Kompakt tastatur - hvilket?
Fra : nilfri \(4000\)

Dato : 14-10-04 13:37

Pga. pladsmangel på bordet vil jeg gerne skifte til et kompakt tastatur.

Først og fremmest i dybden, men også gerne i bredden.

Som udgangspunkt skal lay-outet være dansk, med de 85-87 almindelige taster
i full-size, så det er alt det "udenoms", der skal væk i større eller mindre
grad.

Funktionstaster og Home/Delete-gruppen skal dog helst være der (ikke
nødvendigvis full-size); men ikke tal-tastatur.

USB eller PS2, evt. trådløst.

Funktionaliteten skal være 100%, altså ikke noget med taster der "som regel"
virker.

Pt. har jeg et (stoort) Microsoft multimedia på en IBM bærbar. Begge
tastaturer fungerer glimrende; tastatur"gang" og mangel på klik passer mig
fint.

Kender du nogle gode kompakte? Jeg har set meget kompakte IBM og Dell (?)
"live", men kan ikke finde dem til salg.

Eksempler på andre:
IBM http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=16369 - lidt pebret pris og
træls omkring SPACE
Labtec UltraFlat http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=99683 - kender
ikke fabrikatet
Logitech http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?Bedom=true&ID=50512 - men
det er bredt
Ruwido http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=98335- for kompakt trods
alt, men spændende

Finn, Roskilde

Fra : broby

Dato : 14-10-04 15:56

logitech ultrax er klart det fedeste keyboard de har lavet til dato!
det fylder ikke ret meget og det er en sand fornøjelse at se/høre/bruge..

ang. prisen så er det nok det bedste du overhoved kan bruge 200kr på mht.
hardware

mvh Søren

Fra : Zulu

Dato : 14-10-04 16:06

broby wrote:
> [...]
> se/høre/bruge..
> ang. prisen så er det nok det bedste du overhoved kan bruge 200kr på

Ganske enig! Er meget glad for mit - specielt når man er vant til at skrive
på en bærbar...

Zulu

Fra : Esben

Dato : 14-10-04 21:07

"Zulu" <zulu@.N.O.S.P.A.M.toughguy.net> skrev i en meddelelse

> Ganske enig! Er meget glad for mit - specielt når man er vant til at
skrive
> på en bærbar...

Enig, det er enestående i sin art - Coolermasters ligner meget, men jeg
kender ikke tasterne.
http://www.shg.dk/images/produkt2/520270/XAY7DAD2Y6_450_340.jpg

--
Esben

Fra : nilfri \(4000\)

Dato : 15-10-04 08:05

"Esben" <nospam@gruf.land> skrev i en meddelelse

> Enig, det er enestående i sin art - Coolermasters ligner meget, men jeg
> kender ikke tasterne.
> http://www.shg.dk/images/produkt2/520270/XAY7DAD2Y6_450_340.jpg

Brugerkommentarerne gør nok, at jeg ikke tør prøve det tastatur. Jeg skal
rent faktisk taste på det *smil*

Men flot er det!

Finn, Roskilde
NG1001(at)alias.hotpop.com

Fra : Karsten Jensen

Dato : 20-10-04 10:17

On Thu, 14 Oct 2004 14:37:04 +0200, "nilfri \(4000\)"
<SeSignaturForMailadresse@pq.dk> wrote:

www.marsoft.dk har et cherry tastetur - men det er også ret dyrt.

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j_absolute_no_spamming@direkte.org

Fra : Karsten Jensen

Dato : 20-10-04 10:20

On Thu, 14 Oct 2004 14:37:04 +0200, "nilfri \(4000\)"
<SeSignaturForMailadresse@pq.dk> wrote:

>Logitech http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?Bedom=true&ID=50512 - men
>det er bredt

Har både ovennævnte og Cherry - og de er begge lækre.... Men ja,
Logitech fylder lidt meget....