Sus ved optagelse fra tv-tunerkort....
Fra : Peter

Dato : 09-10-04 09:52

Hej.

Jeg har et problem med mit tv-tunerkort.....

Jeg har sådan et AVerMedia TV-Phone 98, og det fungere fint nok til mig, dog
er der det problem at hvis jeg optager via eks. showshifter, så er der
næsten ingen lyd tilbage, den drukner nemlig i en meget kraftig
hvid-støj.....(sus)
Dette sus er der ikke når jeg bare ser kanalerne direkte, kun når jeg
optager dem......
Suset er der heller ikke hvis jeg optager fra S-Video in og lyden så kommer
fra line in på tv-tuner kortet.

Hvad kan det mon være ??

Jeg ved at en af mine kammerarter har et hauppage som gør nøjagtigt på samme
måde, det er godtnok også basseret på samme BT 8x8 chipsset, kan det være
det ??

Jeg har aldrig optaget fra det før fra TV, først nu hvor jeg har købt
showshifter, så jeg har først nu fundet ud af at der er dette problem.
(Jeg har vel ellers haft kortet i 5-6 år el.lign....

Kan i hjælpe mig med et fix på en eller anden måde, så vil jeg blive meget
glad....

Mvh.
Peter

Fra : Peter

Dato : 09-10-04 22:59

Hej igen.....

Jeg har fulgt "fejlen" til mit lydkort, hvis jeg sætter mit gamle SB Live
Value i, så er der ingen problemer, men bruger jeg det nye Trust 5.1
Optical, så får jeg støjen......

Hvad kan jeg mon gøre ved dette ??
Jeg bruger den nyeste driver til Trust kortet, så det er ikke det.......

Mvh.
Peter

Fra : Peter

Dato : 10-10-04 11:33

Hej.

Jeg skriver lige lidt til mig selv.....

Nå men jeg har fundet løsningen på mit problem, jeg sætter mit gamle SB Live
Value i maskinen igen og så køber jeg dette ekstrakort, så får jeg optisk
udgang på mit gamle kort.....

http://www.xs-sound.dk/data/products/db3/index.html

Mit gamle lydkort overføre samtidig også de analoge indgange til den
digitale udgang, det kunne Trust kortet ikke........

Så det er helt perfekt....

Mvh.
Peter