Køb af ny PC
Fra : mlm

Dato : 10-10-04 16:02

Hej,

I forbindelse med køb af en ny computer har en ven af mig overvejet at købe
følgende tilbud i Elgigantos:

Packard Bell Imedia 3308
Celeron D335 2,8 Ghz
512 MB DDR
80 GB HD
CD/DVD brænder (dual layer)
Netkort, kortlæser og 4x usb2.0
WinXP (Der står ikke om det er home eller prof)
Sikkert også et keyboard og en mus.
Pris: 3999,-

Så jeg vil lige høre om dette er et godt tilbud eller om I har set et bedre.
De 512 MB ram synes jeg er et minimum.
Den skal mest bruges til internet surfning, tekstbehandling og
fotoredigering. Den kommer næsten helt sikkert ikke til at blive brugt til
spil.
Det er sikkert med onboard grafik, som vel er ok når det ikke kommer til at
dreje sig om spil.
Jeg har tjekket på edbpriser.dk, men har ikke umiddelbart fundet noget der
er meget billigere.
Mvh Matias

Fra : JK

Dato : 10-10-04 18:07

On Sun, 10 Oct 2004 17:02:03 +0200, "mlm" <mlm@fejlmail.dk> wrote:

> [...]
>CD/DVD brænder (dual layer)
>Netkort, kortlæser og 4x usb2.0
>WinXP (Der står ikke om det er home eller prof)

Hvis windows xp skal vurderes til 400 kr, så matcher et tilbud fra
www.prc-data.dk med sine 3400 for det samme.

Hvad vil du med dual-layer ? skiverne koster 80 kr. pr. stk. lige nu.

Packard Bell er kendt for at være svære at bygge om.

>Så jeg vil lige høre om dette er et godt tilbud eller om I har set et bedre.
>De 512 MB ram synes jeg er et minimum.

Enig i 512. Men 256 kan sagtens være udmærket. Til 64 bits systemer
bliver 1 Gb en slags standard (amd64 og beta 64 bits windows XP).

> [...]
>dreje sig om spil.
>Jeg har tjekket på edbpriser.dk, men har ikke umiddelbart fundet noget der

Celeron er noget hø, og onboard grafik også, især med Intel systemer.

http://www.prc-data.dk/page.asp?screen=1259

det system har en 3 GHz P4, et agp grafikkort og 120 Gb harddisk. Men
koster 5300,-

mvh

John

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 10-10-04 19:13

"JK" <johnknuhtsen@mailREMOVE.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> http://www.prc-data.dk/page.asp?screen=1259
>
> det system har en 3 GHz P4, et agp grafikkort og 120 Gb harddisk. Men

<
Hej John
Celeron er noget hø det er korrect men læs lige celeron D og de er ikke
noget hø men derimod rigtig gode særlig til grafik tunge programmer, nu ved
jeg ikke hvilket grafikkort der er på bundkortet men du har ret i at
indbyggede grafikkort tit bliver en flaskehals særlig ved shared ram men som
sagt jeg ved ikke hvad bundkort der er men hvis der ikke skal spilles er det
sikkert et udmærket system til prisen.
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Gimmer

Dato : 11-10-04 10:30

Jeg ville give de andre ret..
Jeg syntes bare du burde overvejde at kigge på Føniks Computer.
der her den gode og billige computere (har selv købt der) og kan kun
anbefale det.
www.foeniks-computer.dk
Vh Gimmer

Fra : mlm

Dato : 11-10-04 21:41

Hej alle,
Tak for Jeres input. Jeg vil tjekke føniks inden vi beslutter os.
Mvh Matias

Fra : Gimmer

Dato : 13-10-04 09:01

lads os endelig vide hvad du beslutter dig for
held og lykke med det!
vh Gimmer