
(sidder pås PS" porten), så har jeg en anden USB-mus som jeg lige kan sætte
til min USB hub. Det virker helt problemløst med begge mus samtidig. Jeg
bruger windows standard drivere, og jeg kan endda også bruge min mus til min
tegneplade (men det er en møgmus)..

Det eneste, der ikke er muligt er, at have en mus til hver sin skærm, når
man som jeg har to skærme. Jeg har i hvert fald ikke fundet ud af, hvordan
det kan gøres....

For nogen tid siden have jeg en kammerat på besøg, som er "IT-idiot". Han
skulle se noget på nettet, og fik den normale mus. Så sad jeg bag ved ham på
min sengetrappe og brugte den trådløse mus. Hver gang han ville klikke på
noget, rykkede jeg markøren lidt. Sådan sad han længe og bandede over, at
det var så svært at bruge en mus

Claus

Fra : Per Nielsen

Dato : 17-10-04 18:20

Claus Tersgov wrote:
> [...]
endda
> også bruge min mus til min tegneplade (men det er en møgmus)..

Jeg er også helt med på at det nok vil virke rimeligt
gnidningsfrit med Windows standard drivere. Jeg kan dog bedre
lide de drivere der følger med musene, men jeg tror at det vil
give lidt driverkonflikter hvis jeg installerer dem for begge
mus. Det må tiden vise.

> [...]
længe
> og bandede over, at det var så svært at bruge en mus

LOL og ti-hi Fandt han ud af hvad der skete, eller har du
tænkt dig at gentage seancen en anden gang

Fra : Flemming Joensson

Dato : 17-10-04 16:57

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> wrote in

> [...]
> hver mus? Hvis jeg f.eks. ville køre med Logitech MX510 på PS/2
> og Microsoft Intellimouse Explorer 3.0 på USB? Der følger drivere

Jeg har to Logitech mus tilsluttet min pc lige nu. En MX700 og en MX500.
Det eneste problem jeg har haft er at den hastighed musemarkøren bevæger
sig med i forhold til den bevægelse man laver med musen ikke er den samme
for de to mus og det kan jeg ikke justere for hver enkelt mus.

Andre problemer har jeg ikke oplevet.

/Flemming

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'

Fra : Per Nielsen

Dato : 17-10-04 18:25

Flemming Joensson wrote:
> [...]
laver
> med musen ikke er den samme for de to mus og det kan jeg ikke

Jeg kunne godt forestille mig lidt problemer i den retning. Nu er
det så i dette tilfælde to Logitech mus, mens jeg måske vil kunne
forvente en lidt anden problemstilling med henholdsvis en
Logitech MX510 og en Microsoft Intellimouse 3.0. Det vil nok kun
en afprøvning kunne kaste nærmere lys over, men det bliver ikke
før jeg har brug for det

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 17-10-04 12:47

Claus P. skrev:

> Kan man have 2 mus sat til computeren samtidigt, hvis den ene
> er er sat til USB porten og den anden til PS/2 porten?

Ja.

--
Hilsen
Madsen