montering af ny cpu-blæser, prob. med ledn~
Fra : rasmus carlsen

Dato : 08-10-04 11:50

Hejsa,

Jeg er ved at skifte min cpu-køler. Fra den gamle (Thermal Taake) gik der to
ledninger: Den ene var gul og havde plads til 3 pinde - den gik direkte til
MB, hvor den sad på 2 pinde ... den anden bestod af 2 ledninger (rød g sort)
og havde ligeledes plads til 3 pinde - den gik til en af de mange ledninger,
der kom ud af stømforsyningen.

Nuvel - på den nye er der kun en ledning ... hvor skal den sættes i?

ras

Fra : Leony

Dato : 08-10-04 12:07

"rasmus carlsen" <rasmus[punktum]carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:Phu9d.2464$Sy1.1274@news.get2net.dk

> Jeg er ved at skifte min cpu-køler.
> Nuvel - på den nye er der kun en ledning ... hvor skal den sættes i?

Hvilken køler har du købt?

Som minimum skal en køler have 2 ledninger (plus og minus).

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : rasmus carlsen

Dato : 08-10-04 12:29

"Leony" <leonyremovethis@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> "rasmus carlsen" <rasmus[punktum]carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en
> meddelelse news:Phu9d.2464$Sy1.1274@news.get2net.dk

> Hvilken køler har du købt?
>
> Som minimum skal en køler have 2 ledninger (plus og minus).

- aner det ikke ... den var brugt og billig (40 kroner). Den gamle havde to
"sæt" ledninger. En med en enkelt (gul) ledning og den anden med to (rød og
sort) ledninger. Den nye har et "sæt" med tre ledninger (rød, sort og blå).
Jeg har sat dem til strømforsyningen og den drejer fint rundt.

ras

Fra : Leony

Dato : 08-10-04 13:18

"rasmus carlsen" <rasmus[punktum]carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:JRu9d.2626$yU2.2101@news.get2net.dk

> [...]
> med to (rød og sort) ledninger. Den nye har et "sæt" med tre
> ledninger (rød, sort og blå). Jeg har sat dem til strømforsyningen og

Ender de 3 ledninger i et stik?
(de 3 ledninger er: plus, minus og rpm).
Der burde være et stik på bundkortet hvor du kan tilslutte den.

Du kan se et billede af stikket her:
http://images.tigerdirect.com/SKUimages/medium/I136-1076-rn.jpg
sammen med et 4 bens stik til drev i en computer.

Fra : rasmus carlsen

Dato : 08-10-04 14:19

> Ender de 3 ledninger i et stik?
> (de 3 ledninger er: plus, minus og rpm).
> Der burde være et stik på bundkortet hvor du kan tilslutte den.

- yes ... der er også et stik på bundkortet (med to pinde) hvor jeg kan
tilslutte den (men der er egentilg plads til tre)

> Du kan se et billede af stikket her:
> http://images.tigerdirect.com/SKUimages/medium/I136-1076-rn.jpg
> sammen med et 4 bens stik til drev i en computer.

- yes ... sådan ser det ud, det der kommer fra PSU og ender i diverse drev
.... der er sådan en ekstra lille halløjsa på og i den har jeg sat leningen
fra blæseren. Og det kører sgu fint rundt.

ras

Fra : Aksel

Dato : 08-10-04 19:50

> [...]
> ledninger,
> der kom ud af stømforsyningen.
>
> Nuvel - på den nye er der kun en ledning ... hvor skal den sættes i?

Din gamle blæser fik sin strøm direkte fra strømforsyningen, den tredie
ledning med et 3 polet stik er tilbagemelding af omdrejningstal.

Din nye blæser kan tilsluttes direkte til det 3 polede stik i bundkortet
hvor den gule ledning tidligere sad.

Hilsen Aksel

Fra : rasmus carlsen

Dato : 09-10-04 11:49

"Aksel" <akselj@ny-post.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ledning med et 3 polet stik er tilbagemelding af omdrejningstal.
>
> Din nye blæser kan tilsluttes direkte til det 3 polede stik i bundkortet

- ok, men nu sidder den på PSU'en ... gør det nogen forskel?

ras

Fra : Aksel

Dato : 10-10-04 23:00

> - ok, men nu sidder den på PSU'en ... gør det nogen forskel?
>
> ras

Kun at du ikke har tilbagemelding af omløbstal, men hvis det var aktivret i
din BIOS ville du få en fejlmelding.

Hilsen Aksel