Konstant trøm på USB-port
Fra : Ole Frederiksen

Dato : 03-10-04 22:00

Hej

Da man jo siger at hver standbylampe koster 50kr om året i strøm, så købte
jeg en ubs-strømskinne, så mine 8-10 røde lamper på skrivebordet slukker
sammen med min PC, men det slukker bare ikke.

Hvis jeg hiver usb-stikket ud, så slukker strømskinnen.

Hvad er der på de enkelte ledere i USB-stikket? Kan det passe, at der er
konstantstrøm op et af benene selv når pc´en er slukket?

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : Thomas

Dato : 03-10-04 22:01

> Hvad er der på de enkelte ledere i USB-stikket? Kan det passe, at der er
> konstantstrøm op et af benene selv når pc´en er slukket?

Det har min PC også. ASUS bundkort.

/v.h.

Fra : Thomas Kristiansen

Dato : 03-10-04 22:18

led i indstillingerne i bios for at slukke for strømmen på usb når pc'en er
slukket.

da din pc'er mulighed for "wake on aktivity" skal der jo være strøm på for
at opfange aktivitet.
så find den indstilling der slår denne feature fra.

mvh
TK

Fra : Flemming Joensson

Dato : 04-10-04 00:34

"Thomas Kristiansen" <thomas.bk-spam-@stofanet.dk> wrote in

> [...]
> for at opfange aktivitet.
> så find den indstilling der slår denne feature fra.

Og hvis din BIOS ligesom min ikke har denne mulighed kan det klares ved at
købe et PCI kort med USB porte som du så sætter strømskinnens USB-stik i.

/Flemming

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'

Fra : Anders F

Dato : 11-10-04 21:42

"Flemming Joensson" <flemming@joensson.invalid> wrote in message
> "Thomas Kristiansen" <thomas.bk-spam-@stofanet.dk> wrote in

> Og hvis din BIOS ligesom min ikke har denne mulighed kan det klares ved at
> købe et PCI kort med USB porte som du så sætter strømskinnens USB-stik

Eller blot trække +5V ud til et USB stik....

/Anders

Fra : Andreas Lundsteen

Dato : 04-10-04 09:14

"Ole Frederiksen" skrev i en meddelelse
> Hej

> Kan det passe, at der er konstantstrøm op et af benene selv når pc´en er
slukket?

Yes...det hedder wake on usb.

Deaktiveres enten i BIOS eller vha jumper på bundkortet, se i manual. Var
dog ude for at det ikke kunne deativeres på mit gamle bundkort (Gigabyte et
eller andet), men det virker fint på mit nye ASUS A7N8X-E, her flyttes bare
en enkelt jumper.

Mvh Andreas