/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Skuren fra CPU
Fra : Jesper Andersen


Dato : 23-09-04 19:08

Hej nyhedsgruppe..

Hver gang at min computer arbejder kommer der nærmest en lille skure lyd (
ikke så høj ) fra CPU køleren, men om det er CPU'en der laver lyden ved jeg
ikke..!!! Er der nogle herinde der har et gæt på hvad det kan være..CPU'en
virker hurtig nok, så den er nok ikke defekt. Det drejer sig om en AMD
Athlon 3200+ 64 NEW, som blev købt her for en måneds tid siden....

mvh.
Jesper



 
 
Palle (23-09-2004)
Kommentar
Fra : Palle


Dato : 23-09-04 19:18


"Jesper Andersen" <jesper.kyhn@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:415310ef$0$172$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej nyhedsgruppe..
>
> Hver gang at min computer arbejder kommer der nærmest en lille skure lyd (
> ikke så høj ) fra CPU køleren, men om det er CPU'en der laver lyden ved
jeg
> ikke..!!! Er der nogle herinde der har et gæt på hvad det kan være..CPU'en
> virker hurtig nok, så den er nok ikke defekt. Det drejer sig om en AMD
> Athlon 3200+ 64 NEW, som blev købt her for en måneds tid siden....
>
Kan det være, at CPU'en trænger til at blive smurt allerede?



Michael Pilgaard (23-09-2004)
Kommentar
Fra : Michael Pilgaard


Dato : 23-09-04 19:32

Den Thu, 23 Sep 2004 20:18:05 +0200, "Palle" <hother.papgaard@liam.dz>
skrev:

>Kan det være, at CPU'en trænger til at blive smurt allerede?

Hvad smører du din CPU med?

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Jesper Andersen (23-09-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Andersen


Dato : 23-09-04 19:35

Smurt?? hvad mener du?? er det med kølepasta?? Den bliver ikke for varm....

mvh.
Jesper


"Palle" <hother.papgaard@liam.dz> skrev i en meddelelse
news:41531385$0$286$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Jesper Andersen" <jesper.kyhn@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:415310ef$0$172$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Hej nyhedsgruppe..
> >
> > Hver gang at min computer arbejder kommer der nærmest en lille skure lyd
(
> > ikke så høj ) fra CPU køleren, men om det er CPU'en der laver lyden ved
> jeg
> > ikke..!!! Er der nogle herinde der har et gæt på hvad det kan
være..CPU'en
> > virker hurtig nok, så den er nok ikke defekt. Det drejer sig om en AMD
> > Athlon 3200+ 64 NEW, som blev købt her for en måneds tid siden....
> >
> Kan det være, at CPU'en trænger til at blive smurt allerede?
>
>



Hauge (23-09-2004)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 23-09-04 19:49

Hejsa
Palle wrote:
> Kan det være, at CPU'en trænger til at blive smurt allerede?

LOL

Mvh Hauge



Henrik G. Jacobsen (24-09-2004)
Kommentar
Fra : Henrik G. Jacobsen


Dato : 24-09-04 07:51

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i en meddelelse
news:41531ac8$0$144$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hejsa
> Palle wrote:
> > Kan det være, at CPU'en trænger til at blive smurt allerede?
>
> LOL
>
> Mvh Hauge
>

Jeg ved at det er lidt sent at komme med, men måske at cpu'en skal smøres
med "den sidste olie"....



The Mann (23-09-2004)
Kommentar
Fra : The Mann


Dato : 23-09-04 19:41


"Jesper Andersen" <jesper.kyhn@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:415310ef$0$172$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej nyhedsgruppe..
>
> Hver gang at min computer arbejder kommer der nærmest en lille skure lyd (
> ikke så høj ) fra CPU køleren, men om det er CPU'en der laver lyden ved
jeg
> ikke..!!! Er der nogle herinde der har et gæt på hvad det kan være..CPU'en
> virker hurtig nok, så den er nok ikke defekt. Det drejer sig om en AMD
> Athlon 3200+ 64 NEW, som blev købt her for en måneds tid siden....
>
> mvh.
> Jesper
>
>

Hejsa

Er det ikke bare harddisken du kan høre når der hentes nyt data til
rammodulerne

The Mann



Jesper Andersen (23-09-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Andersen


Dato : 23-09-04 20:10

Nej for den lan jeg hører samtidig med.. desuden er det en meget underlig
lyd..!!! Den er kun når harddisken arbejder..!!:( Har nemlig taget disken
ud, for at hører om det var disken der sagde den der lyd, men den kommer
altså fra CPU køleren eller cpu'en. Jeg ved jo ikke om det er CPU'en eller
køleren..""

mvh.
Jesper


"The Mann" <perhamann29@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:41531913$0$296$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Jesper Andersen" <jesper.kyhn@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:415310ef$0$172$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Hej nyhedsgruppe..
> >
> > Hver gang at min computer arbejder kommer der nærmest en lille skure lyd
(
> > ikke så høj ) fra CPU køleren, men om det er CPU'en der laver lyden ved
> jeg
> > ikke..!!! Er der nogle herinde der har et gæt på hvad det kan
være..CPU'en
> > virker hurtig nok, så den er nok ikke defekt. Det drejer sig om en AMD
> > Athlon 3200+ 64 NEW, som blev købt her for en måneds tid siden....
> >
> > mvh.
> > Jesper
> >
> >
>
> Hejsa
>
> Er det ikke bare harddisken du kan høre når der hentes nyt data til
> rammodulerne
>
> The Mann
>
>



Leony (24-09-2004)
Kommentar
Fra : Leony


Dato : 24-09-04 08:36

"Jesper Andersen" <jesper.kyhn@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:41531f93$0$182$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> Nej for den lan jeg hører samtidig med.. desuden er det en meget
> underlig lyd..!!! Den er kun når harddisken arbejder..!!:( Har nemlig
> taget disken ud, for at hører om det var disken der sagde den der
> lyd, men den kommer altså fra CPU køleren eller cpu'en. Jeg ved jo
> ikke om det er CPU'en eller køleren.

Tror godt du kan regne med at det er køleren.

Mener at der var et par stykker for lang tid siden, som havde et
lignende problem.
Så vidt jeg husker, så skyldtes det strømforsyningen. Når den blev sat
til at arbejde, så fik køleren på cpu også til mere strøm. Dette
resulterede i mislyde fra køleren.

Hvilken PSU har du?
Har du mulighed for at teste med en anden, så prøv det.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/
Mit Chieftec røntgen mod + "The MetallicAse".


Lars Jørgensen (23-09-2004)
Kommentar
Fra : Lars Jørgensen


Dato : 23-09-04 20:04

On Thu, 23 Sep 2004 20:07:46 +0200, Jesper Andersen wrote:

> Hver gang at min computer arbejder kommer der nærmest en lille skure lyd (
> ikke så høj ) fra CPU køleren, men om det er CPU'en der laver lyden ved jeg
> ikke..!!! Er der nogle herinde der har et gæt på hvad det kan være..

Mange bundkort lader CPU-blæseren snurre noget hurtigere når CPU'en
belastes hårdt. Mon det er det du kan høre? Måske er lejerene i blæseren
ikke for gode?

Det kan jo også være - som "The Mann" nævner - harddisken. Åben kabinettet
og mærk på HD'en, så kan du føle om lyden kommer der fra.

--
Mvh. Lars

Tonni Madsen (23-09-2004)
Kommentar
Fra : Tonni Madsen


Dato : 23-09-04 20:23

Prøv at kikke på cpukøleren, det kan være at den er støvet/fedtet hvis der
er meget røg i rummet.
Ellers kan den måske være lidt skæv. hvis du kan komme til det så prøv at
standse den ved at sette en finger på midten af den ( ikke på bladene da det
kan gøre avs..) se om lyden forsvinder... men ikke mere end et par sec. det
er ikke godt til køleren i længden
--
Mvh Tonni Madsen



Jesper Andersen (23-09-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Andersen


Dato : 23-09-04 20:55

Har prøvet at stoppe blæseren, men lyden kommer stadig...... Da CPU'en yder
det den skal kan den vel ikke være defekt vel?? Ander sgu ik hvad det kan
skyldes, men hvis den er defekt for SHG den lige i hovedet igen...:)

mvh.
Jesper

"Tonni Madsen" <dynamit@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:eoF4d.3044$yv1.3018@news.get2net.dk...
> Prøv at kikke på cpukøleren, det kan være at den er støvet/fedtet hvis der
> er meget røg i rummet.
> Ellers kan den måske være lidt skæv. hvis du kan komme til det så prøv at
> standse den ved at sette en finger på midten af den ( ikke på bladene da
det
> kan gøre avs..) se om lyden forsvinder... men ikke mere end et par sec.
det
> er ikke godt til køleren i længden
> --
> Mvh Tonni Madsen
>
>



Towli (23-09-2004)
Kommentar
Fra : Towli


Dato : 23-09-04 21:10

Blæseren fra Transformatoren ?


"Jesper Andersen" <jesper.kyhn@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:41532a2d$0$194$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Har prøvet at stoppe blæseren, men lyden kommer stadig...... Da CPU'en
> yder
> det den skal kan den vel ikke være defekt vel?? Ander sgu ik hvad det kan
> skyldes, men hvis den er defekt for SHG den lige i hovedet igen...:)
>
> mvh.
> Jesper
>
> "Tonni Madsen" <dynamit@sol.dk> skrev i en meddelelse
> news:eoF4d.3044$yv1.3018@news.get2net.dk...
>> Prøv at kikke på cpukøleren, det kan være at den er støvet/fedtet hvis
>> der
>> er meget røg i rummet.
>> Ellers kan den måske være lidt skæv. hvis du kan komme til det så prøv at
>> standse den ved at sette en finger på midten af den ( ikke på bladene da
> det
>> kan gøre avs..) se om lyden forsvinder... men ikke mere end et par sec.
> det
>> er ikke godt til køleren i længden
>> --
>> Mvh Tonni Madsen
>>
>>
>
>



J.K.Arning (24-09-2004)
Kommentar
Fra : J.K.Arning


Dato : 24-09-04 14:56


"Jesper Andersen" <jesper.kyhn@mail.tele.dk> wrote in message
news:41532a2d$0$194$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Har prøvet at stoppe blæseren, men lyden kommer stadig...... Da CPU'en
> yder
> det den skal kan den vel ikke være defekt vel?? Ander sgu ik hvad det kan
> skyldes, men hvis den er defekt for SHG den lige i hovedet igen...:)

For det første skal du passe på med at stoppe CPU blæseren da en CPU
kan blive meget varm på meget kort tid og resultatet vil være at du brænder
den ( CPU`en ) af.

For det andet .. din CPU kan ikke lave lyde .. punktum.

Lyden kommer et andet sted fra.

regards



Casper Bang (25-09-2004)
Kommentar
Fra : Casper Bang


Dato : 25-09-04 16:26

> For det andet .. din CPU kan ikke lave lyde .. punktum.

Der tror jeg du tager fejl.
En ven havde et graffikkort (et ati, kan ikke huske hvilket det var), som
var passivt kølet (overclocket en hel del, og fået vandkøling).
Når GPUen arbejdede "sang" den - det vil sige at den kom med en høj
hyletone. Det var GPUen der gjorde det.
Hvis en GPU kan, kan en CPU sikkert også...

Graffikkortet ydede fint nok, så der blev ikke gjort noget yderligere ved
det.



Mads (25-09-2004)
Kommentar
Fra : Mads


Dato : 25-09-04 16:48

On Sat, 25 Sep 2004 17:25:33 +0200, "Casper Bang"
<webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> wrote:
>
>Der tror jeg du tager fejl.
>En ven havde et graffikkort (et ati, kan ikke huske hvilket det var), som
>var passivt kølet (overclocket en hel del, og fået vandkøling).
>Når GPUen arbejdede "sang" den - det vil sige at den kom med en høj
>hyletone. Det var GPUen der gjorde det.
>Hvis en GPU kan, kan en CPU sikkert også...

Hvaffor nogen svampe havde I spist ?

Næh, mon så ikke snarere at det var vandet der kogte
i kølehovedet på GPU'en. Du skriver jo at den var OC'et
så den blev sikkert godt lun.




Casper Bang (25-09-2004)
Kommentar
Fra : Casper Bang


Dato : 25-09-04 22:13

> Hvaffor nogen svampe havde I spist ?

champignoner... samt nogle sjove røde og hvide nogle jeg fandt ude i skoven.


> Næh, mon så ikke snarere at det var vandet der kogte
> i kølehovedet på GPU'en. Du skriver jo at den var OC'et
> så den blev sikkert godt lun.

Nop, det var ikke vandet der kogte :p
Temperaturen ifølge kortet lå pænt på de 400 grader (hans CPU lå på -25,
frostkølet).
Lyden var der KUN når GPUen blev presset, igennem diverse 3D programmer...
stoppede samme øjeblik som man stoppede programmet. SÅ hurtigt ville du ikke
kunne få vandet til at stoppe med at koge, hvis det havde været det... det
ville formentligt samtidig have kunnet være set på temperaturen hvis noget
kogte så tæt på.



Jesper G. Poulsen (28-09-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 28-09-04 19:28

Casper Bang wrote:

> Lyden var der KUN når GPUen blev presset, igennem diverse 3D

Når GPU'en bliver presset bliver de omkringsiddende komponenter også
presset, især luftspolerne. En kasse øl på at det var dem I kunne høre.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Casper Bang (29-09-2004)
Kommentar
Fra : Casper Bang


Dato : 29-09-04 16:23

>> Lyden var der KUN når GPUen blev presset, igennem diverse 3D
>
> Når GPU'en bliver presset bliver de omkringsiddende komponenter også
> presset, især luftspolerne. En kasse øl på at det var dem I kunne høre.

Dét er så ikke til at sige... et mislykket volt-mod tog livet at kortet :p

Men anyway, det samme kan vel så gøre sig gældende for en CPU? Der er vel
også enheder i den region som kan give en tone fra sig?



Jesper G. Poulsen (30-09-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 30-09-04 17:40

Casper Bang wrote:

> Men anyway, det samme kan vel så gøre sig gældende for en CPU? Der er
> vel også enheder i den region som kan give en tone fra sig?

Absolut...

news:2tubl0pi32mm8ec83jkl4jov2tmb96kh80@4ax.com


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

jama (23-09-2004)
Kommentar
Fra : jama


Dato : 23-09-04 21:14

66
"Jesper Andersen" <jesper.kyhn@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:415310ef$0$172$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej nyhedsgruppe..
>
> Hver gang at min computer arbejder kommer der nærmest en lille skure lyd (
> ikke så høj ) fra CPU køleren, men om det er CPU'en der laver lyden ved
jeg
> ikke..!!! Er der nogle herinde der har et gæt på hvad det kan være..CPU'en
> virker hurtig nok, så den er nok ikke defekt. Det drejer sig om en AMD
> Athlon 3200+ 64 NEW, som blev købt her for en måneds tid siden....
>
> mvh.
> Jesper
> Prø at give cpu blæseren et par små dråber olie , det er næsten sikkert
det er
> den der piver. mvh.u3066



Jesper Andersen (23-09-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Andersen


Dato : 23-09-04 21:58

Har stoppet blæseren i en kortere periode, men den piver stadig lidt når
harddisken arbejder!!

mvh.
Jesper

"jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse
news:41532e97$0$195$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> 66
> "Jesper Andersen" <jesper.kyhn@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:415310ef$0$172$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Hej nyhedsgruppe..
> >
> > Hver gang at min computer arbejder kommer der nærmest en lille skure lyd
(
> > ikke så høj ) fra CPU køleren, men om det er CPU'en der laver lyden ved
> jeg
> > ikke..!!! Er der nogle herinde der har et gæt på hvad det kan
være..CPU'en
> > virker hurtig nok, så den er nok ikke defekt. Det drejer sig om en AMD
> > Athlon 3200+ 64 NEW, som blev købt her for en måneds tid siden....
> >
> > mvh.
> > Jesper
> > Prø at give cpu blæseren et par små dråber olie , det er næsten sikkert
> det er
> > den der piver. mvh.u3066
>
>



Thomas G. Madsen (23-09-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 23-09-04 22:16

Jesper Andersen skrev:

> Hver gang at min computer arbejder kommer der nærmest en lille
> skure lyd ( ikke så høj ) fra CPU køleren

Jeg troede også engang at en lignende lyd kom fra blæseren på min
CPU, men det var i stedet den temperaturregulerede strømforsyning
som gik op i fart hver gang computeren blev belastet bare en anelse.
Det var til at få spat af at høre på, så den strømforsyning røg ud.

--
Hilsen
Madsen

Hans J. Jørgensen (24-09-2004)
Kommentar
Fra : Hans J. Jørgensen


Dato : 24-09-04 14:37


"Jesper Andersen" <jesper.kyhn@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:415310ef$0$172$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej nyhedsgruppe..
>
> Hver gang at min computer arbejder kommer der nærmest en lille skure lyd (
> ikke så høj ) fra CPU køleren, men om det er CPU'en der laver lyden ved
jeg
> ikke..!!! Er der nogle herinde der har et gæt på hvad det kan være..CPU'en
> virker hurtig nok, så den er nok ikke defekt. Det drejer sig om en AMD
> Athlon 3200+ 64 NEW, som blev købt her for en måneds tid siden....
>
> mvh.
> Jesper
>
>

Hej Jesper.

Jeg har oplevet at en næsten hel ny blæser laver larm, det er fordi mange af
dem har fiber lejer, og de kan nogen gange larme, skurre.
På selve "Fan" blæseren, er der en label i midten, hvis du forsigtig piller
den af, er der et lille hul. Der kan du dryppe en meget lille dråbe syrefri
olie i, ikke større end en knappenålshovede!! Så får du smurt det lille leje
der er i blæseren til din CPU. Det gør jeg hver gang mine begynder at larme.
Men du skal være opmærksom på at den ikke står fast, hvis den gør det bliver
du nød til at købe en ny blæser (Fan) til den, eller bruge garantien på den.
Held og lykke med det.

Hans J.



Jesper Andersen (24-09-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Andersen


Dato : 24-09-04 19:39

Ok, men jeg har stoppet blæseren i en kort periode, men lyden var der endnu,
så det kan jo ikke være blæseren, men CPU'en på en eller anden måde..

mvh.
Jesper


"Hans J. Jørgensen" <hansjbj@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:415422f1$0$203$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Jesper Andersen" <jesper.kyhn@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:415310ef$0$172$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Hej nyhedsgruppe..
> >
> > Hver gang at min computer arbejder kommer der nærmest en lille skure lyd
(
> > ikke så høj ) fra CPU køleren, men om det er CPU'en der laver lyden ved
> jeg
> > ikke..!!! Er der nogle herinde der har et gæt på hvad det kan
være..CPU'en
> > virker hurtig nok, så den er nok ikke defekt. Det drejer sig om en AMD
> > Athlon 3200+ 64 NEW, som blev købt her for en måneds tid siden....
> >
> > mvh.
> > Jesper
> >
> >
>
> Hej Jesper.
>
> Jeg har oplevet at en næsten hel ny blæser laver larm, det er fordi mange
af
> dem har fiber lejer, og de kan nogen gange larme, skurre.
> På selve "Fan" blæseren, er der en label i midten, hvis du forsigtig
piller
> den af, er der et lille hul. Der kan du dryppe en meget lille dråbe
syrefri
> olie i, ikke større end en knappenålshovede!! Så får du smurt det lille
leje
> der er i blæseren til din CPU. Det gør jeg hver gang mine begynder at
larme.
> Men du skal være opmærksom på at den ikke står fast, hvis den gør det
bliver
> du nød til at købe en ny blæser (Fan) til den, eller bruge garantien på
den.
> Held og lykke med det.
>
> Hans J.
>
>



Palle (24-09-2004)
Kommentar
Fra : Palle


Dato : 24-09-04 19:55


"Jesper Andersen" <jesper.kyhn@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:415469cb$0$193$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Ok, men jeg har stoppet blæseren i en kort periode, men lyden var der
endnu,
> så det kan jo ikke være blæseren, men CPU'en på en eller anden måde..
>
Næppe. Men skader en dråbe madolie?



Jesper Andersen (24-09-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Andersen


Dato : 24-09-04 20:37

Det ved jeg ikke, men jeg ville bare gerne vide om det måske var en defekt
CPU, for den er faktisk ret ny.. Så hvis den er defekt skal SHG jo ombytte
den på garantien..

mvh.
Jesper


"Palle" <hother.papgaard@liam.dz> skrev i en meddelelse
news:41546d94$0$316$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Jesper Andersen" <jesper.kyhn@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:415469cb$0$193$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Ok, men jeg har stoppet blæseren i en kort periode, men lyden var der
> endnu,
> > så det kan jo ikke være blæseren, men CPU'en på en eller anden måde..
> >
> Næppe. Men skader en dråbe madolie?
>
>



TGH (24-09-2004)
Kommentar
Fra : TGH


Dato : 24-09-04 23:21

** SNIP **
"Jesper Andersen" <jesper.kyhn@mail.tele.dk> wrote hvis den er defekt skal
SHG jo ombytte
> den på garantien..


Prøv olien, din cpu kan ikke lave "skurende" lyde, da der ikke er bevægelige
dele.

Mvh

TGH



Leony (25-09-2004)
Kommentar
Fra : Leony


Dato : 25-09-04 10:18

"Jesper Andersen" <jesper.kyhn@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:415469cb$0$193$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> Ok, men jeg har stoppet blæseren i en kort periode, men lyden var der
> endnu, så det kan jo ikke være blæseren, men CPU'en på en eller anden
> måde..

Har du blæser på dit garfikkort?
Hvis du har, så tjek lige den for skurrende lyde.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/
Mit Chieftec røntgen mod + "The MetallicAse".


Jesper Andersen (25-09-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Andersen


Dato : 25-09-04 16:17

Ja jeg har en GFX kort med blæser på, men lyden kommer ikke derfra.. Men det
er da også underligt at lyden kun kommer når harddisken arbejder..

mvh.
Jesper


"Leony" <leonyremovethis@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:bJa5d.52731$Vf.2498311@news000.worldonline.dk...
> "Jesper Andersen" <jesper.kyhn@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:415469cb$0$193$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
>
> > Ok, men jeg har stoppet blæseren i en kort periode, men lyden var der
> > endnu, så det kan jo ikke være blæseren, men CPU'en på en eller anden
> > måde..
>
> Har du blæser på dit garfikkort?
> Hvis du har, så tjek lige den for skurrende lyde.
>
> --
> mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
> http://home.tiscali.dk/~vinci/
> Mit Chieftec røntgen mod + "The MetallicAse".
>



Leony (25-09-2004)
Kommentar
Fra : Leony


Dato : 25-09-04 17:49

"Jesper Andersen" <jesper.kyhn@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:41558bc7$0$144$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> Ja jeg har en GFX kort med blæser på, men lyden kommer ikke derfra..
> Men det er da også underligt at lyden kun kommer når harddisken
> arbejder..

Er du helt sikker på at lyden ikke kommer fra harddisken?

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/
Mit Chieftec røntgen mod + "The MetallicAse".


Jesper Andersen (25-09-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Andersen


Dato : 25-09-04 18:39

Ja, jeg har prøvet at tage harddisken ud af kabinettet, og lyden kommer helt
sikkert fra CPU'en, da jeg har haft stukket mit øre ret tæt på CPU'en..
Lyden kan simpelthem ikke komme andre steder fra, men så er det bare
spørgsmålet om CPU'en er defekt...

mvh.
Jesper


"Leony" <leonyremovethis@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:Rjh5d.52800$Vf.2503706@news000.worldonline.dk...
> "Jesper Andersen" <jesper.kyhn@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:41558bc7$0$144$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
>
> > Ja jeg har en GFX kort med blæser på, men lyden kommer ikke derfra..
> > Men det er da også underligt at lyden kun kommer når harddisken
> > arbejder..
>
> Er du helt sikker på at lyden ikke kommer fra harddisken?
>
> --
> mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
> http://home.tiscali.dk/~vinci/
> Mit Chieftec røntgen mod + "The MetallicAse".
>



Leony (25-09-2004)
Kommentar
Fra : Leony


Dato : 25-09-04 21:04

"Jesper Andersen" <jesper.kyhn@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4155ad0e$0$195$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> Ja, jeg har prøvet at tage harddisken ud af kabinettet, og lyden
> kommer helt sikkert fra CPU'en, da jeg har haft stukket mit øre ret
> tæt på CPU'en.. Lyden kan simpelthem ikke komme andre steder fra, men
> så er det bare spørgsmålet om CPU'en er defekt...

Har dit bundkort blæser på chipset?

Jeg tror ligesom en del andre, at det umuligt kan være processoren som
laver den omtalte lyd.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/
Mit Chieftec røntgen mod + "The MetallicAse".


Jesper Andersen (25-09-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Andersen


Dato : 25-09-04 22:41

Nej mit KV8 pro Abit kort har passiv køler.... Har det sygeste GFX kort, AMD
3200+ 64 CPU, 512 mb ram, og alligevel hakker spil som f.eks. far cry, doom
3, og sims 2!! tror det er harddisken som driller, men har som sagt tjekket
den fpr lyden , men det er ikke den desværre ( for den skal skiftes ud i
næste uge )

mvh.
Jesper


"Leony" <leonyremovethis@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:%ak5d.52821$Vf.2506963@news000.worldonline.dk...
> "Jesper Andersen" <jesper.kyhn@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:4155ad0e$0$195$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
>
> > Ja, jeg har prøvet at tage harddisken ud af kabinettet, og lyden
> > kommer helt sikkert fra CPU'en, da jeg har haft stukket mit øre ret
> > tæt på CPU'en.. Lyden kan simpelthem ikke komme andre steder fra, men
> > så er det bare spørgsmålet om CPU'en er defekt...
>
> Har dit bundkort blæser på chipset?
>
> Jeg tror ligesom en del andre, at det umuligt kan være processoren som
> laver den omtalte lyd.
>
> --
> mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
> http://home.tiscali.dk/~vinci/
> Mit Chieftec røntgen mod + "The MetallicAse".
>



Ken (26-09-2004)
Kommentar
Fra : Ken


Dato : 26-09-04 00:15

On Sat, 25 Sep 2004 22:04:27 +0200, "Leony"
<leonyremovethis@tiscali.dk> wrote:

> > Ja, jeg har prøvet at tage harddisken ud af kabinettet, og lyden
> > kommer helt sikkert fra CPU'en, da jeg har haft stukket mit øre ret
> > tæt på CPU'en.. Lyden kan simpelthem ikke komme andre steder fra, men
> > så er det bare spørgsmålet om CPU'en er defekt...
>
> Har dit bundkort blæser på chipset?
>
> Jeg tror ligesom en del andre, at det umuligt kan være processoren som
> laver den omtalte lyd.

Troligen DC-DC-omvandlaren på moderkortet som förser CPU:n med ström.
En sådan kan orsaka ljud i sina spolar.


Jan Gregersen (27-09-2004)
Kommentar
Fra : Jan Gregersen


Dato : 27-09-04 23:22


> Hver gang at min computer arbejder kommer der nærmest en lille skure lyd (
> ikke så høj ) fra CPU køleren, men om det er CPU'en der laver lyden ved
> jeg
> ikke..!!! Er der nogle herinde der har et gæt på hvad det kan være

Det er ikke normalt at du kan høre mislyde direkte forårsaget af din cpu,
det er dog nok nærmere cpukøleren. Jeg har haft et lignende problem med min
Northbridge køler på mit P4 bundkort. Lyden skyldtes at blæseren ikke kørte
de nødvendige antal rpm. Du kan evt. hente speedfan v 4.16 fra
www.overclocking.dk download sektion. Med den kan du manuelt indstille dine
cpu fan, dette kræver selvfølgelig du er forsigtig, da cpu'en er meget
følsom overfor dette, hvilket du sikkert allerede ved. Men hvis du nu prøver
at skrue op og ned for køleren, vil du kunne høre om det er den der alver
lyden, eller om det vitterligt er cpu'en.

Jeg har selv en P4 3.0 og når den når over 50 grader. begynder psu'en
automatisk at give mere strøm til cpu køleren. Og denne begynder at larme
mere. Men prøv dig lidt frem, lyder ummiddelbart som et blæser problem.

Jan



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408945
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste