news på ADSL
Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 14-05-01 10:31

Hej

Kan man tilbyde news via Proaccess ADSL? Jeg vil altså sætte min egen
newsserver op med mine egne nyhedsgrupper (se f.eks.
http://serverwatch.internet.com/newsservers.html for en liste over sådant
software).

Hilsen
Uffe

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 14-05-01 12:27

On 14 maj 2001 Uffe Kousgaard was possessed by a lesser demon and then
forced to type this:

> Kan man tilbyde news via Proaccess ADSL?

Du skal have åbnet for port 119 på routeren først, men ellers skulle der
ikke være noget i vejen for det.

--
Lars Kyndi Laursen
Ikke-repræsenterende som altid

"Det har været det vildeste pis!"

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 14-05-01 12:41

> Du skal have åbnet for port 119 på routeren først, men ellers skulle der
> ikke være noget i vejen for det.

Ved du så også om det er én af de ting som man ikke selv må/kan gøre på
ProAccess ?

Hilsen
Uffe

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 14-05-01 12:43

On 14 maj 2001 Uffe Kousgaard was possessed by a lesser demon and then
forced to type this:

> Ved du så også om det er én af de ting som man ikke selv må/kan gøre på
> ProAccess ?

Hvis du har lånt routeren af TDC, må du ikke selv gøre det. Hvis det er din
egen router, må du selvfølgelig gerne.

Fra : Someone

Dato : 14-05-01 17:35

On 14 May 2001 11:27:05 GMT, spam_me_senseless@mail.dk (Lars Kyndi
Laursen) wrote:

>On 14 maj 2001 Uffe Kousgaard was possessed by a lesser demon and then
>forced to type this:

>Du skal have åbnet for port 119 på routeren først, men ellers skulle der
>ikke være noget i vejen for det.

Er det ikke underlagt et filter ligesom port 25? Det er det ihvertfald
på NE, men det er jo heller ikke helt det samme produkt...

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-05-01 18:09

Nej, der er ingen filtre på P@

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : rrn@rrn.mine.nu

Dato : 14-05-01 17:21

On Mon, 14 May 2001 11:30:30 +0200, "Uffe Kousgaard"
<uffe@routeware.dk> wrote:

> [...]
>
>Kan man tilbyde news via Proaccess ADSL? Jeg vil altså sætte min egen
>newsserver op med mine egne nyhedsgrupper (se f.eks.

Det er der ikke noget problem, jeg bruger selv "hamster" som
newsserver, den har nogle fordele, som jeg godt kan lide og de er:

Du kan styrer hvilke ipnummer, der må få adgang
Du kan også styre hvad forskellig bruger må, men forskellige login og
pasword.
Du kan koble lige så mange forskellig kilder i, også optræde det som
det hele kommer fra dit site.
Den er gratis.

Men du kan læs mere om der på mit website http:/rrn.mine.nu under " Om
site/konceptet" og herefter vælge " hardware,linie og sikkerhed der
bruges på dette site"

René

http://rrn.mine.nu