Hvilken CPU til Asus A7N8X?
Fra : Falcon

Dato : 27-10-04 16:30

Jeg har overnævnte bundkort og i manualen står der:

"Socket A for AMD XP 2800+ or higher"

Hvor meget er "higher", altså hvor stor CPU kan den køre med?

mvh Falcon

Fra : broby

Dato : 27-10-04 16:58

du kan smide en xp3200+ på det samt pc3200 ram og så kører det bare derud
af!

mvh Søren

Fra : Zulu

Dato : 27-10-04 19:32

broby wrote:
> du kan smide en xp3200+ på det samt pc3200 ram og så kører det bare
> derud af!

Det kommer an på om det er med NF2 Ultra 400, chipset.
Et standard NF2 kan max køre med FSB333 CPU'er og XP3200 er en FSB400 CPU.

Går ud fra at du kan indstille multiplieren på det board, så vil jeg
anbefale en XP-M (mobile) de er ulåste så.

Zulu

Fra : Falcon

Dato : 28-10-04 08:26

On Wed, 27 Oct 2004 20:31:42 +0200, "Zulu"
<zulu@.N.O.S.P.A.M.toughguy.net> wrote:

Hejsa Zulu

>Det kommer an på om det er med NF2 Ultra 400, chipset.
>Et standard NF2 kan max køre med FSB333 CPU'er og XP3200 er en FSB400 CPU.

Ved Front Side Bus står der "kun" 333/266/200Mhz, så det vil med
andre ord sige at det udelukker en XP3200, Hvad så med en XP3000?

>Går ud fra at du kan indstille multiplieren på det board, så vil jeg
>anbefale en XP-M (mobile) de er ulåste så.

Det har vel kun interesse hvis man vil overclocke eller hvad?

mvh Falcon

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 28-10-04 09:01

Falcon <falcon1@email.dk> skrev 2004-10-28:

> Ved Front Side Bus står der "kun" 333/266/200Mhz, så det vil med
> andre ord sige at det udelukker en XP3200, Hvad så med en XP3000?

Ja de fås bode som 333 og 400. Pas på hvad du får købt dig

> Det har vel kun interesse hvis man vil overclocke eller hvad?

Eller underclocke (for at spare strøm)

Thomas

Fra : Zulu

Dato : 29-10-04 14:55

Falcon wrote:

> Det har vel kun interesse hvis man vil overclocke eller hvad?

Nej, det er netop også interessant for folk som har mb, der ikke
understøtter 200MHz FSB (400DDR).
Du kan fx sætte din XP-M til at kører 166x14 = 2333,3MHz, eller måske mere,
og måske uden at hæve spændingen
over 1,65 V som er default for fx en XP3200.

Zulu

Fra : Brian Lund

Dato : 27-10-04 21:42

> Jeg har overnævnte bundkort og i manualen står der:
>
> "Socket A for AMD XP 2800+ or higher"
>
> Hvor meget er "higher", altså hvor stor CPU kan den køre med?

Du skal have board version 1.04 eller højere og BIOS 1004 for at køre CPU'er
med 166 og 200 MHz FSB (DDR 333/400) - Hvis du har PCB 2.00 og BIOS 1010
eller nyere kan du også bruge de nye (men "langsomme") Sempron CPUer...

www.google.com - til næste gang - eller www.asus.com
http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx

Faktisk kan du finde de informationer for _næsten_alle_ bundkort, på
producentens hjemmeside!

Brian