Kan ikke installere/initialisere ældre Max~
Fra : Onkel Dunkel

Dato : 09-10-04 15:06

Hej Alle,

Har installeret hd i et eksternt kabinet, og den genkendes også i
enhedshåndtering under "diskdrev" som maxtor 2 F030J0 USB Device, men den
findes ikke som drev med drevbogstav på systemet.

Jeg ved dog at der tidligere er forsøgt en (forgæves/mislykket) formattering
af denne hd, og der kan således ikke genkendes type eller partitions type
under "diskenheder" og enhedens status står opgivet som "ikke
initialiseret".
Kan jeg få "liv" i denne hd igen? Skal jeg have fat i et
formatteringsværktøj?

Har god brug for pladsen

*life.sys corrupted, Reboot world? Y/N*

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 09-10-04 15:13

"Onkel Dunkel" <sandberg@privat.tdcadsl.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> som "ikke initialiseret".
> Kan jeg få "liv" i denne hd igen? Skal jeg have fat i et

Forudsat du bruger 2K, XP eller 2003 som styresystem.

Start->Programmer->Administration->Diskhåndtering eller højreklik på Denne
Computer og vælg administrer -> Diskhåndtering.

Der findes også en genvej man kan skrive i kør, men kan ik huske den.

--
Bjarke Andersen

Fra : Onkel Dunkel

Dato : 09-10-04 15:47

Tak Bjarke, den var lige i øjet!

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 09-10-04 16:07

Bjarke Andersen wrote:

[snip]
> Der findes også en genvej man kan skrive i kør, men kan ik huske den.

En af dem har sikkert.

diskmgmt.msc
compmgmt.msc

Kik selv efter flere