Det svage led i PC ?
Fra : Sørensen

Dato : 16-10-04 16:35

Jeg vil gerne gøre min pc lidt hurtigere uden at skifte motherboard hvis det
kan lade sig gøre:

MB: Tyan Tiger S2460 266mhz
CPU: 2 stk. Athlon 1Ghz. MP.
Ram: 2 stk, 256mb PC2100
HD. IBM Deskstar 60GXP 7200 2mb.8,5ms. ATA100

Jeg har bestilt 500mb. ekstra ram, ville det hjælpe med en SCSI-disk eller
er det mon motherboard / CPUèr der er flaskehalsen nu.

Venlig Hilsen
Sørensen

Fra : Peter Pan

Dato : 16-10-04 16:51

"Sørensen" <no@i.dont> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har bestilt 500mb. ekstra ram, ville det hjælpe med en SCSI-disk eller
> er det mon motherboard / CPUèr der er flaskehalsen nu.

Hvis du bruger programmer der er harddisk intensive, vil harddisken være
flaskehalsen. Hvis du bruger programmer der er ramkrævende, vil rammen være
flaskehalsen. Hvis du bruger programmer der er cpukrævende, vil cpu'erne
være flaskehalsen.

Kort sagt, det kommer helt an på hvad du bruger maskinen til.

Bundkortet kan sagtens klare nogle størrer cpu'er, så det vil være nemt at
opgradere cpu'erne.

Mvh
Anders

Fra : Villy Jensen

Dato : 16-10-04 17:07

> [...]
>
> Kort sagt, det kommer helt an på hvad du bruger maskinen til.
>
> Bundkortet kan sagtens klare nogle størrer cpu'er, så det vil være nemt at

Hvilket operativsystem?
Spiller du? - Spiller du spil, der kan udnytte begge CPU'er?
Har du et AGPx4 grafikkort?

Hvis du har operativsystem samt software, der kan udnytte 2 CPU'er er det
nok OK.
Hvis du bruger single-CPU OS eller single-CPU software vil kun én CPU
arbjde! Én 1 GHz CPU er så absolut en flaskehals!

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Sørensen

Dato : 16-10-04 17:42

"Villy > skrev >

> Hvilket operativsystem?
XP-Proff
> Spiller du? - Spiller du spil, der kan udnytte begge CPU'er?
Nej
> Har du et AGPx4 grafikkort?
Det ved jeg ikke , har det indflydelse på performace hvis man ikke spiller
?.

> Hvis du har operativsystem samt software, der kan udnytte 2 CPU'er er det
> nok OK.
XP-Proff som udnytter begge cpu

Fra : Leony

Dato : 17-10-04 09:03

"Villy Jensen" <diy4wd@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Én 1 GHz CPU er så absolut en flaskehals!

Det kommer ganske an på brugen af computeren.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Sørensen

Dato : 16-10-04 17:17

"Peter Pan" > skrev >

> [...]
>
> Kort sagt, det kommer helt an på hvad du bruger maskinen til.
>
> Bundkortet kan sagtens klare nogle størrer cpu'er, så det vil være nemt at

Tak for svar.
Bundkortet kan kun klare op til 1,4ghz. prossore så det vil næppe kunne
mærkes.
Jeg ville gerne have at programmer startede lidt hurtigere, så måske en SCSI
eller 150seriel-disk ville være det sidste jeg kunne gøre .
CPUèrne er aldrig ret belastede heller ikke under opstart af programmer.

VH.
Sørensen

Fra : Peter Pan

Dato : 16-10-04 21:31

> Bundkortet kan kun klare op til 1,4ghz. prossore så det vil næppe kunne
> mærkes.

Du kan sagtens køre med 2x Athlon MP 2800+ på det bundkort. Du skal bare
lige opgradere biosen først.

Så der er en del fart at hente på den konto. Men det lyder som om det ikke
er den rigtige opgradering til dine behov. Hvis jeg var dig, vil jeg gå
efter mere ram (som du vidst allerede havde taget skridtet til) og en hurtig
scsi disk.

Mvh
Anders

Fra : Sørensen

Dato : 17-10-04 08:06

"Peter Pan" < skrev >
> Du kan sagtens køre med 2x Athlon MP 2800+ på det bundkort. Du skal bare
> lige opgradere biosen først.
>
> Mvh
> Anders

Tusinde Tak for info, det var jeg ikke klar over, jeg har downloadet bios
upgd. og utility men jeg gemmer det som en sidste udvej . Det kan jo gå
galt.

vh.
Sørensen

Fra : Leony

Dato : 17-10-04 09:05

> Tusinde Tak for info, det var jeg ikke klar over, jeg har downloadet
> bios upgd. og utility men jeg gemmer det som en sidste udvej . Det
> kan jo gå galt.

Du kan læse meget mere om 2 cpu'er og dit bundkort i dette forum:
http://forums.2cpu.com/
Søg på dit bundkort til at starte med.

Det foregår dog på engelsk, så jeg håber ikke dette er et problem.

Fra : Sørensen

Dato : 17-10-04 13:23

"Leony" skrev

> [...]
> mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
> http://home.tiscali.dk/~vinci/
> Mit Chieftec røntgen mod + "The MetallicAse".

Takker for info.
Fine CaseMods

vh.
Sørensen

Fra : preben nielsen

Dato : 16-10-04 16:59

"Sørensen" <no@i.dont> skrev i en meddelelse
> Jeg vil gerne gøre min pc lidt hurtigere uden at skifte
> motherboard hvis det kan lade sig gøre:

Hurtigere til hvad ? Hurtigere opstart af programmer ? Bedre
performance i spil ? Hvad ?

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Sørensen

Dato : 16-10-04 17:36

"preben > skrev

> Hurtigere til hvad ? Hurtigere opstart af programmer ? Bedre performance i
> spil ? Hvad ?

Opstart af programmer
Jeg spiller aldrig.
Bruger den mest til at surfe og lidt simpel excel, men jeg har en ide om at
antivirus og firewall også sløver den lidt.

Venlig Hilsen.
Sørensen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-10-04 20:21

Sørensen wrote:

> Bruger den mest til at surfe og lidt simpel excel, men jeg har en ide
> om at antivirus og firewall også sløver den lidt.

Du kan nøjes med en 1GHz Pentium III til det arbejde. Hvis den virker
sløv til de lette opgaver den skal udføre, så ville jeg nok kigge på
software og ikke hardware.

Jesper G. Poulsen