Asus P5P800 motherboard, godt eller ?
Fra : Elector

Dato : 28-10-04 09:35

Jeg overvejer at købe et Asus P5P800 motherboard til mit nye system (P4
3.4GHz mm.), men har lidt svært ved at finde informationer om det ude på
nettet.

Er der nogen her, der ved om det er et godt/dårligt board?

Fra : Allan / Kolding

Dato : 30-10-04 18:50

Jeg har lige bygget en pc til en gut,
med dette bundkort i .

Jeg syntes nu godt om det.
Deres Q-fan er f.eks. meget bedre på dette kort,
end på de ældre P4P800 og P4C800.

NB. Strøm stikket er et 24 pins !!!!
Det alm. 20 pins kan bruges ( Alm. ATX PSU ).

Men ellers kørte det bare rigtigt godt.
Spec. ram, kørte uhyggeligt hurtigt på kortet.
PAT kan enables ligesom på det gamle P4P800.

Dog bliver Cpuérne varme ! men det gør de jo
de Prehotter.

Allan / Kolding

Klip

Fra : Elector

Dato : 30-10-04 20:22

Allan / Kolding wrote:
> Jeg syntes nu godt om det.
> Deres Q-fan er f.eks. meget bedre på dette kort,
> end på de ældre P4P800 og P4C800.

Ok, jeg har faktisk købt det, og jeg synes også ganske godt om det.
Indtil videre har det kørt fint.

> NB. Strøm stikket er et 24 pins !!!!
> Det alm. 20 pins kan bruges ( Alm. ATX PSU ).

Jeps, jeg har et med 20 pins, hvis man bare sætter det korrekt i, altså
iden rigtige ende, så virker det. Jeg går i hvert fald ud fra, at hvis
jeg havde sat den i, i den anden ende, så kunne det hurtigt gå grueligt
galt, pga. den måde de enkelte pins så ville være blevet forbundet.

> Men ellers kørte det bare rigtigt godt.

Jeps, det lader det til.

> Spec. ram, kørte uhyggeligt hurtigt på kortet.

Spec. ram = ? Jeg har noget Kingston HyperX PC3000, det kører glimrende,
ved 200MHz.

> PAT kan enables ligesom på det gamle P4P800.

Hvad er det?

> Dog bliver Cpuérne varme ! men det gør de jo
> de Prehotter.

Ok, men hmm, de bliver vel ikke varmere end normalt, eller hvad?

Fra : Allan / Kolding

Dato : 31-10-04 17:44

> Spec. ram = ? Jeg har noget Kingston HyperX PC3000, det kører glimrende,
> ved 200MHz.

Hvis man køre memtest med Everest Home Edition er der
væsentligt forskel frea et P4P800 og til dette P5P800.

> Hvad er det?

I Bios går du i advaceret Chipset.
Enable Memery accelration.

> Ok, men hmm, de bliver vel ikke varmere end normalt, eller hvad?

Northwood bliver ikke så varme. 478 pins
Men dem kan man jo ikke få til LGA 775 pins.

Men den jeg byggede blev ca. 38 grader i tomgang
og ca. 60 grader ved fuld loud.
Og det er med et 100 mm rist i siden ud for cpuén,
og 3 kabinetblæserer på low speed.

Allan / Kolding