I865 kan ik skrive helt til kanten på dvd ~
Fra : Tim Hesthaven

Dato : 08-10-04 13:12

Hej,

Modtog i dag nogle Verbatim Photo Printable DVD+R 8x skiver. De fungerer
upåklageligt men min printer (Canon i865) kan ik skrive helt ud til kanten
på dem. Bruger CD-Labelprint som fulgte med til printeren, har sat yderste
ring til 118 mm, som er max i programmet men det er ik nok. Der mangler ca.
1-2 mm hele vejen rundt.
Hvad gør i andre med denne printer?

Mvh
TiM

Fra : Vega

Dato : 08-10-04 16:44

Hej TiM.

"Tim Hesthaven" <Timhesthaven@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ring til 118 mm, som er max i programmet men det er ik nok. Der mangler

Du kan ikke komme til at printe længere ud. Jeg har i hvert fald ikke kunne
finde det nogen steder.

Mvh. Vega.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 08-10-04 23:03

"Vega" <liladomo@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> "Tim Hesthaven" <Timhesthaven@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du kan ikke komme til at printe længere ud. Jeg har i hvert fald ikke

Næh - printeren vil som regel have en eller anden kant at holde lidt fast i.
Samme problem med papir-print, men der kan man da få enkelte modeller, der
kan skrive til alle kanter. Men det er sjældent de billigeste
Alternativt kan du til mange voks-printere o.l. få overstørrelse papir, så
printeren kan printe i fuld A4 og holde fast i kanten - men du skal så selv
skære det overskydende papir af bagefter. Men du kan næppe bruge
overstørrelse papir i almindelige printere - og du kan slet ikke få
overstørrelse CD'ere
Nok egentligt et teknisk problem; du kan jo let sætte en valse til at hive
papiret/CD'en ind fra bakken og skubbe det videre ind under printhovederne,
men efter hovederne er det nok ikke særligt smart at sætte valser til at
trække på det våde papir. Men jeg kan da ikke lige gætte hvorfor alle
laser-printer så ikke kan gå til kant - det sku' da bare være et spørgsmål
om at lave tromlen bred nok ?!

--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller

Fra : Mads

Dato : 08-10-04 23:56

On Sat, 9 Oct 2004 00:02:59 +0200, "Jesper Hedegaard"
<ja-til-spam@spammers.un> wrote:

>Næh - printeren vil som regel have en eller anden kant at holde lidt fast i.

Hej Jesper

Du har desværre misforstået problemet.
Vi snakker ikke print på labels, men direkte på CD eller DVD
skiver, så der er ikke en kant printeren skal holde fast i.
Skiven bliver sat på en holder, nærmest som den indvendige
del i en CD æske, og kører så ind i printeren siddende på
denne holder. Der er derfor ikke noget i vejen for at kunne
printe 1-2 mm større end de 118 mm.

Men det er nok en begrænsning Canon har sat for at der
ikke skal komme blæk på CD holderen. Det er ihvertfald
mit gæt.

mvh Mads

Fra : Kim Michael Larsen

Dato : 11-10-04 01:10

> [...]
> ring til 118 mm, som er max i programmet men det er ik nok. Der mangler

Har en Canon IP4000 og den gør det samme.

Har kikket på flere forskellige købte dvd film og de er heller ikke printet
eller trykt helt ude til kanten, mangler ca 1-2 mm.

Det skal nok bare være sådan.

mvh Kim.