USB2-porte virker ikke efter installation ~
Fra : Britt Malka

Dato : 30-09-04 21:46

Godaften

Mit første motherboard i denne computer virkede ikke for godt, så mens
der var garanti på, udskiftede sælgeren det med et ASUS.

Det er et ASUS P4B533, og der burde være USB2-support ifølge
hjemmesiden:

http://usa.asus.com/mb/socket478/p4b533/overview.htm

Alligevel har mine to USB2-porte på forsiden af systemenheden ikke
virket siden udskiftningen.

Hvad kan der være galt, og kan jeg gøre noget for at rette op på det?
--
Britt Malka
Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html - http://www.tips-og-tricks.net/ebog.html

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 30-09-04 22:44

"Britt Malka" <news@foxladi.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> virket siden udskiftningen.
>
> Hvad kan der være galt, og kan jeg gøre noget for at rette op på det?

Har du opdateret win xp? De fleste mb får understøttelse til usb2 fra
servicepack 1 til win xp.
Nu er servicepack 2 jo kommet, så den kan du lige så godt installere i
stedet for, idet du så får alt det sidste nye beskyttelse m.m.

Kurt

Fra : Britt Malka

Dato : 30-09-04 23:08

Goddag Kurt B. Andersen

Den Thu, 30 Sep 2004 23:44:15 +0200 skrev "Kurt B. Andersen"
<kurtnospam@portalen.no>:

>Har du opdateret win xp? De fleste mb får understøttelse til usb2 fra
>servicepack 1 til win xp.

Oprindeligt (med det gamle motherboard) virkede det fint med SP1 til
XP (home edition). Jeg har også haft SP1 installeret efter forrige
formatering, men det gjorde ingen forskel.

>Nu er servicepack 2 jo kommet, så den kan du lige så godt installere i
>stedet for, idet du så får alt det sidste nye beskyttelse m.m.

Nej, den skal jeg ikke have!

Jeg har læst for meget om bugs og vrøvl med den, og jeg har vrøvl nok
med Windows i forvejen. Desuden åbner den for nogle nye huller. Prøv
bare at læse artiklen på Nettips her: http://www.kortlink.com/sp2

I øvrigt virker mine USB2-porte heller ikke under Linux, så det har
ikke noget med styresystemet at gøre. Det må være på motherboardet,
der er et problem.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 01-10-04 00:12

Britt Malka wrote:

> I øvrigt virker mine USB2-porte heller ikke under Linux, så det har
> ikke noget med styresystemet at gøre. Det må være på motherboardet,
> der er et problem.

Og du er sikker på at ledningerne fra fronten rent faktisk er forbundet
(korrekt) til motherboardet ?

Se side 2-29 i manualen hvordan de skal forbindes.

Fra : Britt Malka

Dato : 01-10-04 00:35

Goddag Sune Storgaard

Den Fri, 1 Oct 2004 01:11:44 +0200 skrev "Sune Storgaard"
<speg-fjern@mail.dk>:

>Og du er sikker på at ledningerne fra fronten rent faktisk er forbundet
>(korrekt) til motherboardet ?

Nej, slet ikke, for det var sælgerfirmaet, der installerede
motherboardet, men jeg må hellere tjekke.

>Se side 2-29 i manualen hvordan de skal forbindes.

Tak

Fra : Britt Malka

Dato : 05-10-04 17:16

On Fri, 1 Oct 2004 01:11:44 +0200, "Sune Storgaard"
<speg-fjern@mail.dk> wrote:

>Og du er sikker på at ledningerne fra fronten rent faktisk er forbundet
>(korrekt) til motherboardet ?

Det var faktisk lige præcis det, der var galt.

Tænk, at en professionel forhandler ikke kan finde ud af sådan noget

Nå, men nu virker mine to USB2-porte. Tusind tak for tippet.

--
Mange hilsner
Britt Malka