Problemer med netværk...
Fra : Tommy

Dato : 14-05-01 11:44

Hej derude. Først vil jeg undskylde hvis dette ikke er i den rigtige NG,men
jeg har ikke kunnet finde nogen på dansk ang.netværk.

Mine problemer/spørgsmål :

1.Min makker har installeret netværkskort.Alle protokoller er ok MEN vi kan
ikke installere Fil og Udskriftsdeling.Hver gang vi beder den om at tilføje
den,kommer der en meddelse som lyder : "Systemreglerne tillader ikke at
denne enhed installeres"
Hvad fanden er det for nogle "Systemregler".Jeg har ALDRIG nogensinde
oplevet dette før,hverken på min egen eller andres pc´er.Han kører win98se
dk.

2.Hvordan kobler man 2 hubs sammen.Er der nogle specielle kabler/software
ell.lign. man skal bruge??? Kan man koble en hub der kører 10/100 MPS sammen
med en der kører 100 MPS rent og derved kan se alle klienter i netværket???

På forhånd tak.....

PS.send gerne svar som e-mail....

--
Mvh Tommy & Helle

Fra : Cubus

Dato : 14-05-01 12:01

--
Cubus

Fra : JK

Dato : 14-05-01 14:20

"Tommy" <tommyoghelle@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
[snip]
> [...]
> Hvad fanden er det for nogle "Systemregler".Jeg har ALDRIG nogensinde
> oplevet dette før,hverken på min egen eller andres pc´er.Han kører win98se

policies ? - har du/I tilknyttet nogle rettigheder til den profil I bruger
til at logge ind med ? - ved ikke om der også findes en poledit.exe i W98
(?).

> [...]
sammen
> med en der kører 100 MPS rent og derved kan se alle klienter i

2 Hubs kobles normalt sammen med et krydset kabel - din hub burde have en
indstilling som gør, at der kan tilsluttet et krydset kabel på én af
portene.

Mht. til dit spørgsmål om en 10/100 hub og en ren 100Mbit hub - så går jeg
ud fra, at du spørger, fordi du har nogle 10Mbit PCere koblet til 10/100
hub'en ? (hvis du har rene 100Mbit PCere er det ikke noget problem) men jeg
ved faktisk ikke, om dine PC'ere med 10Mbit netkort kan 'snakke' med de
PCere som er koblet til den rene 100Mbit hub - den burde vel så ikke kunne
forhandle sig frem til andet end 100Mbit - er du helt sikker på at det er en
'ren' 100Mbit hub ? - kan man overhovedet få andet end 10/100Mbit hubber ? -
jeg aner det ikke..

> PS.send gerne svar som e-mail....

sorry...sender aldrig svar på email

/JK