Anbefaling af fuglebog
Fra : Thomas Pedersen

Dato : 31-10-04 09:50

Hejsa Gruppe.

Jeg har en forespørgsel omkring fuglebog. Jeg tager en del billeder af
fugle, og jeg må blankt indrømme, at min viden omkring dem er meget lille.
Derfor ville jeg høre, om der var nogle herinde der havde nogle gode forslag
til bøger, eventuelt, hvor både sommer og vinterdragt og lignende er
beskrevet.
På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen

Thomas Pedersen

Fra : Fino

Dato : 31-10-04 10:41

Vi bruger Nordens fugle skrevet af Benny Gensbøl, den er vi glade for.

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 31-10-04 14:54

Sun, 31 Oct 2004 09:50:08 +0100, skrev "Thomas Pedersen"
<sass@'sletdette'mail.tele.dk> i dk.fritid.ornitologi:

> [...]
>Derfor ville jeg høre, om der var nogle herinde der havde nogle gode forslag
>til bøger, eventuelt, hvor både sommer og vinterdragt og lignende er

Jeg er selv ret ny indenfor fuglekigning, og har haft stor glæde af
bogen "Fugle i felten" af Lars Svensson

Den indeholder nemlig de illustrationer og beskrivelser, som du
spørger efter, og samtidig er den også rigtig god til at forklare om
forvekslingsmuligheder med andre arter.

--
mvh Gitte Sørensen

Gitte's Rodebutik: http://gydda.dk

Fra : Peter Godtfredsen

Dato : 31-10-04 17:35

"Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> wrote in message news:<4184a73d$0$286$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> [...]
> Derfor ville jeg høre, om der var nogle herinde der havde nogle gode forslag
> til bøger, eventuelt, hvor både sommer og vinterdragt og lignende er

Bogen "Fugle i felten" er den bedste felthåndbog for tiden.
Forfattere:Mullarney, Svensson og Zetterström. Forlag Lindhart og
Ringhoff.

Hilsen
Peter Godtfredsen

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 31-10-04 18:08

"Peter Godtfredsen" <birderpro@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Bogen "Fugle i felten" er den bedste felthåndbog for tiden.
> Forfattere:Mullarney, Svensson og Zetterström. Forlag Lindhart og

Tusind tak for Jeres svar, det bliver nok "Fugle i felten" jeg køber, efter
hvad jeg kan høre.

MVH
Thomas

Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 31-10-04 23:47

- Og så har den lige for nylig været på tilbud i B.O bøger boghandlerkæden
til ca 100kr !!
hilsen
Ingrid Sørensen