/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
defragmentring af hd
Fra : Karsten Nilsson


Dato : 27-09-04 12:33

Jeg ved ikke om det er rette gruppe men jeg prøver alligevel.

Jeg er igang med at defragmenterer min hd, men hver gang den når til 10%
står der indholdet af drevet er ændret genstarter.
Og det har der gjort meget længe, er det normalt eller hvad, for jeg synes
der går utolig lang tid.
Så jeg tænkte på om der er noget galt eller det skal være sådan.
Er der nogen der kan svare mig på dette.

Hilsen Karsten Nilsson



 
 
Anders Lund (27-09-2004)
Kommentar
Fra : Anders Lund


Dato : 27-09-04 12:39

Karsten Nilsson wrote:
> Jeg er igang med at defragmenterer min hd, men hver gang den når til 10%
> står der indholdet af drevet er ændret genstarter.
> Og det har der gjort meget længe, er det normalt eller hvad, for jeg synes
> der går utolig lang tid.
> Så jeg tænkte på om der er noget galt eller det skal være sådan.

Et typisk problem under Windows 98. Det kan dog løses på et par måder:

- Anskaf dig et defrag program, som ikke genstarter, hvis indholdet
ændre sig.
- Luk alle programmer ned - evt. start op i fejlsikrettilstand, inden du
starter defragmenteringen.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
Take back the web - www.mozilla.org/firefox

Karsten Nilsson (27-09-2004)
Kommentar
Fra : Karsten Nilsson


Dato : 27-09-04 14:52

Du skriver start op under fejlsikrettilstand.
Hvordan gør man lige dette, det er vel noget med at holde en eller anden
knap nede under opstart eller hvad.

"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> skrev i en meddelelse
news:4157fbfc$0$55831$14726298@news.sunsite.dk...
> Karsten Nilsson wrote:
> > Jeg er igang med at defragmenterer min hd, men hver gang den når til 10%
> > står der indholdet af drevet er ændret genstarter.
> > Og det har der gjort meget længe, er det normalt eller hvad, for jeg
synes
> > der går utolig lang tid.
> > Så jeg tænkte på om der er noget galt eller det skal være sådan.
>
> Et typisk problem under Windows 98. Det kan dog løses på et par måder:
>
> - Anskaf dig et defrag program, som ikke genstarter, hvis indholdet
> ændre sig.
> - Luk alle programmer ned - evt. start op i fejlsikrettilstand, inden du
> starter defragmenteringen.
>
> --
> Anders Lund - anders@andersonline.dk
> Take back the web - www.mozilla.org/firefox



Anders Lund (27-09-2004)
Kommentar
Fra : Anders Lund


Dato : 27-09-04 15:08

Karsten Nilsson wrote:
> Du skriver start op under fejlsikrettilstand.
> Hvordan gør man lige dette, det er vel noget med at holde en eller anden
> knap nede under opstart eller hvad.

Ja, F8 mener jeg - ellers F5. Lige når computeren skriver "Starter
Windows 98..." med hvid på sort baggrund.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
Take back the web - www.mozilla.org/firefox

Karsten Nilsson (04-10-2004)
Kommentar
Fra : Karsten Nilsson


Dato : 04-10-04 01:09

Jeg vil bare lige fortælle at det lykkedes efter at jeg fik startet op i
fejlsikret tilstand.
Og sikke en polimik der er blevet ud af det længere nede i besvarelserne.

Karsten
"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> skrev i en meddelelse
news:41581eb4$0$55820$14726298@news.sunsite.dk...
> Karsten Nilsson wrote:
> > Du skriver start op under fejlsikrettilstand.
> > Hvordan gør man lige dette, det er vel noget med at holde en eller anden
> > knap nede under opstart eller hvad.
>
> Ja, F8 mener jeg - ellers F5. Lige når computeren skriver "Starter
> Windows 98..." med hvid på sort baggrund.
>
> --
> Anders Lund - anders@andersonline.dk
> Take back the web - www.mozilla.org/firefox



Søren Blom (27-09-2004)
Kommentar
Fra : Søren Blom


Dato : 27-09-04 12:41

"Karsten Nilsson" <knilsson@tdcadsl.dk> skrev
> Jeg er igang med at defragmenterer min hd, men hver gang den når til 10%
> står der indholdet af drevet er ændret genstarter.
> Og det har der gjort meget længe, er det normalt eller hvad, for jeg synes
> der går utolig lang tid.
> Så jeg tænkte på om der er noget galt eller det skal være sådan.
> Er der nogen der kan svare mig på dette.
>

Nu fortæller du ikke hvilket OS du bruger, men gætter på Windows, så
egentlig bør du nok spørge i en Windows gruppe, men når alt kommer til alt,
så er det jo et hardware problem du har.

Har du prøvet at køre scandisk før du begynder på Defragmentering, det
hjælper nogen gange.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.



Henrik Dissing (28-09-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Dissing


Dato : 28-09-04 18:37

On Mon, 27 Sep 2004 13:40:46 +0200, Søren Blom wrote:

>men når alt kommer til alt,
>så er det jo et hardware problem du har.

Nej, det er det afgjort ikke. Det er filsystemet, ikke harddisken som
defragmenteres.
--
Venlig hilsen
Henrik Dissing

(e-mail: hendis AT post DOT tele DOT dk)

jubija@yahoo.dk (27-09-2004)
Kommentar
Fra : jubija@yahoo.dk


Dato : 27-09-04 13:29

On Mon, 27 Sep 2004 13:33:00 +0200, "Karsten Nilsson"
<knilsson@tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg ved ikke om det er rette gruppe men jeg prøver alligevel.
>
>Jeg er igang med at defragmenterer min hd, men hver gang den når til 10%
>står der indholdet af drevet er ændret genstarter.

Højreklik på Denne Computer
vælg Egenskaber
vælg Avanceret
klik på Indstillinger under Ydeevne
vælg Avanceret
klik på Skift under Virtuel Hukommelse
lik i feltet Ingen Sidefil.
Tryk OK hele vejen tilbage og start defragmenteringen igen.

Husk at slå sidefilen til igen efter endt defragmentering.

Lars



Karsten Nilsson (27-09-2004)
Kommentar
Fra : Karsten Nilsson


Dato : 27-09-04 14:53

Jeg kan ikke finde alle disse punkter som du beskriver, men jeg glemte at
skrive at jeg bruger w98se.
Jeg ved ikke om det ændre noget.

<jubija@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:kj1gl091ijn8arnkrrot2q5k3nt43qjvai@4ax.com...
> On Mon, 27 Sep 2004 13:33:00 +0200, "Karsten Nilsson"
> <knilsson@tdcadsl.dk> wrote:
>
> >Jeg ved ikke om det er rette gruppe men jeg prøver alligevel.
> >
> >Jeg er igang med at defragmenterer min hd, men hver gang den når til 10%
> >står der indholdet af drevet er ændret genstarter.
>
> Højreklik på Denne Computer
> vælg Egenskaber
> vælg Avanceret
> klik på Indstillinger under Ydeevne
> vælg Avanceret
> klik på Skift under Virtuel Hukommelse
> lik i feltet Ingen Sidefil.
> Tryk OK hele vejen tilbage og start defragmenteringen igen.
>
> Husk at slå sidefilen til igen efter endt defragmentering.
>
> Lars
>
>



Leif (27-09-2004)
Kommentar
Fra : Leif


Dato : 27-09-04 15:02

Uhm slå din pauseskærm fra
mvh

"Karsten Nilsson" <knilsson@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:415819e4$0$210$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Jeg kan ikke finde alle disse punkter som du beskriver, men jeg glemte at
> skrive at jeg bruger w98se.
> Jeg ved ikke om det ændre noget.
>
> <jubija@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> news:kj1gl091ijn8arnkrrot2q5k3nt43qjvai@4ax.com...
> > On Mon, 27 Sep 2004 13:33:00 +0200, "Karsten Nilsson"
> > <knilsson@tdcadsl.dk> wrote:
> >
> > >Jeg ved ikke om det er rette gruppe men jeg prøver alligevel.
> > >
> > >Jeg er igang med at defragmenterer min hd, men hver gang den når til
10%
> > >står der indholdet af drevet er ændret genstarter.
> >
> > Højreklik på Denne Computer
> > vælg Egenskaber
> > vælg Avanceret
> > klik på Indstillinger under Ydeevne
> > vælg Avanceret
> > klik på Skift under Virtuel Hukommelse
> > lik i feltet Ingen Sidefil.
> > Tryk OK hele vejen tilbage og start defragmenteringen igen.
> >
> > Husk at slå sidefilen til igen efter endt defragmentering.
> >
> > Lars
> >
> >
>
>



Jesper G. Poulsen (27-09-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 27-09-04 17:14

jubija@yahoo.dk wrote:

> Husk at slå sidefilen til igen efter endt defragmentering.

Sidefilen giver ikke problemer med genstart af defragmenteringen.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Roland Hansen (27-09-2004)
Kommentar
Fra : Roland Hansen


Dato : 27-09-04 17:54


"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:xn0dnrs1hr4hze000@dtext.news.tele.dk...
> jubija@yahoo.dk wrote:
>
>> Husk at slå sidefilen til igen efter endt defragmentering.
>
> Sidefilen giver ikke problemer med genstart af defragmenteringen.
>
>
> --
> Med venlig hilsen
> Jesper G. Poulsen

Jo det gør den. Jeg har prøvet det med flere forskellige pc-er og lige så
snart, at sidefilen var slået fra kunne de delfragmentere uden at genstarte
og det var uden at stoppe andre programmer.

Roland



Jesper G. Poulsen (27-09-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 27-09-04 22:29

Roland Hansen wrote:

> Jo det gør den. Jeg har prøvet det med flere forskellige pc-er og

Nej, det gør den ikke. Jeg har opereret med Windows NT-baseret OS i
over 4 år og jeg har aldrig oplevet mage til vås. Win9x kan have
problemet med sin swapfil, men Windows NT/2000/XP/2003 har det
_ikke_...!


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Roland Hansen (28-09-2004)
Kommentar
Fra : Roland Hansen


Dato : 28-09-04 07:53


"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:xn0dns0ba18uk4002@dtext.news.tele.dk...
> Roland Hansen wrote:
>
>> Jo det gør den. Jeg har prøvet det med flere forskellige pc-er og
>
> Nej, det gør den ikke. Jeg har opereret med Windows NT-baseret OS i
> over 4 år og jeg har aldrig oplevet mage til vås. Win9x kan have
> problemet med sin swapfil, men Windows NT/2000/XP/2003 har det
> _ikke_...!
>
>
> --
> Med venlig hilsen
> Jesper G. Poulsen

Hej igen

Hvis du læser lidt længer oppe, skriver han, at han køre med win98se. Det er
muligt, at det ikke er et problem i NT/2000/XP/2003, men det er det i
win98/win98se og såvidt jeg husker også i win95.

Roland



Jesper G. Poulsen (28-09-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 28-09-04 16:10

Roland Hansen wrote:

> Hvis du læser lidt længer oppe, skriver han, at han køre med win98se.

Ja og derfor er der ingen problemer med sidefilen (sidefil findes ikke
i Win9x/ME).


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Roland Hansen (28-09-2004)
Kommentar
Fra : Roland Hansen


Dato : 28-09-04 16:24


"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:xn0dnt4y5hg8r002@dtext.news.tele.dk...
> Roland Hansen wrote:
>
>> Hvis du læser lidt længer oppe, skriver han, at han køre med win98se.
>
> Ja og derfor er der ingen problemer med sidefilen (sidefil findes ikke
> i Win9x/ME).
>
>
> --
> Med venlig hilsen
> Jesper G. Poulsen

Hej

Du kan kalde den, hvad du vil: sidefil/virtuel hukommelse/swapfil, men den
findes.

Såvidt jeg husker kalder MS den for virtuel hukommelse og hvis den er slået
til, kan/vil den give problemer under defragmenteren.¨

Roland



Jesper G. Poulsen (28-09-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 28-09-04 18:34

Roland Hansen wrote:

> Du kan kalde den, hvad du vil: sidefil/virtuel hukommelse/swapfil,
> men den findes.

Sidefil/swapfil er kernel-spcifikt. NT-kernel opererer med
IA32-arkitekturens korrekte måde at håndtere virtuel hukommelse.

> Såvidt jeg husker kalder MS den for virtuel hukommelse og hvis den er
> slået til, kan/vil den give problemer under defragmenteren.¨

Men kun ved Win9x/ME - så lad være med at kalde den for sidefil, for
den findes _ikke_ i Win9x/ME.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Anders Lund (28-09-2004)
Kommentar
Fra : Anders Lund


Dato : 28-09-04 16:51

Jesper G. Poulsen wrote:

> Ja og derfor er der ingen problemer med sidefilen (sidefil findes ikke
> i Win9x/ME).

Ej, kom nu. Du ved jo hvad han mener - han kalder det bare noget forkert. :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
Take back the web - www.mozilla.org/firefox

Jesper G. Poulsen (28-09-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 28-09-04 18:35

Anders Lund wrote:

> Ej, kom nu. Du ved jo hvad han mener - han kalder det bare noget
> forkert. :)

Ja, nu har jeg fundet ud af at han ikke ved hvad han har med at gøre...



--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Henning Præstegaard (28-09-2004)
Kommentar
Fra : Henning Præstegaard


Dato : 28-09-04 23:35

Jesper G. Poulsen wrote:

> Ja, nu har jeg fundet ud af at han ikke ved hvad han har med at
> gøre...
>
Så er I to.

Det kan godt være, at du tror du har styr på sidefil og swapfil, men
jeg ved, at du overhovedet ikke har styr på at yde andre hjælp.

mvh
Henning



Jesper G. Poulsen (29-09-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 29-09-04 16:14

Henning Præstegaard wrote:

> Det kan godt være, at du tror du har styr på sidefil og swapfil, men
> jeg ved, at du overhovedet ikke har styr på at yde andre hjælp.

Nå, så siger vi det...

Dream on!


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Henning Lund (01-10-2004)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 01-10-04 12:31

Henning Præstegaard skrev:


> Det kan godt være, at du tror du har styr på sidefil og swapfil, men
> jeg ved, at du overhovedet ikke har styr på at yde andre hjælp.

Godt brølt løve

--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk


Michael Rasmussen (28-09-2004)
Kommentar
Fra : Michael Rasmussen


Dato : 28-09-04 21:55


"Karsten Nilsson" <knilsson@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4157fb08$0$236$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Jeg ved ikke om det er rette gruppe men jeg prøver alligevel.
>
> Jeg er igang med at defragmenterer min hd, men hver gang den når til 10%
> står der indholdet af drevet er ændret genstarter.
> Og det har der gjort meget længe, er det normalt eller hvad, for jeg synes
> der går utolig lang tid.
> Så jeg tænkte på om der er noget galt eller det skal være sådan.
> Er der nogen der kan svare mig på dette.
>
> Hilsen Karsten Nilsson
>
Typisk er det fordi antivirusprogrammet ikke er deaktiveret....
sent indlæg, men så lige at tråden er løbet lidt af sporet
Michael



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste