Ny lille Switch på RJ45/BNC netværk
Fra : M@ds

Dato : 14-05-01 11:00

Hej

Jeg har et 10Mbit/s netværk, bestående af nogle gamle BNC kabler, i hver
ende af BNC kablet sidder 2 hubs, hvortil der er tilkoblet nogle PC'er og en
ADSL router. Én enkel PC er koblet direkte på BNC.
Dog er der opstået behov for at overfører store datamængder mellem 3 PC'er i
den ene ende af BNC kablet.
Jeg vil derfor op og kører 100Mbit/s, men BNC kablet kan ikke være med der,
så jeg skal have en switch.
Min plan er så at købe en lille billig 5 ports 10/100Mbit/s switch, sætte
switchen's uplink port ind i en af hub'ens porte, og lade hub'en sørge for
at PC'erne på switchen kan kommunikerer med PC'erne i den anden ende af
BNC-kablet.
Der er vel ingen problemer med en sådan opstilling:

PC's <-RJ45-> Hub <-BNC-> Hub <-RJ45-> Switch <-RJ45-> PC's
| | |

PC's PC PC's
PC's

Jeg har overvejet af købe en NetGear FS105 switch. Er der nogen bedre
forslag?

Hilsen
M@ds

mads@iname.com

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 14-05-01 10:59

"M@ds" <mads@iname.com> writes:
> Der er vel ingen problemer med en sådan opstilling:
>
> Jeg har overvejet af købe en NetGear FS105 switch. Er der nogen bedre
> forslag?

Næh, det lyder som det du har brug for.
--
Lars Balker Rasmussen "Woo hoo!?"