grafikkort
Fra : Ukendt

Dato : 07-10-04 10:12

Hej
Jeg har været i gang med at bygge en computer og hvor det fungerede
fint i begyndelsen, har jeg nu fået det problem, at hver gang jeg
starter, er der sort skærm og jeg får en fejlmeddelelse om, at
computeren ikke kan finde grafikkortet eller grafikkortet har for lidt
hukommelse. Jeg har købt et nyt grafikkort og installeret det, men
problemet er det samme. Er der nogen der ved, hvad det kan være eller
hvordan man laver fejlfinding på sådan noget.

Venlig hilsen
Søren

Fra : Mogens

Dato : 07-10-04 10:51

> [...]
> hukommelse. Jeg har købt et nyt grafikkort og installeret det, men
> problemet er det samme. Er der nogen der ved, hvad det kan være eller

Er der on-board grafik på bundkortet ?
Hvilken type er det egentligt ?

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-04 11:33

On Thu, 7 Oct 2004 11:51:05 +0200, "Mogens"
<mogens@skalikkebrugespetsens.dk> wrote:

>Er der on-board grafik på bundkortet ?
>Hvilken type er det egentligt ?

Så vidt jeg kan se er der ikke on board-grafik på bundkortet.
Det er et ASUS P4P800 865PE bundkort.
På et tidspunkt satte jeg elledningen i maskinen uden at have slukket
for elkontakten, jeg ved ikke om det kan brænde noget af og om det har
noget med det at gøre.

Fra : Mogens

Dato : 07-10-04 12:10

> Så vidt jeg kan se er der ikke on board-grafik på bundkortet.
> Det er et ASUS P4P800 865PE bundkort.
Det er der heller ikke.

> På et tidspunkt satte jeg elledningen i maskinen uden at have slukket
> for elkontakten, jeg ved ikke om det kan brænde noget af og om det har
> noget med det at gøre.
Nej det er ikke det. Det ville være meget værre hvis du monterede
udviddelseskort/ram på bundkort mens der er strøm på (hvor den grønne
lysdiode stadig lyser).

Er det ud fra beep under opstart eller hvordan ved du at det er grafikkortet
?

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-04 12:21

On Thu, 7 Oct 2004 13:10:19 +0200, "Mogens"

> [...]
>lysdiode stadig lyser).
>
>Er det ud fra beep under opstart eller hvordan ved du at det er grafikkortet

Når jeg starter op, lyser dioden på skærmen kortvarigt grønt men
slukkes så hurtigt igen, samtidig lyder der et beep efterfulgt af tre
korte, hvilket ifølge manualen skulle betyde, at der er problemer med
grafikkortet, det er derfor jeg er gået udfra, at det er det, der er
problemet.

Fra : Martin Schoedt

Dato : 07-10-04 14:24

<Søren> skrev i en meddelelse
> [...]

Lyder efterhånden som AGP porten. Hvis problemet er det samme med andre
grafikkort må det være agp-porten/bundkortet. Prøv evt. samme grafikkort i
en anden maskine hvis det kan lade sig gøre.

Mvh Martin

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 07-10-04 17:42

"Martin Schoedt" <schoedt5442@commonmail_5_.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> grafikkort må det være agp-porten/bundkortet. Prøv evt. samme grafikkort i
> en anden maskine hvis det kan lade sig gøre.

Nu tror jeg ikke det er AGP porten, har set mange efterhånden der tror de
har monteret Gfx kortet rgtigt men ikke har fået trykket det helt ned i
soklen, åben du maskinen og tryk på Gfx kortet og jeg mener tryk evt. sæt
noget i klemme på bagsiden af bundkortet Gfx skal helt ned i soklen men husk
lige at slukke for maskinen og træk for en sikkerhedsskyld ledningen ud.
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen