Sound blaster Live 5.1 med Win XP sp2?
Fra : Rea721

Dato : 16-10-04 19:35

Hello

Min knægt har opdateret Win XP med SP2 og nu virker hans lydkort ikke.

Vi har fjernet kortet, afinstaleret alle programmer med SB live, fjernet
alle nøgler i reg databasen vedr creative, startet comp op uden lydkort og
checket at alt var væk. Slukket igen, sat kortet i, startet op instaleret
driverer, og når vi når til punktet hvor computeren skal genstartes virker
lydkortet perfekt, men efter genstarten er lydenheden undertryket, virker
som om den ikke er instaleret.

Creative har ingen XP signeret driverer

Er der andre der har oplevet lignende problemer og fået dem løst...så giv
venligst lidt hjælp

--
Rea721 AKA Leon Andrea skod2[remove]@721.dk
Flyudlejning, Skoleflyvning, Taxaflyvning, Rundflyvning

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 16-10-04 22:35

Rea721 skrev:

> Creative har ingen XP signeret driverer

En driver behøver heller ikke nødvendigvis at være signeret for
at fungere.

> Er der andre der har oplevet lignende problemer og fået dem
> løst...så giv venligst lidt hjælp

Ingen problemer her med Live 5.1 og WinXP Pro SP2.
Da SP2 udkom opdaterede jeg min Windows-CD og installerede Windows
forfra vha. den, og derefter installerede jeg den samme driver til
lydkortet, som jeg brugte på min SP1-installation og det kører uden
problemer overhovedet. Driveren som jeg bruger hedder v5.12.1.244
og er fra d. 04/7-02.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Rea721

Dato : 16-10-04 22:46

I news:cksb7g.17o.1@tgm.dyndns.dk
skrev Thomas G. Madsen følgende tekst:

> Ingen problemer her med Live 5.1 og WinXP Pro SP2.

Tak for svaret..... Det må jo betyde at den kan fungere med XP2..... Men jeg
håber at andre har haft et problem magen til og kan hjælpe:

Fra : Peter J

Dato : 16-10-04 23:46

"Rea721" <skod2[remove]@721.dk> skrev

> Tak for svaret..... Det må jo betyde at den kan fungere med XP2..... Men
> jeg håber at andre har haft et problem magen til og kan hjælpe:

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, men blot fortælle at jeg har oplevet
præcis det samme som dig med mit SoundBlaster Live Value og WinXP SP 2.
Efter lang tids bøvlen og en ultra-ustabil maskine vendte jeg tilbage til
mit trofaste onboard-lydkort, og satte Live-kortet tilbage i en gammel
udrangeret PC...

Jeg forsøgte aldrig at geninstallere Windows, men der er en god mulighed
for, at det så ville have virket.

mvh
Peter

Fra : Rea721

Dato : 17-10-04 09:46

I news:4171ba1a$0$77018$14726298@news.sunsite.dk
skrev Peter J følgende tekst:

> 2. Efter lang tids bøvlen og en ultra-ustabil maskine vendte jeg
> tilbage til mit trofaste onboard-lydkort, og satte Live-kortet
> tilbage i en gammel udrangeret PC...

Æv, det lyder ikke så godt... jeg håber stadig

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-04 23:06

Hejsa !

Da det er længe siden du har postet nedenstående i dk.edb.hardware, tillader
jeg mig at sætte dig cc: på denne.
Har du løst problemet, så beklager jeg...!

Jeg har umiddelbart haft samme problem, som jeg også spurgte gruppen her til
råds om, desværre uden held.
Jeg har dog her til aften haft den glædelige oplevelse, at jeg har fået løst
problemet, som jeg synes jeg vil dele, hvem ved om det er samme problem ?

Prøv først at tjekke din device manager. Under "System Devices", kontroller
om du har "Plug and Play Software Device Enumerator" installeret. Hvis ikke,
er vi måske på rette spor. Det er lidt langhåret, men prøv at følge mig

Du skal have installeret "Plug and Play Software Device Enumerator", hvortil
du skal bruge filerne
swenum.inf og
swenum.sys

swenum.sys finder du formentlig i c:\windows\system32\drivers. Tag en kopi,
og smid den eventuelt i et temp bibliotek.

swenum.inf fandt jeg aldrig, men jeg tog en kopi af machine.inf som jeg
fandt i c\windows\inf. Læg denne i samme biliotek som sys-filen.

Åbn nu swenum.inf i en tekst editor og fjern linien
ExcludeFromSelect=*
og gem kopien igen.

Find kontrolpanel og "Add or remove hardware", og følg Wizarden. Vælg
følgfende :

1. "yes, I have already connected the hardware"
2. "Add a new hardware device"
3. "Install the hardware that I manually select from a list"
4. "Show all devices"
5. "Standard system devices"
6. "Plug and play Software Device Enumerator"
7. "Install"

Lidt genstarts gymnastik er altid godt. Prøv nu at geninstallere kortet. Det
fungerede for mig.
Nu har jeg jo ikke selv fundet på løsningen, så se evt her :
http://www.annoyances.org/exec/forum/winxp/t1066427444

Håber det hjælper !

/Jan