bedste bundkort til en barton 2500+?
Fra : Millos

Dato : 28-10-04 16:23

ja skal OC så hvad er det bedste bundkort at OC med..?

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 28-10-04 16:41

Millos wrote:
> ja skal OC så hvad er det bedste bundkort at OC med..?

Abit NF7-s v 2.0 (og ikke deres nyere, som også hedder noget med 2)
Ellers kan modellen større også bruges, hedder noget med AN7 tror jeg

/Bjarke

Fra : Millos

Dato : 28-10-04 16:57

okay.. er det det mobo der kan unlocke mutliplieren...?

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 28-10-04 19:10

Millos wrote:
> okay.. er det det mobo der kan unlocke mutliplieren...?

Ja... MEN kun hvis din barton er fra før uge 39..eller er det 35?.. Ok
lidt google giver: "Yeah week39 is when the super-locked ones started
showing up."
Så sørg for at din er det... Hvis det den nu viser sig at være låst, så
fortvivl ikke, min låste 2500 kører som en 3200 bare ved at hæve fsb'en
fra 166 til 200 (men en stang DDR3200 ram). Kræver ikke extra spænding
på cpu'en, og den holdes "nede" på 50-60 grader ved fuld load, men en
billig 100 krs køler..

/Bjarke

Fra : Millos

Dato : 28-10-04 21:23

det er det jeg kører nu...! har fået min op på 213FSB med pc3200 ram... men
jeg købte min cpu for snart et år sidne.. eller sidste jul... så er den go
eller dårlig? hehe...

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-10-04 12:18

Bjarke Ravn-Jonsen wrote:

> Ja... MEN kun hvis din barton er fra før uge 39..eller er det 35?..

2004?

Jesper G. Poulsen

Fra : Thomas Hansen

Dato : 30-10-04 14:39

> 2004?

nej. 2003

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Thomas Hansen

Dato : 30-10-04 14:41

On Thu, 28 Oct 2004 20:10:20 +0200, Bjarke Ravn-Jonsen <usenet@mandril.dk>
wrote:

> Ja... MEN kun hvis din barton er fra før uge 39
Husk også at alle XP-M cpuerne er ulåste.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Millos

Dato : 30-10-04 14:55

den er købt 14/1 2004! er det godt eller skidt?

Fra : Thomas Hansen

Dato : 30-10-04 17:15

On Sat, 30 Oct 2004 15:55:18 +0200, Millos <nospam@ler.com> wrote:

> den er købt 14/1 2004! er det godt eller skidt?

DEt er ok. Men den er låst til 11 på multiplieren. Dvs. at når du sætter
den til 200fsb vil den køre 2200 hvilket svarer til 3200+. Hvis du skal
over 200mhz på fsben kræver det at rammen kan følge med. Hvis du ikke skal
til at køre asynkron hvilket absolut ikke kan betale sig.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Millos

Dato : 30-10-04 18:49

okay.. det er også det jeg har tænkt, fordi jo ringere timings jeg sætter jo
bedre fsb kan jeg sætte.. hvad vil du anbefale for nogle ram jeg ska købe
til et soltek 75frn2-l...? jeg kan jo sætte fsb en del højt..