ALDI's ZOLID TV-kort.
Fra : nyrup

Dato : 30-09-04 22:35

Jeg kan ikke få ALDI's Tv-kort til at fungere...helt.
Eller rettere, den er gal med den medfølgende software.
Det er optagelsen den er gal med.
Efter at have opdateret DirectX til ver. 9.0c og odateret driveren fungerer
den fint som almindelig TV-modtager.
Men jeg kan, trods hjælp her fra nettet, ikke få den medfølgende software
til at optage i andet end MPEG1, hvilket ikke just lever op til mine
forventninger.
Derimod var der en der kom med et hint til NERO. Ganske rigtigt har den en
optagefunktion, hvilket jeg ikke var klar over. Den virker tilsyneladende
fin med MPEG2, hvilket giver en kraftig forbedring af kvaliteten - måske er
Nero også bedre i sig selv. -
Men jeg synes det går lidt ud over funktionaliteten at skulle skifte til
Nero. - Det er bedre end ingenting, men min Nero kan ikke optage i MPEG4...
Giver MPEG4 ikke bedre kvalitet? -
Spørgsmålet er, bør jeg levere kortet tilbage og købe et Pinacle? Kan man få
en optagekavlitet i ægte DVD-format med sådan et TV-kort? - Tilsyneladende
ikke med ALDI-kortet?! Eller? - Hvilket bør man vælge og hvilken prisklasse
er man så oppe i?

Fra : Peter Jensen

Dato : 30-09-04 22:54

"nyrup" <p[fjerndette]nyrup@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> en optagekavlitet i ægte DVD-format med sådan et TV-kort? - Tilsyneladende
> ikke med ALDI-kortet?! Eller? - Hvilket bør man vælge og hvilken

Noget af det bedste du kan gøre for dig selv er at nuppe
et Hauppauge PVR-250 til lidt under en tudse.
Det har hardware MPEG2 encoding hvilket vil sige
at det en en chip på kortet og IKKE din CPU der arbejder.
Det sikrer dig mod frametab og andet snask og resultatet
er fremragende.
--
Peter J

Fra : Jens Sloth

Dato : 01-10-04 14:51

Ja PVR-250 virker rigtig godt, glem alt om billige tvkort, det dur bare
ikke.