MS-SQL: Problem ved import af data
Fra : Morten Snedker

Dato : 26-10-04 14:26

Når jeg forsøger at kopiere en bestemt database et sted til et andet
(både samme server eller anden server (alle SQL-2000)), så fejler den
under kørslen med "Invalid object name: "...og så navn på et view
(flere views fejler).

Compiler jeg databasen, får jeg ingen fejl. Checker jeg syntax på view
som fejler, er der heller intet.

Nogen idé til hvad der kan være galt?

mvh /Snedker
---
http://dbconsult.dk
Email: mortenatdbconsultdotdk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-10-04 14:36

Morten Snedker skrev:

> Når jeg forsøger at kopiere en bestemt database et sted til et andet
> (både samme server eller anden server (alle SQL-2000)), så fejler den
> under kørslen med "Invalid object name: "...og så navn på et view

Kan du give nogle eksempler på de navne der fejler?

Er der views med schema binding?

Er der objekter med samme navn i den database du importerer til?

Er der objekter der er ejet af andre end dbo?

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 26-10-04 14:38

"Morten Snedker wrote

> [...]
> (både samme server eller anden server (alle SQL-2000)), så fejler den
> under kørslen med "Invalid object name: "...og så navn på et view

Muligvis brug af "beskyttede" navne?
Har du nogle aliaser eller andet der kan gå for at være T-SQL udtryk?

- Peter