Dårlig video kvalitet af aldi kort tv-tune~
Fra : none

Dato : 05-10-04 21:01

Jeg har købt det kort aldi netop har haft til salg med en phillips tv
tuner på. Jeg synes dog at kvalliteten er ret ringe og vil derfor lige
høre om der er andre der har fået det til at virke godt.

Jeg kører det under winxp og der er flere problemer. På trods af gode
antenneforhold er der lodrette striber i alle billeder.

Derudover er kvalliteten af captures ret ringe. JEg har prøvet mpeg 4 og
2 og avi. Godt nok har jeg valgt stort billede og bedste kvalitet for
alle, men det skulle det vel kunne klare, men der mangler billeder og
lyden synes at være lidt ude af sync. Derudover er billedet ret
komprimeret at se på.

Men hvis du har fået det til at funge godt vil jeg gerne høre om det.

MVH

Jakob

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 05-10-04 22:45

none <none@none.no> skrev:
Tue, 5 Oct 2004 22:00:59 +0200 i dk.edb.videoredigering
> [...]
>Jeg kører det under winxp og der er flere problemer........
>Men hvis du har fået det til at funge godt vil jeg gerne høre om det.

Jeg havde lidt problemer med at få driverne installeret på en XP
SP2 maskine, men det er Bill Gates skyld. På en XP SP1 går det
let.
Jeg er meget tilfreds med kortets funktion og ydeevne. Selve
kortet er mere end pengene værd. Det medfølgende program må
betragtes som en gratis, symbolsk medgift, som du jo bare kan
lade være med at bruge (i hvert fald til capture).
Til capture bruger jeg VirtualVCR, det er gratis, fungerer fint
og har mange indstillingmuligheder. Bruger AVI med XviD codec og
en bitrate på 6-8000 kbit/sec.

Erik Helmer Nielsen

Fra : none

Dato : 05-10-04 23:08

> Til capture bruger jeg VirtualVCR, det er gratis, fungerer fint
> og har mange indstillingmuligheder. Bruger AVI med XviD codec og
> en bitrate på 6-8000 kbit/sec.

Hej

Jeg har prøvet at installere virtualVCR men det bliver ved med at
bombe/lukke ned.

Jeg kan ikke få det til at bruge andet end 320*240 og kan heller ikke
finde ud af at scanne efter kanaler, hvis du har tid ville det være
fedt med lidt hjælp til opsætning af det

Er det billedet du får med kortet helt skarpt ??

MVH

Jakob

Fra : René Hansen

Dato : 06-10-04 13:02

Erik Helmer Nielsen <ehelmer@boerne.invalid> skrev:
>none <none@none.no> skrev:
> [...]
Jeg har købt kort og alt ser næsten ok.ud men !
Mit problem er at jeg har SORT skærm på Pc. ved forsøg på at
optage fra video ? Jeg kan oplyse at Tv er med indbygget video, et
Philips Tv er 2.år gammelt. Jeg har optaget Olsen bande film til
Pc. som blev ok. Jeg har forsøgt både med "Gult,hvidt og rødt
phone kabel" Og det speciel kabel Tv/Pc. kan ikke huske hvad det
hedder. Har ringet til Support som ikke var til hjælp i dette her
tilfælde, måske du kan hjælpe her også. Tak

Fra : Peter Jensen

Dato : 05-10-04 23:00

"none" <none@none.no> skrev i en meddelelse
> Jeg kører det under winxp og der er flere problemer. På trods af gode
> antenneforhold er der lodrette striber i alle billeder.

Det kan være kabling eller måske nærmere "støj" fra PC'en.

> [...]
> alle, men det skulle det vel kunne klare, men der mangler billeder og
> lyden synes at være lidt ude af sync. Derudover er billedet ret

Hvilken maskine har du ? Hvis du grabber i fuld opløsning til
Mpeg2/4 skal du have en ret god maskine før den kan følge
med uden at smide frames. Slå evt. preview fra mens du grabber.
Hvis du bruger maskinen til andet samtidig kan det sagtens
være medvirkende årsag til det.
--
Peter J

Fra : none

Dato : 06-10-04 08:51

> Hvilken maskine har du ? Hvis du grabber i fuld opløsning til
> Mpeg2/4

Det er en xp1700 med 512 mb ram.

MVH

Jakob

Fra : Henrik Hougaard

Dato : 07-10-04 11:23

> [...]
> komprimeret at se på.
>
> Men hvis du har fået det til at funge godt vil jeg gerne høre om det.

Købte samme kort. Køres under XP SP1 (og nu SP2), 1400 mhz AMD processor,
120 GB disk 7200 RPM. Philips 17" skærm.

Har ingen problmer med lodrette striber - kan det tænkes at andet udstyr
støjer ind i dit kort. Sæt det i en PCI slot så langt væk fra andre PCI
kort.

Har kun prøvet capture i Mpeg2 og den var OK. Kan desværre ikke bruge 25 fps
og 720*576 da processor så ikke kan følge med.

Kortet er af noget bedre kvalitet end mit gamle AverMedia TVCapture98.

Har dog et problem med dvalefunktionen (tænde computer selv ved timet
optagelse). Somme tider vil PC ikke starte fra Dvale, der kommer fejl om at
den gemte tilstand er ødelagt og den derfor skal starte normalt. Dette har
dog ikke noget med kortet at gøre, men er en XP/driver fejl.

--
Henrik Hougaard
email : fam.hougaard@nejtakstofanet.dk