Kan man få et TV kort hvor det selv "lever~
Fra : Peter

Dato : 07-10-04 12:53

Hej.

Det er ikke nemt at skrive en ordentlig overskrift på det emne som jeg her
har, men det jeg mener er:
Jeg har et TV-kort hvor jeg er nød til at sætte line out på tv-kortet til
line in på mit lydkort, for at få det til at fungere.

Nu er det så sådan at mit lydkort kun overføre alle, i forvejen digitale
den optiske udgang på lydkortet, et analogt signal føres ikke over til den
digitale udgang.....

Så da jeg ønsker kun at have min PC forbundet til min forstærker optisk, men
samtidig gerne vil have lyden fra tv-tunerkortet med, har jeg lidt
problemer.

Så findes der et tv-tunerkort der selv omdanner lydsignalet til noget som
PC´en forstår, uden brug af et lydkort ??

Mvh.
Peter

Fra : anders majland

Dato : 07-10-04 13:36

> Så findes der et tv-tunerkort der selv omdanner lydsignalet til noget
> som PC´en forstår, uden brug af et lydkort ??

Eksterne USB tunere som f.eks pinnacle pctv deluxe gør. Jeg har også
haft en del pci tunere og jeg tror ikke nogen af dem havde.

--
Anders Majland - Matrox Marvel G400, MSI TV@nywhere
Previous: Matrox Rainbow Runner, Matrox Marvel G200, Hauppage PVR USB,

Fra : Peter

Dato : 07-10-04 21:29

Hej.

Tak for dit svar......

USB Tuner, det var selvfølgelig en idé, jeg ville nu bare gerne have en
intern TV Tuner, men hvis det ikke lader sig gøre, så er der jo ikke så
meget at gøre ved det.....

Jeg vil overveje en USB version i stedet......

Mvh.
Peter

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 07-10-04 21:33

On Thu, 7 Oct 2004 13:53:03 +0200, "Peter" <1@a.dk> wrote:

> [...]
>
>Så findes der et tv-tunerkort der selv omdanner lydsignalet til noget som
>PC´en forstår, uden brug af et lydkort ??

Har du tjekket om man kan forbinde dem internt - altså fra et stik på
det ene kort til et stik på det andet? Det er ret almindeligt.

Lats

Fra : Anders pedersen

Dato : 07-10-04 22:28

On Thu, 7 Oct 2004 13:53:03 +0200, Peter wrote:

> Så findes der et tv-tunerkort der selv omdanner lydsignalet til noget som
> PC´en forstår, uden brug af et lydkort ??

Det jeg har læst så er det nok
Hauppauge pvr 350
som nok overfører digital

--
Med venlig Hilsen
Anders Bøgh Pedersen

Fra : sharky

Dato : 08-10-04 01:12

> Det jeg har læst så er det nok
> Hauppauge pvr 350
> som nok overfører digital

og Hauppauge PVR 250. Jeg har det selv og kunne ikke forstå der ikke var det
kabel med, men det virker uden, så det er fint nok.

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 08-10-04 08:20

> [...]

>Jeg har et TV-kort hvor jeg er nød til at sætte line out på tv-kortet til
>line in på mit lydkort, for at få det til at fungere.

Man kan normalt forbinde dem internt fra TV-kort til aux på lydkort

Prøv om det er muligt

mvh

John

Fra : Peter

Dato : 08-10-04 10:11

Hej, tak for alle de svar der er kommet, at jeg vælger at svare på præcis
dette er at jeg ser samme forslag flere gange....

> Man kan normalt forbinde dem internt fra TV-kort til aux på lydkort

Jeg har sikkert formuleret mig forkert ?, det jeg mener er at hvis jeg får
analog lyd ind på en hvilken som helst lydindgang på mit lydkort, så bliver
denne lyd ikke omdannet til digital, og sendt ud til min digitale optiske
udgang på samme lydkort.

Jeg ønsker kun at forbinde min forstærker med et optisk kabel (lysleder), og
ikke med et analog kabel.

Så selv om der evt. var mulighed for en intern forbindelse (hvad der
desværre ikke er på mit tv-kort), så hjælper det alligevel ikke noget.....

Det er måske tid til at fortælle hvilket hardware jeg har:
TV kort, AVerMedia TVphone 98
Lydkort, Trust 514 DX 5.1 Optical

Om det så er lydkortet der er noget skidt, og skulle skiftes ud ??? tjaaa,
det ved jeg ikke, men så må i da meget gerne skrive hvilket alternativ der
er, som opfylder mine behov, nemlig:
Optisk udgang
Optisk indgang
Konvertering fra analoge lydkilder direkte til den optiske udgang

Til de andre svar jeg har fået ang. PVR 250/350, så vil jeg overveje disse
forslag kraftigt.......

Mvh.
Peter

Fra : Martin Petersen

Dato : 08-10-04 14:23

Peter (1@a.dk) skrev følgende:
> [...]
> Optisk udgang
> Optisk indgang
> Konvertering fra analoge lydkilder direkte til den optiske udgang

Nforce2 med soundstorm lyd, kan det du efterlyser.

- Martin

Fra : Pede

Dato : 09-10-04 02:30

Et nyt lydkort kunne også løse problemet. Jeg har et gammelt Hauppauge
TVkort, og et SB live 5.1 og det encoder det analoge signal fra tvkortet
(line in) til digital.

Ses

Peter