Borland c++ B 5 kode
Fra : Kalle Palle

Dato : 29-10-04 14:34

Jeg har nappet følgende kode fra en BC++ 5 bog, men den virker ikke i min
BC++ 6.... Det sidste "result" siger den er "undifined symbol". Skal lige
siges jeg er nybegynder i c++, så sådanne fejl er ret forvirrende...
Kode:
#include <iostream.h>

#include <conio.h>

#pragma hdrstop

int multiply(int, int);

void showResult(int);

int main(int argc, char **argv)

{

int x, y, result;

cout << endl << "Enter the first value: ";

cin >> x;

cout << "Enter the second value: ";

cin >> y;

result = multiply(x, y);

showResult(result);

cout << endl << endl << "Press any key to continue...";

getch();

return 0;

}

int multiply(int x, int y)

{
return x * y;
}
void showResult(int res)
{
cout << "The result is: " << result << endl;
}

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-04 14:51

"Kalle Palle" <uffeses@REM.remthissadogoat.dk> wrote in

> [...]
> min BC++ 6.... Det sidste "result" siger den er "undifined symbol".
> Skal lige siges jeg er nybegynder i c++, så sådanne fejl er ret
[SNIP]
> void showResult(int res)
> {
> cout << "The result is: " << result << endl;
> }

Du skal udskifte 'result' med 'res' i den sidste linie, da det er det navn
funktionsargumentet har. Eller omvendt kalde agumentet 'result' i stedet
for 'res'.

Vh
Christian Larsen

Fra : Mads Jensen

Dato : 29-10-04 14:57

Kalle Palle wrote:
> [...]
> BC++ 6.... Det sidste "result" siger den er "undifined symbol". Skal lige
> siges jeg er nybegynder i c++, så sådanne fejl er ret forvirrende...

I Ansi C++ er det <iostream>

> #include <conio.h>

Ligeledes, udskift med <cconio>

> int x, y, result;

Jeg gætter på, at variablen result kun er defineret her i main(), og er
altså kun en lokal variable. Smid deklaration for den ud for main(); og
du burde være kørende igen!

> cout << endl << "Enter the first value: ";

Tilføj også en "using namespace std;" linje oppe ved dine headerfiler.

[cut]

/Mads

Fra : Kalle Palle

Dato : 29-10-04 19:07

Mange tak for svarerne.

Jeg har prøvet at ændre det i har sagt...
Hvis jeg ændrer result til res fremkommer denne besked: ¨

[Linker Error] Unresolved external '__InitVCL' referenced from
C:\PROGRAMMER\BORLAND\CBUILDER6\LIB\CP32MTI.LIB|crtlvcl
[Linker Error] Unresolved external '__ExitVCL' referenced from
C:\PROGRAMMER\BORLAND\CBUILDER6\LIB\CP32MTI.LIB|crtlvcl

Hvis jeg ændrer <conio.h> til <cconio(.h)> kommer denne besked:

[C++ Error] File1.cpp(3): E2209 Unable to open include file 'cconio.h'
[C++ Error] File1.cpp(20): E2268 Call to undefined function 'getch'

using namespace std; virker fint...

VH.

Fra : Mogens Hansen

Dato : 29-10-04 19:51

"Kalle Palle" <uffeses@REM.remthissadogoat.dk> wrote in message
> [...]
> [Linker Error] Unresolved external '__ExitVCL' referenced from
> C:\PROGRAMMER\BORLAND\CBUILDER6\LIB\CP32MTI.LIB|crtlvcl

Når du laver applikationen skal det være en "Console Application".
Tilsynelande har du lavet en VCL baseret applikation - uden at det er det.

> Hvis jeg ændrer <conio.h> til <cconio(.h)> kommer denne besked:

Det skal ikke ændres.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Mogens Hansen

Dato : 29-10-04 19:49

"Mads Jensen" <madsj@significient.raptus.dk> wrote in message
> Kalle Palle wrote:

[8<8<8<]

> Ligeledes, udskift med <cconio>

Hverken <conio.h> eller <cconio> er en del af ANSI C++.

Venlig hilsen

Mogens Hansen