Ink-printer som er billig i forbrugsstoffe~
Fra : Peter

Dato : 09-10-04 09:57

Hej.

Kort og godt:

Hvilken ink-printer er:
1. Rimelig god til at skrive lidt billeder ud.
2. Billig i forbrugsstoffer, eller evt. nem at genfylde.
3. Køre med seperarte farvepatroner (jeg tror det er billigere i længden)
4. Rimelig billig at anskaffe.

Jeg søger noget i klassen som min gamle HP DeskJet 950c, da den fungere
godt, men dog er ret dyr i forbrugsstoffert.....

Mvh.
Peter

Fra : Anders pedersen

Dato : 09-10-04 10:39

On Sat, 9 Oct 2004 10:56:57 +0200, Peter wrote:

> [...]
>
> Jeg søger noget i klassen som min gamle HP DeskJet 950c, da den fungere
> godt, men dog er ret dyr i forbrugsstoffert.....

Jeg tror canon pixma ip 3000 eller ip 4000
skulle være svaret

De løse blæktanke koster for opginal ca 60kr og uorginal ca 20kr
den kører med 5 seperate blæk tanke

Prisen på ip3000 ca 1000kr og ca 1200kr for pixma ip 4000

--
Med venlig Hilsen
Anders Bøgh Pedersen

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 09-10-04 10:45

"Peter" <1@a.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg søger noget i klassen som min gamle HP DeskJet 950c, da den fungere
> godt, men dog er ret dyr i forbrugsstoffert.....

Hej Peter
Uanset hvad andre end måtte sige vil jeg fastholde at total udgifterne ved
en HP printer er mindre end ved andre fabrikater jeg vil prøve at nævne lidt
af mine oplevelser ved printere, Canon billig i patroner men skal bruge god
papirkvalitet for at udprinte pænt og så skal printerhovederne udskiftet en
gang imellem, Lexmark skriver pænt ud men de bruger meget blæk til det og
det er dyrt, Epson skriver også pænt men hvis den ikke bruges regelmæssigt
tørrer blækket ud, så min helt klare anbefaling vil være en HP photosmart
vælg selv nummeret
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-10-04 11:11

Paul Østerby Sørensen wrote:

> pænt ud men de bruger meget blæk til det og det er dyrt, Epson
> skriver også pænt men hvis den ikke bruges regelmæssigt tørrer
> blækket ud, så min helt klare anbefaling vil være en HP photosmart

Dette gælder for alle blækprintere uanset mærke og model.

Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 09-10-04 13:09

"Dette gælder for alle blækprintere uanset mærke og model."

Problemet er bare at det er et fast dysehoved der sidder
i Epsonen. Så løsningen er ikke bare at købe ny patron.
Epson har fantastisk udskrift og fantastisk dårlig økonomi,
da man er nødt til at tænde den mindst hver 14 dag for at rense dyser. Jeg
har på et tidspunkt brugt en 3/4 farvepatron til at rense dysehovedet.
Min gamle HP'er (der ikke lavede nær så flotte billeder) kunne jeg bare
skifte patronen på. Så var den som ny.
Har læst en del om printere med fast dysehoved der er tørret ind hen over en
sommerferie. Og de kunne ikke reddes.
Det er nærmest to forskellige teknologier/ideologier.

Hilsen Jesper

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-10-04 16:10

Jesper Pedersen wrote:

> dysehovedet. Min gamle HP'er (der ikke lavede nær så flotte
> billeder) kunne jeg bare skifte patronen på. Så var den som ny.

Det koster stadig at skifte patronen, hvis farven er tørret ind.

> Har læst en del om printere med fast dysehoved der er tørret ind hen
> over en sommerferie. Og de kunne ikke reddes.

Jeg er bare træt af at udskrive 3 farvesider og så købe en ny patron
næste gang jeg skal skrive ud i farver. Jeg har HP og Lexmark.

Jesper G. Poulsen

Fra : Peter

Dato : 09-10-04 18:43

Hej.

Tak for alle jeres svar, vi har haft mange problemer med at farvepatronerne
er tørret ud på diverse printere, vi har nemlig haft flere forskellige....

Om det kan være medvirkende at der kan gå 1-2 måneder imellem at vi skal
skrive noget ud, og at vi samtidig har en brændeovn i huset hvilket normalt
medføre mere tør luft end normalt, ved jeg ikke....

Men det er meget irreterende at man altid har problemer med
farvepatronerne.....

Vi har i de sidste par år haft:
HP Deskjet 950c
Epson Stylus 640
HP 5350 (tror jeg den hed.... en billig printer til 2-300.-)

Ingen af dem har været "fejlfrie" mht. at tørre ud og den sidste var så
billig at det næsten var dyrere at købe farvepatroner, end det var at købe
en ny printer igen.......

Vi vil kikke lidt mere på det, samt på det behov vi har som er næsten = nul,
måske skal vi i stedet springe på en billig laserprinter, og glemme alt om
farver...... Den tørre i det mindste ikke ud.....

Mvh.
Peter

Fra : Leony

Dato : 11-10-04 22:50

> Ingen af dem har været "fejlfrie" mht. at tørre ud og den sidste var
> så billig at det næsten var dyrere at købe farvepatroner, end det var
> at købe en ny printer igen.......

Jeg har aldrig haft en udtørret patron i min HP 880c og det til trods
for at den kan stå i meget lang tid uden at blive brugt.

Jeg købte en gang en rodekasse edb/mobiltelefon.
I den kasse lå en HP patron hvis luftætte pose (er den ikke det) var
brudt. Tapen sad dog stadig på for enden.
Jeg troede ikke den ville virke, men min mor fik en billig patron i sin
printer
Jeg har haft den liggende i ca 9 måneder + ham fyren jeg købte den af
har sikkert haft den liggende lige så længe - sikkert længere.

kloge hoveder fortæller mig dog at det er tapen for enden som gør
forskellen og ikke den lufttomme pose.

> Vi vil kikke lidt mere på det, samt på det behov vi har som er næsten
> = nul, måske skal vi i stedet springe på en billig laserprinter, og
> glemme alt om farver...... Den tørre i det mindste ikke ud.....

Husk at kigge efter toner+tromle pris.
Ellers kan I få en grim overraskelse første gang der skal købes.

Har selv en Minolta laser og den er jeg ret glad for.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 09-10-04 16:37

"Peter" <1@a.dk> wrote in message news:OJN9d.49$Lx1.30@news.get2net.dk...
> [...]
> 2. Billig i forbrugsstoffer, eller evt. nem at genfylde.
> 3. Køre med seperarte farvepatroner (jeg tror det er billigere i

Jeg kan anbefale Canon i560.

Det kan Tænk & Test også i blad 46/2004 (i560 og i865 kåret som bedste køb
ud af 28 inkjetprintere.
http://www.taenk.dk/tt/2004/tt46/printer/

Det kan Toms Hardwareguide også:
http://www6.tomshardware.com/consumer/20031208/printer_roundup-03.html

Begge fremhæver den for flotte print og billig drift

Jeg er meget glad for min.
Orginale patroner kan købes for ca 65 kr
Uoriginale koster ca 25kr

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : preben kaas

Dato : 10-10-04 12:59

On Sat, 9 Oct 2004 17:37:18 +0200, "Ole Frederiksen"
<baltzerFJERN_DETTE@mail-online.dk> wrote:

>Begge fremhæver den for flotte print og billig drift
>
>Jeg er meget glad for min.
>Orginale patroner kan købes for ca 65 kr
>Uoriginale koster ca 25kr
>
>M.v.h. Ole Frederiksen

Og en ting mere, min i560 kan nemt stå ubrugt 3-4 uger uden at
printhoved tørrer.

med venlig hilsen
Preben

fjern xxx fra mail adresse