Kun biplyde fra epox bundkort )o:
Fra : Bo S. Christensen

Dato : 29-10-04 19:29

Hej

Jeg har pludselig fået et meget irrerterende problem med min computer. Den
vil ikk' starte mere. Istedet kommer der bib-lyde, som lyder som en sirene.
Jeg har nu pillet alt fra undtagen ram, gfx og cpu. Resultatet er stadigt
det samme.
Jeg har også prøvet med en anden psu, pci grafikkort og andre ram (og i de
forskellige ram-sokler). Jeg har desvære ingen anden P4 cpu at teste med.

Problemet har været der før, hvor det kunne løses ved at prøve at starte et
par gange, men denne gang er det helt umuligt at få den startet rigtigt
op... kun bib-lyde

Har i nogen forslag til hva' jeg kan prøve inden jeg sender kortet til rep?
kan det evt. være cpu'en?

udmiddelbart kan jeg ikk' se nogen lækage fra kodensatorerne, som flere i
denne NG har skrevet om. Så tror ikk' det er det...

specs:
CPU: P4 2.8 ghz (800 fsb)
Bundkort: Epox 4PCA3+
Ram: 2 x 512 Memory corp ddr-400 ram
gfx: Asus GF4 Ti4600

Mvh
/Bo

Fra : Peter Hansson \(7950~

Dato : 29-10-04 20:55

"Bo S. Christensen" <zonique@raytracer.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Har i nogen forslag til hva' jeg kan prøve inden jeg sender kortet til
> rep?
> kan det evt. være cpu'en?

Tror det er cpu!!

Se evt. her:

http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1223

PH

Fra : Elector

Dato : 01-11-04 12:52

Peter Hansson (7950) wrote:

> Tror det er cpu!!

Hvis det heller ikke hjælper, så ville jeg nok prøve at hive alt
udstyret ud af din PC, altså fysisk tage bundkortet ud og ligge det på
bordet. Prøv så at sæt det til der, og se om det virker. Du kan manuelt
tænde for strømmen, ved at kortslutte de to ben, som PWR SW normalt går
til, eller du kan vælge at sætte switchen på og tænde via kabinettet.

Hvis det virker, så er det formentlig pga. en kortslutning mellem
bundkort og kabinet.

Hvis ikke mja... Så er gode dyr rådne! Tag strømstikket ud, og tryk
forsigtigt på samtlige komponenter/køleprofiler/mm. og/eller tag ALT ud
der kan tages ud af bundkortet, og sæt det i igen. Det kan være der har
sneget sig en løs forbindelse ind.

Hvis ovenstående ikke hjælper, så må du i gang med at skifte hhv.
PSU/CPU/RAM og bundkort ud, for at finde synderen.

Fra : Bo S. Christensen

Dato : 03-11-04 18:51

> [...]
>
> Hvis ovenstående ikke hjælper, så må du i gang med at skifte hhv.
> PSU/CPU/RAM og bundkort ud, for at finde synderen.

Bundkortet ligger nu på bordet og resultatet er stadigt det samme )o: har
igen prøvet at skifte ram, gfx og psu... prøver at skifte cpu'en i
weekenden, hvis jeg får fat på en at prøve med

Fra : Kim

Dato : 30-10-04 16:30

> [...]
sirene.
> Jeg har nu pillet alt fra undtagen ram, gfx og cpu. Resultatet er stadigt

Det kunne godt være et varme problem på din cpu.

Hvad står der i "post" displayet ?

Hilsen Kim.

---

Fra : Bo S. Christensen

Dato : 03-11-04 18:55

> Hvad står der i "post" displayet ?

Det er meget forskelligt, for det meste har det været koder, som ikk' står i
manualen eller står som reserved i manualen.

For det meste står der bare FF men den har også stoppet på: AF, 11, 13, 17,
C1, C3, C0, E0 ... tror det er dem, har ikk' fået skrevet dem ned...

Fra : Per Korshøj

Dato : 30-10-04 17:22

reset bios (jumper)

så skulle den være fixet