Mus vs. Trackball - dokumentation?
Fra : Thomas Rokamp

Dato : 15-10-04 07:27

Hejsa!

Jeg søger dokumentation for hvad der fysisk skulle være bedst at anvende som
"pegeredskab" til PC. Det bedste er formentlig helt at lade være, men når
det nu SKAL være

Hvad er bedst? Mus eller Trackball? Eller er det et alternativ?

Skriv gerne links, der dokumenterer virkninger, forskelle osv...

Mvh.
Thomas Rokamp

Fra : Bo Dudek

Dato : 15-10-04 08:10

[...]

>Hvad er bedst? Mus eller Trackball? Eller er det et alternativ?

først og fremmest vil jeg sige, at jeg ikke har en fysiologisk
baggrund, hvormed jeg kan udtale mig..

jeg arbejder dog professionelt med computeren (med grafik) 8-10 timer
om dagen, og har derfor lidt 'erfaring'..

på et tidspunkt for et par år siden begyndte jeg at få drillerier med
håndleddet, som blev ømt og 'klikkede over'.. jeg snakkede med min
læge, og efter kort tid investerede jeg i en trackball..

efter kort tid blev det bedre.. og efter lidt tid igen, værre.. jeg
har så istedet fundet ud af at veksle imellem disse to produkter, og
se, det er sagen.. det virker faktisk..

men igen, ingen dokumentation og ingen fysiologisk baggrund for mine
udtalelser..

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Dennis Lange

Dato : 15-10-04 10:40

Thomas Rokamp wrote:
> [...]
> lade være, men når det nu SKAL være
>
> Hvad er bedst? Mus eller Trackball? Eller er det et alternativ?

Jeg har ikke en håndfast dokumentation, men på min arbejdsplads, er der
flere der har klaget over håndledsproblemer. De har alle fået udleveret en
MouseTrapper, og det har hjulpet.

En dyr, men efter min erfaring god, løsning.

--
Mvh.
Dennis Lange

- Brugte fagbøger: www.pensum.dk www.bogbiz.dk

Fra : Thomas Rokamp

Dato : 15-10-04 12:00

> [...]
> MouseTrapper, og det har hjulpet.
>
> En dyr, men efter min erfaring god, løsning.

MouseTrapper... Er det sådan én, hvor man vender en alm. "kugle-mus" omvendt
ved siden af tastaturet, og får en "rulle-tingest" foran tastaturet?
Hvor kan man købe sådan én ?

/Thomas

Fra : Dennis Lange

Dato : 15-10-04 12:05

Thomas Rokamp wrote:
> MouseTrapper... Er det sådan én, hvor man vender en alm. "kugle-mus"
> omvendt ved siden af tastaturet, og får en "rulle-tingest" foran
> tastaturet?
> Hvor kan man købe sådan én ?

Det er det ja.

Du kan i hvert fald købe en her: http://www.ergo-partner.dk/

Ellers kan du læse mere om MouseTrapper her: http://www.mousetrapper.dk
- især synes jeg deres nye electronic udgave ser interessant ud.

Fra : Leony

Dato : 15-10-04 16:39

"Dennis Lange" <dblng3@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ellers kan du læse mere om MouseTrapper her:
> http://www.mousetrapper.dk
> - især synes jeg deres nye electronic udgave ser interessant ud.

I samme stil kan nævnes "Nomus":
http://www.ingenmus.dk/

I-Gesture Pad kunne være et hit:
http://www.fingerworks.com/

Eneste ulempe er prisen på produkterne

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-04 11:59

> [...]
> det nu SKAL være
>
> Hvad er bedst? Mus eller Trackball? Eller er det et alternativ?

Denne undersøgelse www.kortlink.com/pubmed konkluderer at man ikke kan sige
at det ene er bedre frem for det andet... Det afhænger helt af brugeren. Dog
siger de, at trackballen muligvis er den bedste løsning...