Ny CPU; AMD Geode NX
Fra : Brian Lund

Dato : 10-10-04 23:12

Undskyld min crosspost, FUT dk.edb.hardware.casemodding

Er der andre end mig der glæder sig til AMD's nye CPU-serie?
Geode NX bliver en low-power CPU som faktisk kan køles passivt, jeg har
kigget lidt i databladet, og for de to små CPU'er (667 og 1000 MHz) er det
maximale strømforbrug 9W!...

Det betyder passiv køling! - Eller måske vild mulighed for overclock, selvom
det nok ikke er derfor man vil investere i den her CPU ;)

Jeg skal da ihvertfald have fat i en så jeg kan få bygget computere ind i
mærkelige ting, hehe... Jeg har faktisk aldrig prøvet VIA CPU'er men jeg har
hørt at der er kompatabilitets problemer med noget software, og da den her
jo er 100% kompatibel med AMDs andre CPU'er skulle der jo ikke være nogen
problemer! :)

Jeg glæder mig ihvertfald, så venter jeg bare på Socket A mini-ITX-agtige
bundkort :D

Brian

Fra : Brian Lund

Dato : 10-10-04 23:20

> [...]
> problemer! :)
>
> Jeg glæder mig ihvertfald, så venter jeg bare på Socket A mini-ITX-agtige

Hov, glemte en URL:
http://www.amd.com/us-en/Processors/SellAMDProducts/0,,30_177_863_10861,00.h
tml

Brian