abit NF7 v2.0 hvor kan det købes i dk?
Fra : Millos

Dato : 28-10-04 17:45

skal have sådan et mobo... smid lige et link med det billigeste sted, det
ville bare være super!

på forhånd tak

Fra : Laziter [9440]

Dato : 28-10-04 18:34

"Millos" <nospam@ler.com> skrev i en meddelelse
> skal have sådan et mobo... smid lige et link med det billigeste sted, det
> ville bare være super!

En tur på www.edbpriser.dk giver 3 resultater:

Hvis du kan bruge Abit's AN7 som stort set er det samme så kig her:

Forskellen på NF7-S v2.0 er microGuru chippen på AN7 og IDE stikkenes
placering (der iøvrigt er bedre end NF7-S v2.0).

Mvh
Benjamin

Fra : Millos

Dato : 28-10-04 19:03

okay.. tak.. men er AN7 så lige godt til at OC.. kan man osse indstille
multiplier på det.. det kan man jo på NF7... såe... :)

Fra : Laziter [9440]

Dato : 28-10-04 19:28

"Millos" <nospam@ler.com> skrev i en meddelelse
> okay.. tak.. men er AN7 så lige godt til at OC.. kan man osse indstille
> multiplier på det.. det kan man jo på NF7... såe... :)

Du kan nøjagtig det samme som på NF7, så der er ingen problemer med at OC..
Lige nu kører jeg med en 1800+ @ 2400+ (333 x 6), mine RAM kan desværre ikke
køre med mere end 333 MHz, ellers havde systemet fået lidt mere.
Min CPU kan sagtens køre 400 MHz med standard volt (1.5 volt), men der skal
lige indkøbes noget hurtigere RAM først.
Ellers er kortet en ganske fornuftig overclocker der ligger på linie med
NF7-S v2.0

Mvh
Benjamin

Fra : Millos

Dato : 28-10-04 21:22

okay.. så er et AN7 jo et klart bedre valg da det også har firewire og
såen... jeg har faktisk det samme probelm lige nu... hehe.. altså med
ramene.. kan højest køre 213FSB med mine ram... såe... har en barton
2500+... :)

du kender ikk tilfældigvis en der har en casemodded kabinet til at stå?

Fra : Laziter [9440]

Dato : 28-10-04 22:14

"Millos" <nospam@ler.com> skrev i en meddelelse

> du kender ikk tilfældigvis en der har en casemodded kabinet til at stå?

Nej desværre, men du kan jo købe et premodded, det koster ikke så vanvittigt
meget

Raidmax laver nogle pæne premods, 2N har også et par stykker (Demon er et af
dem jeg synes bedst om).
Ellers må du igang på egen hånd, jeg er så småt selv igang med noget
modding, så hvis du har mod på det kan vi jo hjælpe hinanden over-the-net

Mvh
Benjamin

Fra : Millos

Dato : 29-10-04 16:24

jeps kan vi da helt sikkert... er såen gået lidt i gang med at modde selv..
men har set på det her kabinet, synes det er mega fedt... :)

http://www.chippen.dk/info-hardware/Premod-Case/raidmax-822-cobra-black.shtm

Fra : Martin Johansson

Dato : 31-10-04 02:00

> [...]
> såen... jeg har faktisk det samme probelm lige nu... hehe.. altså med
> ramene.. kan højest køre 213FSB med mine ram... såe... har en barton

Bemærk at NF7-S også har Firewire, det har NF7 ikke.
Ved ikke lige om det er et NF7-S du har kigget på?
NF7 er en noget skrabet udgave, der er f.eks. heller ikke soundstorm på.

Fra : LostInSpace

Dato : 04-12-04 23:00

Hej
Har fulgt jeres chat lidt , har lige et problem med et Abit NF7 kort

Hvordan får man den til at æde en PC3200 / 400Mhz DDR klods à 512MB ?

Den viser kun 333 Mhz . men kort er vel beregnet til at drøne afsted med 400
over hele kortet ... eller laver de virkelig selv flaskehalse ????

Fra : Martin

Dato : 05-12-04 00:45

"LostInSpace" <shivaFJERN@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Den viser kun 333 Mhz . men kort er vel beregnet til at drøne afsted med
> 400 over hele kortet ... eller laver de virkelig selv flaskehalse ????

Gå i bios og check om den er stillet rigtigt. Evt. ram supported by SPD
istedet for AUTO.
Er processoren også instillet til en cpu der kører 400mhz bus?

Martin