Skrive til låst fil
Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 27-10-04 11:20

Er det på nogen måde muligt at skrive til en fil, som et andet program
har åbnet og låst???

Lars

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 27-10-04 11:28

Lars Holm Thomsen wrote:

>Er det på nogen måde muligt at skrive til en fil, som et andet program
>har åbnet og låst???
>
>Lars

nej..... forhaabentligt ikke....*S*
/f

Fra : John Vedsegaard

Dato : 15-12-04 00:35

Ved ikke hvad du skal bruge det til, men ja det er der.
Læs i FAT´en hvor filen ligger og skriv direkte til adressen.
Lidt tricky, men muligt.
Har ikke leget med sådan noget siden DOS-tiden.
Jeg tror de fleste virusforfattere kan gøre det...

--
John Vedsegaard

www.taform.dk
"Lars Holm Thomsen" <aslaktoke-RE-MO-VE-toke@yahoo.NOTdk> skrev i en
meddelelse news:uftun05j79qcqn0a4b8tlcugl415jhirfj@4ax.com...

Fra : Christian Iversen

Dato : 15-12-04 01:32

John Vedsegaard wrote:

> [...]
> Lidt tricky, men muligt.
> Har ikke leget med sådan noget siden DOS-tiden.
> Jeg tror de fleste virusforfattere kan gøre det...

Med mindre han skal skrive et nyt filsystem er den løsning "alle slags
forkert".

--
M.V.H
Christian Iversen

Fra : Lars HT

Dato : 15-12-04 12:53

"Christian Iversen" <chrivers@iversen-net.dk> wrote in message

> Med mindre han skal skrive et nyt filsystem er den løsning "alle slags
> forkert".

Tak for svarene til alle!
Jeg har nu forstået at det ikke er muligt (=læs: samt smart at forsøge)!

Lars

Fra : John Vedsegaard

Dato : 18-12-04 12:42

"Christian Iversen" <chrivers@iversen-net.dk> skrev i en meddelelse

> Med mindre han skal skrive et nyt filsystem er den løsning "alle slags
> forkert".
>
> --
> M.V.H
> Christian Iversen

Hehe du har selvfølgelig ret i det, jeg anvendte det i sin tid da jeg skrev
et formaterings-program, det kunne formatere uden at slette data på en
diskette så der blev mere kapasitet (1.7MB på en 1.2MB disk).

--
John Vedsegaard

www.taform.dk

Fra : Christian Iversen

Dato : 18-12-04 17:35

John Vedsegaard wrote:

> [...]
> skrev et formaterings-program, det kunne formatere uden at slette data på
> en diskette så der blev mere kapasitet (1.7MB på en 1.2MB disk).

Det tvivler jeg lidt på - har du ikke bare fjernet filsystemet og lagt filen
direkte på disketten? Eller var det virkelig et hardware-trick man kunne
lave for at benytte "kanten" af disketten eller lignende?

--
M.V.H
Christian Iversen

Fra : John Vedsegaard

Dato : 20-12-04 16:36

www.taform.dk

> [...]
> direkte på disketten? Eller var det virkelig et hardware-trick man kunne
> lave for at benytte "kanten" af disketten eller lignende?

Man benyttede både spor 81 og fjernede det gab der var mellem de enkelte
sektorer.

John