Microsoft-tastatur med indbygget fingeraft~
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 26-09-04 01:34

Jeg ser lige, at MS sender nye tastaturer ud med indbygget finger-
aftrykslæser. Hvis det virkelig fungerer så godt, som de påstår at
det gør, så kunne det da godt gå hen og blive en handy funktion.

Hvad er jeres erfaringer med MS' tastaturer hvad angår kvalitet?
Jeg synes ikke at de er kønne, men det ser ud til at MS finder på
mange smarte ting at placere på tastaturet. Den nye Zoom Slider
ser også ud til at være brugbar, da den skulle fungere i ret mange
programmer.

<http://www.microsoft.com/danmark/products/hardware/>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Morten Larsen

Dato : 26-09-04 15:44

Så vil jeg hellere beholde mit benq tastatur til 63kr for Microsofts udstyr
er og bliver hammer dyrt, og det er nok for mig at betale for deres
styresystem. Så hvis det bliver et hit må man kunne få en usb-fingeraflæser
til en billig penge.

Mvh Morten

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-09-04 16:09

Thomas G. Madsen skrev:

> Hvad er jeres erfaringer med MS' tastaturer hvad angår kvalitet? Jeg

På højde hvis ikke endda højere end Logitech. Logitech udråbes altid
til gud men MS er ikke ringere.

Jeg har fx aldrig fundet en Logitech mus jeg har kunnet affinde mig med
hvor MS har adskillige. Der hvor de dumper er det tryk der skal til for at
aktivere hjulet.

Køb du roligt et MS tastatur. Det jeg har nu er tilbage fra 1999. Det er
et MS Natural Keyboard Pro og hvad det ikke har fået af tæsk er godt nok
ikke småting - det virker perfekt stadig!

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 26-09-04 19:56

Thomas G. Madsen wrote:
> Hvad er jeres erfaringer med MS' tastaturer hvad angår kvalitet?

Min erfaring med MS og kvalitet er, at skidtet bare holder. Nærmest
ligegyldigt hvad man gør ved dem. Nej - Cola er de ikke glade for, men
hvilke keyboards er det? (og ja, jeg ved godt at der er lavet eet der kan
tåle vand, så det link behøver vi ikke få på banen nu )

Jeg synes dog det er stygt at man skal have så mange mystiske og aldeles
(for mig) ubrugelige knapper på et keyboard. Nææ... et Logitech UltraX synes
jeg nu stadig er toppen

--
Mvh/Martin K
3 x Le Mans tilskuer - on location...

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 26-09-04 20:08

Martin Kirschmeyer skrev:

> Min erfaring med MS og kvalitet er, at skidtet bare holder.

Det lyder godt, men holdbarhed er heller ikke alt. Det må i mit
tilfælde også gerne være et tastatur, som ikke knager og brager
for meget, når man skriver på det. Det er irriterende at høre på.

> Jeg synes dog det er stygt at man skal have så mange mystiske
> og aldeles (for mig) ubrugelige knapper på et keyboard.

Jeg er stort set enig, men en fingeraftryks-læser kunne i mit
tilfælde godt gå hen og blive handy, da jeg hader at skulle huske
på alle de forskellige kodeord til snart alting, og den Zoom Slider
ser også smart ud, hvis den da eller virker.
Hvis den virker lige så ringe som zoom vha. scroll-hjulet på musen
i de forskellige billedbehandlingsprogrammer og lignende, så kan
det være lige meget.

> Nææ... et Logitech UltraX synes jeg nu stadig er toppen

Det er faktisk også min favorit (sidder selv og skriver på et lige
nu), men jeg savner nu stadig scroll-hjulet på tastaturet fra mit
gamle Logitech Optical Desktop-tastatur. Det var ret praktisk.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 26-09-04 20:46

Thomas G. Madsen wrote:
> Det lyder godt, men holdbarhed er heller ikke alt. Det må i mit
> tilfælde også gerne være et tastatur, som ikke knager og brager
> for meget, når man skriver på det. Det er irriterende at høre på.

Tja... mht. knageriet har jeg blandede erfaringer. Jeg har prøvet nogle
Natural (altså de knækkede), og de har altid været fine at skrive på
(bortset fra at jeg fik ondt i håndleddet). Men de knagede sq aldrig. Dog
har vi sådan eet på mit arbejde:
<http://www.microsoft.com/italy/hardware/mouseandkeyboard/images/keyboard/prod_internetkbd.jpg>

Det er en maskine, hvor mange logger på i løbet af en dag, og det bliver
derfor behandlet ret hårdt, da der er mange der bruger det. Og da det er
'fælles' er der ikke rigtig nogen der har 'ejerforhold' til det. Men det
holder ganske udemærket på 3. år...

> [...]
> på alle de forskellige kodeord til snart alting, og den Zoom Slider
> ser også smart ud, hvis den da eller virker.

Ja - det er jo ikke smart hvis man skal til at slå op i en tabel hvad de
forskellige knapper er

> Hvis den virker lige så ringe som zoom vha. scroll-hjulet på musen
> i de forskellige billedbehandlingsprogrammer og lignende, så kan
> det være lige meget.

Jep - det holder ikke. Her er + og - på det nummeriske tastatur det eneste
rigtige

> Det er faktisk også min favorit (sidder selv og skriver på et lige
> nu),

Det gør jeg også - jeg købte endda mit udfra din anbefaling, som jeg fik
her:
<http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&threadm=405a273d%240%24171%24edfadb0f%40dread11.news.tele.dk&rnum=3&prev=/groups%3Fhl%3Dda%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26q%3Dlogitech%2Bultrax%26btnG%3DS%25C3%25B8g%26meta%3Dgroup%253Ddk.edb.hardware.*>

> men jeg savner nu stadig scroll-hjulet på tastaturet fra mit
> gamle Logitech Optical Desktop-tastatur. Det var ret praktisk.

Det har jeg nu aldrig arbejdet med, jeg har da siddet ved et keyboard hvor
der har været påmonteret sådan en tingest, men hvad bruger man den til? I
hvilke programmer synes du det var en fordel?

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 26-09-04 21:30

Martin Kirschmeyer skrev:

> Tja... mht. knageriet har jeg blandede erfaringer. Jeg har
> prøvet nogle Natural (altså de knækkede), og de har altid
> været fine at skrive på (bortset fra at jeg fik ondt i
> håndleddet). Men de knagede sq aldrig.

Sådan et har jeg også inde i skabet. Kønt er det ikke længere,
da jeg næsten brændte det af dengang, hvor jeg røg smøger, men
det virker stadigvæk nogenlunde(*).
Jeg synes dog at tasterne er noget direkte skrammel sammenlignet
med dem der sidder på UltraX eller diNovo, som efter min mening
er endnu bedre end dem på UltraX.

(*) Piletasterne har det med at låse, men jeg tror det er sket
i kampens hede med Lara Croft engang. Man har nok trykket lidt
for hårdt for mange gange.

> Ja - det er jo ikke smart hvis man skal til at slå op i en
> tabel hvad de forskellige knapper er

Nej, det er for vildt. :)

[Scroll-hjul på mus virker ikke for godt til at zoome med]
> Her er + og - på det nummeriske tastatur det eneste rigtige

I mangel af bedre ja. ;)

[UltraX]

> Det gør jeg også - jeg købte endda mit udfra din anbefaling,
> som jeg fik her:

Nå ja for hulen. Det havde jeg lige glemt.

[Scroll-hjul på tastatur]
> [...]
> keyboard hvor der har været påmonteret sådan en tingest, men
> hvad bruger man den til? I hvilke programmer synes du det var

På hjemmesider med meget tekst og i mine news-programmer f.eks.
Man kan selvfølgelig bare gribe musen og scrolle, eller bruge
piletasterne på tastaturet, men når man først har vænnet sig til
at bruge et scroll-hjul på tastaturet, er det svært at vænne sig
af med igen. I hvert tilfælde for mit vedkommende.

--
Hilsen
Madsen