PSU blæser?
Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 16-10-04 21:38

Hej jeg har en PSU fra Q-Tec

Den larmer helt ad h. til...

Har været på www.edbpriser.dk men kan ikke finde de rigtige
blæsere.

Har købt to men stikkene passer ikke, hvad skal jeg kigge under?

Henrik, Silkeborg

Fra : Leony

Dato : 17-10-04 08:55

"Henrik (Silkeborg)" <dk8008@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Har købt to men stikkene passer ikke, hvad skal jeg kigge under?

Det vil helt klart være en fordel at fortælle hvad du leder efter.
Hvilken stiktype.

Muligheden er at klippe ledningerne på blæserne og så tilslutte dem til
ledningerne i PSU'en.
Du mister sikkert garantien ved et sådant indgreb.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Cacba Cacbis

Dato : 17-10-04 13:30

Du kan også bare købe en Papst 80mm (vil gætte på at det er den størelse),
klippe ledningerne, og sætte den nye blæser på istedet, med en samlemuffe.

Så larmer den en del mindre... eller du kan sætte den forrige blæser til 5v
eller 7v....

Spørg evt i news:dk.edb.hardware.stoej

Cacba Out

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 17-10-04 21:06

Hvordan jør jeg det?

Henrik

Fra : Leony

Dato : 18-10-04 13:19

> Hvordan jør jeg det?

7 volts tricket:
http://www.cpemma.co.uk/7volt.html

Fra : Brian Lund

Dato : 19-10-04 00:27

> [...]
> blæsere.
>
> Har købt to men stikkene passer ikke, hvad skal jeg kigge under?

Så vil jeg skynde mig at komme med hvad jeg gjorde, inden du klipper nogen
ledninger! ;)

Hvis der sidder et stik på blæseren som der gjorde i min; et stik som de
alm. 3-pins stik til bundkort, dog kun med 2 pins så kan du gøre det at du
bare skifter stikkene ud!

Med en nøl, lille skruetrækker eller kniv kan du trykke lidt på det blanke
metal i stikkene, og så kan du hive ledningerne ud af stikkene! Du skal så
hive ledningerne ud på begge blæsere, og så ellers bare skifte stikkene ud!

Hvis du så har en blæser med 3 ledninger kan du gøre det at du lodder den 3.
ledning af, klipper den af eller bare gemmer den et sted hvor den ikke
forstyrer :)

Brian

Fra : Jacob E.

Dato : 02-11-04 19:59

Henrik (Silkeborg) wrote:
> Hej jeg har en PSU fra Q-Tec
>
> Den larmer helt ad h. til...
>
> Har været på www.edbpriser.dk men kan ikke finde de rigtige
> blæsere.

Henrik, er du sikker på, at det er din _blæser_ som larmer? Satte selv en
Q-Tec PSU (model 13233, 300W) i min kones pc. Blæseren i den siger sådan set
ikke så meget, men selve "maskineriet" inde i boksen larmer som en mindre
Bornholmerbåd. Jeg ville ikke få noget ud af at skifte blæseren i den,
ihvertfald.
Nu er dit indlæg ikke helt nyt, så hvis du _har_ skiftet blæseren med godt
resultat, så er det jo fjong

Mvh Jacob

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 05-11-04 11:32

Hej, og NEJ, det er ikke løst endnu....

Er der nogen der har et godt bud til hvad PSU man kan få
for max 500 -600 Kr?

Skal bruge den en i hygge/spillemaskinen og den anden
i en server med 5 hhd, 2 cd rom drev og diverse andre blæsere....

Mvh Henrik