[VC++] starte selvstændig process fra ande~
Fra : Kim Schulz

Dato : 01-11-04 09:24

hejsa
hvad har jeg af pendant til execv() og venner under linux når jeg nu
sidder med en windows maskine og koder i Visual C++ ?

Jeg har behov for at mit program kan starte et andet op hvis det kan se
at den process ikke kører.

--
Kim Schulz | Fundanemt Content Management system:
Geek by nature | http://www.fundanemt.com

Fra : Martin Dyring

Dato : 01-11-04 15:30

"Kim Schulz" <kim@schulz.dk> wrote in message
> hejsa
> hvad har jeg af pendant til execv() og venner under linux når jeg nu
> sidder med en windows maskine og koder i Visual C++ ?

CreateProcess eller ShellExecute.

CreateProcess giver dig en PROCESS_INFORMATION struktur tilbage, hvor du kan
benytte WaitForSingleObject efterfølgende for at vente på at processen
stopper (hProcess).

Det er muligt der er samme muligheder med ShellExecute, kan ikke lige huske
det.

--
Mvh,
Martin Dyring