Skilte (fri/optaget) i havne
Fra : Lotte

Dato : 27-10-04 10:43

Vi er er ved at undersøge mulighederne for ny skilte (frit/optaget) i
vor havn (til gæstesejlere). Formålet er, at det skal være nemt for
alle. Jeg mener at have set et skilt med en slags "skyder", hvor man
let kan skifte mellem rødt og grønt. Jeg tror, det var i Skanør, jeg
så dem. Jeg har søgt på nettet (så godt jeg kunne), men har ikke
kunnet finde info om disse skilte. Er der nogen her, der ved, hvor man
kan få information om og købe disse skilte. Meget gerne med et link.
På forhånd tak for hjælpen.

Jeg har prøvet Masnedø og Hjertmans.

Mvh

Lotte
---

Se min båd på http://www.geocities.com/lotte/

Fra : Bent E.

Dato : 27-10-04 16:55

Lotte wrote:
> [...]
> kunnet finde info om disse skilte. Er der nogen her, der ved, hvor man
> kan få information om og købe disse skilte. Meget gerne med et link.

Hi Lotte.
Jeg har ikke noget link eller adresse.
Men jeg vil lige nævne at jeg for nogle år siden i Tyskland (Neüstadt)
bemærkede at man der havde skilte med 3 farver, nem lig rød/grøn/gul.
Den gule betød at ejeren kom hjem i løbet af søndagen, altså en
week-end farve.
Jeg synes ideen var meget god.
Hvordan de 3 farver var placeret indbyrdes, husker jeg ikke præcis,
men der kan jo tænkes flere muligheder.

Venlig hilsen
Bent E.

--
ved mail, fjern XYZ

Det er usundt at spise på en tom mave.
W.C.Fields

Fra : Ivrige sejler

Dato : 30-10-04 08:37

Jeg mener at have set netop det skilt du er ude efter i Nautisk Udstyr,
Watski eller Marine World.

Det er sikkert ikke en stor hjælp, men jeg er sikker på at jeg har set den
type skilt i en af de danske bådkataloger.

Fra : AFN

Dato : 30-10-04 11:10

Masnedø er leveringsdygtige i nogle af slagsen. Dog ikke med skyder, men de
kan vendes til henholdsvis rød/grøn.
Side 79 i deres katalog, varenr: 375855.

AFN