Logitech - diNovo Media Desktop, Keyboard ~
Fra : Kurt Lund

Dato : 11-10-04 12:04

Hej
Jeg skal snart have et nyt tastatur, og vil lige hører om der er nogen
her, der har erfaring med dette sæt, er det pengene værd?
det skal også bruges til at spille på, så det skal jo også være holdbar
ikke fordi jeg er hård ved det, men det er jo mange gange de samme taster
man bruger hele tiden.

På Forhånd Tak

Kurt

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 11-10-04 17:09

Kurt Lund skrev:

> Jeg skal snart have et nyt tastatur, og vil lige hører om der
> er nogen her, der har erfaring med dette sæt, er det pengene
> værd?

Efter min mening nej.
Tastaturet er rigtig lækkert at skrive på, men softwaren fra
Logitech er som sædvanlig noget skrammel og MX700 kører af en
eller anden grund langt bedre end MX900 her, så det eneste jeg
pt. bruger er MediaPAD'en.

Hvis jeg har Bluetooth-softwaren installeret, er selve diNovo-
tastaturet en evighed om at vågne efter en genstart. Musen går
på strømbesparelse efter ganske få sekunders stilstand og skal
rykkes flere gange frem og tilbage før den vågner, hvilket er
dybt irriterende.

Uden Bluetooth installeret går det lidt bedre, men stadig ikke
perfekt, så jeg pakkede diNovo-tastatur og MX900 væk og koblede
et UltraX-tastatur og min gamle MX700 mus til igen. Det spiller
bare. MediaPAD'en bruger jeg som fjernbetjening, når der kigges
film, men det har dæleme været en dyr fjernbetjening!

--
Hilsen
Madsen

Fra : Kurt Lund

Dato : 12-10-04 01:29

> [...]
> bare. MediaPAD'en bruger jeg som fjernbetjening, når der kigges
> film, men det har dæleme været en dyr fjernbetjening!

Hej Madsen

Nu kom du lidt for sent for jeg har købt dette sæt, jeg læste en test fra
http://www.hardware-test.dk/
Jeg har nu heller ikke de problemer du beskriver, der går mindst ca. 3 min
inden musen går i standby
ligesom min "gamle MX700", tastaturet virker da fint her, virker ligeså
snart pcèn er færdig med at loade.
Jeg hentede også de opdatere driver fra Logitech inden det blev sat til, så
jeg er godt tilfreds med det.
PS. jeg ved ikke om det har noget at sige men jeg kører med Win XP SP2

Mvh
Kurt

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 12-10-04 16:40

Kurt Lund skrev:

> Jeg har nu heller ikke de problemer du beskriver, der går
> mindst ca. 3 min inden musen går i standby

Ok. Det er måske min MX900 som er syg så.

> ligesom min "gamle MX700", tastaturet virker da fint her,
> virker ligeså snart pcèn er færdig med at loade.

Hos mig går der mindst 5 sekunder fra det øjeblik logon-
skærmen er synlig og til jeg kan skrive noget og det gentager
sig, når jeg er logget på. I de første 5-10 sekunder efter
logon, reagerer tastaturet simpelthen ikke, men det er kun
hvis det kører over Bluetooth.

> Jeg hentede også de opdatere driver fra Logitech inden det
> blev sat til, så jeg er godt tilfreds med det.

Den nyeste driver hedder Setpoint 2.11 build 459 og til den
version, følger Widcomm-driveren (Bluetooth) ikke med, men
det er måske Setpoint 1.05 du har installeret?

> PS. jeg ved ikke om det har noget at sige men jeg kører med
> Win XP SP2

Det gør jeg også nu. Har dog ikke prøvet hvordan det kører på
den endelige udgave af SP2, men jeg prøvede på SP2 RC2 og da
kunne WinXP ikke genkende diNovo-tastaturet og MediaPAD'en som
et Bluetooth-sæt trods det at SP2 har indbyggede Bluetooth-
drivere.

--
Hilsen
Madsen