ASUS - ASUS A7N8X Deluxe Gold
Fra : Michael Melby

Dato : 29-10-04 12:18

Hej derude

Jeg er ved at hjælpe en kammerat med hans nye computer. Men vi kan bare ik
for den til at kører MAKS på cpuen.
Den kører i disse tider 1.66, men skulle jo gerne kører de 2.08.

Her er lidt specs:

Bundkort Asus A7NX Deluxe Gold
Ram 2 x 512MB Samsung PC3200
Cpu Athlon XP 2600+ (333)

Hvorledes skal man sætte sin Bios op??? der er en masse ting, som jeg ik
lige forstår.

Mvh

Michael

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 29-10-04 12:55

On Fri, 29 Oct 2004 13:18:17 +0200, "Michael Melby"
<michaael.melby@FJERNDETTEcity.dk> wrote:

> [...]
>Ram 2 x 512MB Samsung PC3200
>Cpu Athlon XP 2600+ (333)
>
>Hvorledes skal man sætte sin Bios op??? der er en masse ting, som jeg ik

Jamen, du fortæller jo, hvad problemet er:

1666/133= 12.5x

Det er multiplier. Den er låst. Samt 12.5 x 166,6 = 2080

Så du kører fsb133, hvor du burde køre fsb166.

Din ram er overkvalificeret derved at kunne køre fsb200.
Det bedste er at køre ram synkront, altså fsb166.

Når det så virker, så kan I godt forsøge at skrue op til fsb200. Så
skal cpu have lidt mere, f.eks. 0.1 til 0.15 volt ekstra.
Det er naturligvis OC af cpu med 200/167 ~ 20%.

Jeg opgiver ligesom at forklare bios. Der skal mange billeder til.
Hvad med at læse nogle rviews af bundkortet. Søg med google: asus
a7n8x review

mvh

John

Fra : Peter Jensen

Dato : 29-10-04 12:56

"Michael Melby" <michaael.melby@FJERNDETTEcity.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorledes skal man sætte sin Bios op??? der er en masse ting, som jeg ik
> lige forstår.

Front Side Bus (FSB) sættes til 166.
Kunne se ud til den står til 133 nu.

--
Peter J

Fra : Michael Melby

Dato : 29-10-04 13:22

Hmmm....nu er der kommet et nyt problem. Nu kan den ik starte op med 2 x
512Mb ram blokke.....men hvis man bare bruger 1 x 512, så virker den.Vi har
prøvet at kører rammene hver for sig, og der virker de godtnok :S

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 29-10-04 13:34

On Fri, 29 Oct 2004 14:21:31 +0200, "Michael Melby"
> [...]

>512Mb ram blokke.....men hvis man bare bruger 1 x 512, så virker den.Vi har
>prøvet at kører rammene hver for sig, og der virker de godtnok :S

Har du overholdt, at man skal bruge 1. og 3. slot ? det står i
manualen.