ChipIR Infrarød port fra thansen
Fra : Jakob G.

Dato : 27-09-04 11:53

Hej i gruppen!

Jeg har lige købt mig en infrarød port til min PC med XP Pro, så jeg kan
synkronisere min mobiltelefon (Nokia 6230) osv.
Men jeg er ikke sikker på at den infrarøde port er installeret korrekt. Kan
man se om den virker (man kan jo ikke se lyset...)?
Den er tilsluttet en COM2-porten (tror jeg), men jeg er ikke sikker, for der
står jo ikke noget bag på PC'en. Men uanset om jeg vælger den ene eller den
anden i hardwareopsætningen, så siger den, at enheden fungerer korrekt. Det
bliver jeg jo ikke så meget klogere af.

Hvordan kontrollerer jeg om den er aktiv og virker?

--
Hilsen Jakob

Fra : Laziter [9440]

Dato : 27-09-04 12:27

"Jakob G." <nogen@emialadresse.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Det
> bliver jeg jo ikke så meget klogere af.
>
> Hvordan kontrollerer jeg om den er aktiv og virker?

Øhm..
Prøv at synkronisere din mobil..
Hvis det virker så er alt jo ok..

Mvh
Benjamin

Fra : Jakob G.

Dato : 27-09-04 13:03

> Prøv at synkronisere din mobil..
> Hvis det virker så er alt jo ok..

- Det gør den ikke...
Hvordan finder jeg ud af om jeg har tilsluttet den til den rigtigt COM-port?

--
Hilsen Jakob

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 27-09-04 12:36

On Mon, 27 Sep 2004 12:53:27 +0200, "Jakob G." <nogen@emialadresse.dk>
wrote:

> [...]
>bliver jeg jo ikke så meget klogere af.
>
>Hvordan kontrollerer jeg om den er aktiv og virker?

Installer den nødvendige software til din telefon og prøv at
synkronisere.
Hvis du slår IR til på din telefon og ligger den ved "porten"
(IR-øjet) på PC'en, vil din computer selv gøre opmærksom på, at den
forbinder til en IR-enhed. Evt. skal du starte softwaren først, inden
den gør opmærksom på det.

Lars

Fra : Jakob G.

Dato : 27-09-04 13:02

> Hvis du slår IR til på din telefon og ligger den ved "porten"
> (IR-øjet) på PC'en, vil din computer selv gøre opmærksom på, at den
> forbinder til en IR-enhed.

Det er vist det den ikke gør... Den viser ihvertfald ikke noget lille ikon i
systray, som den - ifølge Windows hjælp - skal.
Derfor er jeg lidt i tvivl om IR-porten er "åben" og venter.

> Evt. skal du starte softwaren først, inden
> den gør opmærksom på det.

Den siger "Ikke tilsluttet" og tilbyder ikke at synkronisere (alle knapper
er grå).

Hmm..... :-|

--
Hilsen Jakob

Fra : Jakob G.

Dato : 27-09-04 14:22

> Det er vist det den ikke gør... Den viser ihvertfald ikke noget lille ikon
> systray, som den - ifølge Windows hjælp - skal.
> Derfor er jeg lidt i tvivl om IR-porten er "åben" og venter.

Har byttet om på portene nu. Nu virker det - ihvertfald på PC-siden. Den har
godtnok lidt svært ved at holde forbindelsen.
Resten må jeg hellere klare i dk.teknik.telefoni.mobil

--
Hilsen Jakob

Fra : H-Larsen

Dato : 27-09-04 18:12

> Har byttet om på portene nu. Nu virker det - ihvertfald på PC-siden. Den
> har
> godtnok lidt svært ved at holde forbindelsen.
> Resten må jeg hellere klare i dk.teknik.telefoni.mobil

Prøv at sænke hastiheden ned til 115200 bit
Havde selv problemer med Nokia 5140 , svaret står i brugervejledning til
Nokiapc suite 6.3

Fra : Jakob G.

Dato : 27-09-04 18:40

> Prøv at sænke hastiheden ned til 115200 bit
> Havde selv problemer med Nokia 5140 , svaret står i brugervejledning til
> Nokiapc suite 6.3

Den står til 115200...

--
Hilsen Jakob