Asrock K7VT6
Fra : Ronni Heuckendorff H~

Dato : 12-10-04 02:11

Hejsa

Jeg er røget ud i nogle _ret_ irriterende problemer jeg ikke rigtigt
kan se mig ud af.

Jeg har for nyligt bygget to maskiner, begge baseret på et Asrock
K7VT6 bundkort. Dette er stort set det eneste hardware disse maskiner
har til fælles. Herudover ser maskinerne således ud:

1: 512 mb Kingston PC2700 RAM, AMD Barton XP 2500+ samt Maxtor 9+ HD.

2: 512 mb no-name ram, AMD Athlon XP 1800+, samt Maxtor HD.

Nu kommer så problematikken. Efter at have installeret XP Pro, med de
rigtige drive, begynder maskinerne at crashe. Ikke ofte, og aldrig
regelmæssigt.
Når crashet kommer, får jeg en BSOD uden reel information, andet end
at maskinen har fået en STOP på en bestemt adresse, omkring 00000000.
Herefter rebooter maskinen nogen gange, ligegyldigt om dette er slået
til eller fra under System.

Jeg har kørt Memtest86 på begge maskiner uden fejl. Temperaturen er
heller ikke problemet.

Men det lader ikke til at andre i hele verden er stødt på disse
problemer med dette bundkort, så er det mig der gør noget helt
forkert?

R.
--
"I never found a companion that was so companionable as solitude"
- Henry David Thoreau

Fra : Leony

Dato : 12-10-04 09:06

"Ronni Heuckendorff Hansen" <ronni@_spam_cowsinspace.dk> skrev i en
meddelelse news:vmbmm0lneqgq8glkrvjdp2401kbriep0pk@4ax.com

> [...]
> at maskinen har fået en STOP på en bestemt adresse, omkring 00000000.
> Herefter rebooter maskinen nogen gange, ligegyldigt om dette er slået

Den præcise adresse er vigtig. Du kan slå den op her:
http://aumha.org/win5/kbestop.htm eller
post den præcise stopfejl i news:dk.edb.system.ms-windows , hvor hjælpen
med Windows er størst.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Ronni Heuckendorff H~

Dato : 12-10-04 15:08

On Tue, 12 Oct 2004 10:05:30 +0200, "Leony"
<leonyremovethis@tiscali.dk> wrote:

>Den præcise adresse er vigtig. Du kan slå den op her:
>http://aumha.org/win5/kbestop.htm

STOP: 0x00008e (0xc0000005,0xbf80363b,0xa63b4cd0,0x00000000)
Win32k.sys - adress bf80363b base at bf800000, date stamp 41107f7a

Hvilket desværre ikke gav mig den store aha-oplevelse. Men tak for
linket, det er gemt.

>post den præcise stopfejl i news:dk.edb.system.ms-windows , hvor hjælpen
>med Windows er størst.

Hvilket hermed er gjort. Håber seriøst nogen kan kaste lidt lys over
sagen.

R.