Hvilken PSU med lange kabler?
Fra : SlowHand

Dato : 14-10-04 11:59

Hej i gruppen.

Jeg står i den uheldige situation, at PSU'en i min filserver er stået af.
Nærmere betegnet, er nogle af kondensatorene ved at poppe, fordi
den har haft det for varmt.

Nu skal jeg så ha' mig en ny, men hvilken skal jeg vælge?
Ledningerne skal være forholdsvist lange, da den skal sidde i et
hjemmelavet MDF-kabinet.
PSU'en skal _minimum_ være på 300W, og må ikke koste det
store.

Pt. leger jeg lidt med tanken om at klippe ledningerne af den afdøde
340W Chieftec PSU, og lodde dem over i en mindre 300W PSU
jeg har liggende. Dette er dog en ganske besværlig procedure,
som jeg helst vil undgå.

Nogen forslag?

/SlowHand

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-10-04 16:11

SlowHand wrote:

> Nogen forslag?

Zitech har ATX-forlængere.

Powerkablerne til diske kan forlænges med 3-leder lysnetkabel
(fase/nul/jord).

Jesper G. Poulsen

Fra : SlowHand

Dato : 14-10-04 18:20

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote in message

> Zitech har ATX-forlængere.

Det er jeg klar over, men løsningen skal være "ordentlig" :)
Af samme grund er jeg nu gået i gang med at lodde de gamle
kabler over i en anden PSU. Så kan jeg samtidig få sat lidt
flere Molex-stik på også. Med en rolig hånd, de rigtige værktøj
og en gang krympeflex, bliver det faktisk ganske nydeligt...

- Men ellers tak for tippet.

/SlowHand