Hvad siger i til denne hardware config?? N~
Fra : Søren Christensen

Dato : 14-10-04 15:26

Hejsa!

Jeg har valgt og købe mig en ny pc istedet for min gamle 750duron.

Jeg har valgt at genbruge min Maxtor 80Gb fluid hd ata133.

Jeg har valgt følgende komponenter:

Bundkort:
http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=3100082&kat=
(Abit 769,-)

Cpu:
http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=320560&kat=
(3.0Ghz Pentium4 prescott 1379,-)

Dvd Brænder:
http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=750613&kat=
(Liteon 555,-)

Jeg har valgt en billig en da det er temmelig sjældent jeg brænder noget som
helst.

Grafikkort:
http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=340489&kat=
(Sapphir 9800Pro 128mb 1769,-)

Ram:
http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=350166&kat=
(Samsung DDR400 Pc3200 512mb 729,-)

Kabinet:
http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=810188&kat=
(Chieftec Miditower 360W Psu 699,-)

Bør jeg evt satse på AMD's 64bit processore?

Og har i evt nogen forslag til et andet grafikkort? Hvordan er de nye X600
og hva de
ellers hedder? Kan se de er en anelse billigere.

Vil gerne kunne spille det nye counterstrike.

Hva synes i om min system sammensætning?
Jeg er ikke meget for at passere 6000kr.
Jeg har valgt SHG da mit firma har noget aftale med dem og
vi kan afdrage stort set rentefrit igennem mit firma.

Hvor meget vil jeg kunne få for mit gamle system?

Amd Duron 750
512Mb Pc133
Geforce 4 mx420 64mb DDR
10GB Seagate
Kabinet
Pci Netkort
12x8x32 cdrom brænder og 52x cdrom

Venlig Hilsen

Søren

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-10-04 16:57

Søren Christensen wrote:

> Jeg har valgt en billig en da det er temmelig sjældent jeg brænder
> noget som helst.

Pris og kvalitet hænger ikke sammen. Mange gange betaler du for mærket.
LiteOn kan nærmest sammenlignes med Slots Classic. Det er en billig øl
syd for grænsen, men den har fået 1 ølglas i Gyldendals Ølguide.

> Hvor meget vil jeg kunne få for mit gamle system?

Det ved de sikkert i en af markedsgrupperne. Læg mærke til at der er en
gruppe beregnet på løst indmad og en gruppe for samlede maskiner.

Jesper G. Poulsen

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 14-10-04 17:04

> [...]
>
> Det ved de sikkert i en af markedsgrupperne. Læg mærke til at der er en
> gruppe beregnet på løst indmad og en gruppe for samlede maskiner.

Tak men hvad hedder disse grupper så?
Har siddet og ledt hele dk.edb igennem og kan ikke rigtige finde noget.

Venlig Hilsen

Fra : Brian Lund

Dato : 14-10-04 17:52

> Tak men hvad hedder disse grupper så?
> Har siddet og ledt hele dk.edb igennem og kan ikke rigtige finde noget.

dk.marked.privat.edb.xxx

Brian

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 14-10-04 18:19

"Brian Lund" <geronimo@nomail-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> dk.marked.privat.edb.xxx

Kan ikke rigtig se hva marked har med mit indlæg og gøre når jeg spørger til
noget hardware jeg evt vil købe....

Venligst

Fra : Anders Nielsen

Dato : 14-10-04 18:54

On Thu, 14 Oct 2004 19:18:45 +0200, "Søren Christensen \(4200\)"
<Hans@webspeed.uk> wrote:

> [...]
>noget hardware jeg evt vil købe....
>
>Venligst
>

>Hvor meget vil jeg kunne få for mit gamle system?

Det er jo nok det ovenstående der tænkes på, men du har måske glemt at
du spurgte.

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 14-10-04 19:22

"Anders Nielsen" <Still@nomail.dk> skrev i en meddelelse
> On Thu, 14 Oct 2004 19:18:45 +0200, "Søren Christensen \(4200\)"
>

> Det er jo nok det ovenstående der tænkes på, men du har måske glemt at
> du spurgte.

Nej men det er et Bi spørgsmål!

Men det fatter folk åbenbart ikke.
Hvorfor læser folk ikke overskriften og det der kommer umiddelbart efter.

Men folk har sq mere travlt med at lege netbetjente istedet for at besvare
spørgsmål.

Der er endnu ikke een, der har besvaret om den config jeg havde sammensat
var fornuftig.
Ergo er de sq mere offtopic end jeg på noget tidspunkt har været.

Venligst

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-10-04 19:36

Søren Christensen (4200) wrote:

> Nej men det er et Bi spørgsmål!

Og?

> Men det fatter folk åbenbart ikke.

Jo. Du får en venlig henvisning men istedet sviner du til højre og
venstre.

> Hvorfor læser folk ikke overskriften og det der kommer umiddelbart
> efter.

Det gør vi også.

> Men folk har sq mere travlt med at lege netbetjente istedet for at
> besvare spørgsmål.

Jeg gider ikke at spilde mere tid på dig, uanset dine spørgsmål.

Jesper G. Poulsen

Fra : Brian Lund

Dato : 14-10-04 19:52

> [...]
> var fornuftig.
> Ergo er de sq mere offtopic end jeg på noget tidspunkt har været.

Amen HALLO!

Du spørger hvad markedsgrupperne hedder mht. salg af dit gamle system, og
jeg giver dig et svar!
Hvis du mener at det er at være netbetjent at SVARE PÅ ET SPØRGSMÅL, så
burde du måske ty til andre midler end usenet...

> dk.marked.privat.edb.xxx

Jeg tror jeg vil gøre som Jesper, ignorere dig!

Brian

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 14-10-04 20:13

> [...]
> burde du måske ty til andre midler end usenet...

> en

> Jeg tror jeg vil gøre som Jesper, ignorere dig!

Sorry!
Tror vidst jeg misforstod det lidt... Troede i mente hele mit indlæg ikke
hørte til her i dk.edb.hardware.
Forstår stadig bare ikke hvorfor man ikke kan samle det hele under et
indlæg. Hvis folk ikke gider og svare
kan de jo bare lade være.... Kan ikke se det kan være så svært og lade være.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-10-04 20:25

Søren Christensen (4200) skrev:

> Forstår stadig bare ikke hvorfor man ikke kan samle det hele under et
> indlæg. Hvis folk ikke gider og svare kan de jo bare lade være.... Kan
> ikke se det kan være så svært og lade være.

Jeg kan så ikke se det skal være så svært at dele det op.

I bund og grund er det til din egen fordel da de i markedsgrupperne er
"eksperter" ligesom vi her er "eksperter" i det andet.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Leony

Dato : 14-10-04 17:30

"Søren Christensen" <soren_Helskov@varmpost.kom> skrev i en meddelelse

> [...]
> (Liteon 555,-)
> Jeg har valgt en billig en da det er temmelig sjældent jeg brænder

Hvis det sker sjældent, har du så overhovedet brug for en som kan brænde
dvd.
Hvis du kan nøjes med en 12x brænder, så sparer du 555 kr.

> Hvor meget vil jeg kunne få for mit gamle system?
> [...]

Som enekltdele kan du måske være heldig at få en 1000 kr for delene.
Den slags vurderinger er de bedre til i edbmarkedsgrupperne.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : N´far

Dato : 14-10-04 19:30

> Grafikkort:
> http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=340489&kat=
> (Sapphir 9800Pro 128mb 1769,-)

> Hva synes i om min system sammensætning?

Overvej at investere 500.-Kr. mere. Et 6800 er efter min mening det bedre
vælg, skal det være noget nyt.

Alternativ kan man vel få et brugt 5900XT/9800pro til 1000-1200 Kr.

http://graphics.tomshardware.com/graphic/20041004/vga_charts-04.html#3dmark_
2003

vh

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 14-10-04 19:37

Søren Christensen wrote:

[...]
> Ram: (Samsung DDR400 Pc3200 512mb 729,-)

Idet du går efter en P4, vil det nok være en fordel at købe to RAM-blokke.
På den måde kan du udnytte dual-channel.

> Og har i evt nogen forslag til et andet grafikkort? Hvordan er de nye
> X600 og hva de ellers hedder? Kan se de er en anelse billigere.

Så skal du nok lige huske, at få dig et bundkort med PCI-Express.

> Vil gerne kunne spille det nye counterstrike.

Ja, så kan det jo ikke blive for stort og vildt. Tjek nogle reviews. Og
tænk på at driverene nok ikke (endnu) er optimeret til HL2.

> Hvor meget vil jeg kunne få for mit gamle system?

Aner det ikke. Prøv og hør i en af de passende markedsgrupper

--
Mvh. Lars

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 14-10-04 20:15

"Lars Jørgensen" <no@email.invalid> skrev i en meddelelse
> Søren Christensen wrote:
>
> [...]
>
> Idet du går efter en P4, vil det nok være en fordel at købe to RAM-blokke.
> På den måde kan du udnytte dual-channel.

Hvilken fordel vil jeg få? Ydelses mæssigt evt?

> Så skal du nok lige huske, at få dig et bundkort med PCI-Express.

Ja det ved jeg. Men hvor gode er de i forhold det de tidligere som f.eks
9800pro osv.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 14-10-04 20:56

> Hvilken fordel vil jeg få? Ydelses mæssigt evt?

Det vil nok forbedre ydelsen af RAM'en med 5-10%. Om det vil kunne mærkes,
kommer an på hvor programmernes "flaskehalse" ligger.

--
Mvh. Lars