Opslag af fugle?
Fra : Ivan

Dato : 01-11-04 13:34

Hej

Findes der et sted på nettet hvor man kan slå fugle op? Med billeder evt. ?

Jeg søger navnet på en fugl jeg har set i min have. Den er meget lille,
brun/grålig og med en gul markering på hovedet.....

Ivan

Fra : Thor

Dato : 01-11-04 15:41

Det lyder som en Fuglekonge.
www.hlasek.com/regulus_regulus_2262.html

Der er ved at blive lavet en web-felthåndbog på fugleognatur.dk
Bidragydere er velkomne - man skal melde sig til Thomas Eske Holm

Venlig hilsen Thomas Riedel

Fra : Ivan

Dato : 01-11-04 16:23

"Thor" <thor@thor.thor> skrev i en meddelelse
> Det lyder som en Fuglekonge.
> www.hlasek.com/regulus_regulus_2262.html

Ja....den ligner godt nok. Er den meget almindelig i Danmark? Troede
egentlig at den var ret sjælden?

Ivan

Fra : Claus

Dato : 02-11-04 12:09

?

> Jeg søger navnet på en fugl jeg har set i min have. Den er meget lille,
> brun/grålig og med en gul markering på hovedet.....
>
> Ivan

Hej Ivan,

Du kan også kigge her http://www.fugleinfo.dk/

mvh
Claus

Fra : Peter Godtfredsen

Dato : 02-11-04 13:22

> [...]
>
> Jeg søger navnet på en fugl jeg har set i min have. Den er meget lille,
> brun/grålig og med en gul markering på hovedet.....

Du kan også prøve denne side:

http://www.fugleinfo.dk/

hilsen
Peter Godtfredsen