Fejl i sti til DBEngine?
Fra : Stenovitz

Dato : 27-10-04 18:09

Hej

Efter nogle års fravær fra Delphi, er jeg ved at sætte mig ind i programmeringssproget
igen, nu i Delphi 6 Enterprise. Jeg ser lidt på samplefilerne, bla på demoen for Delphis
indbyggede TeeChart. I demoen indgår også nogle eksempler med kald til nogle databaser,
disse databaser ligger på min maskine på

E:\Programmer\Fælles Filer\Borland Shared\Data\

Når jeg under runtime forsøger at få adgang til databaseeksemplerne, dukker følgende
fejlmeddelelse op:

Project teedemo.exe raised exception class EDBEngineError with message 'Path not found.
File: E:\Programmer\Fµlles Filer\Borland Shared\Data\Animals.DBF'. Process stopped. Use
Step or Run to continue.

Umiddelbart ser det ud til at min Delphi ikke kan genkende æ, ø og å (skriver 'Fµlles'
istedet for 'Fælles'), jeg har derfor forsøgt mig med flere udveje:

1: Kopiere Borland Shared directoriet til en anden mappe og derefter lave en User Override
i 'Environmental Variables' under 'Environment Options', hvor 'CommonProgramFiles'
variablen overrides.

2: Tilføje stien under 'Project Options'->'Directories/Conditional'->'Search Path'.

Intet af det hjælper dog på mit problem, hvad gør jeg?

Mvh
Steen

Fra : Thor

Dato : 27-10-04 21:47

Flyt eller kopier indholdet fra directoriet over til et andet sted, hvor
stien ikke indeholder
danske specialtegn.

At omdøbe /Fælles filer/ til f.eks Shared er nok ikke godt, hvis der
er andre programmer der bruger directoriet.

Efter kopiering/flytning er rettes database alias'er og alt skulle gerne
køre..

mvh Thomas

Fra : Stenovitz

Dato : 28-10-04 07:33

"Thor" <thor@thor.thor> wrote in news:clp171$1vfm$1@news.cybercity.dk:

> Flyt eller kopier indholdet fra directoriet over til et andet sted, hvor
> stien ikke indeholder danske specialtegn.

Det er faktisk også det jeg har gjort, jvf. pkt 1 i mit oprindelige indlæg.

> At omdøbe /Fælles filer/ til f.eks Shared er nok ikke godt, hvis der
> er andre programmer der bruger directoriet.

Præcis, dette var jeg klar over på forhånd, jeg har ikke omdøbt /Fælles
filer kataloget, dette ville uden tvivl give en del ravage ifb. mine andre
windowsprogrammer!

> Efter kopiering/flytning er rettes database alias'er og alt skulle gerne
> køre..

Database alias'er? Hvor rettes disse?

Beklager, hvis jeg ikke udtrykte mig klart i mit første indlæg.

Mvh
Steen

Fra : Stenovitz

Dato : 28-10-04 07:43

Stenovitz <anonymous@no.home> wrote in

> Database alias'er? Hvor rettes disse?

Ok, jeg fandt selv ud af at database aliases kan rettes i Borlands BDE
Administrator (Start->Programmer->Borland Delphi 6->BDE Administrator).

Tak for hjælpen!

Mvh
Steen