DB i Delphi3
Fra : Poul-Erik

Dato : 25-10-04 21:18

Hej ng'er

Hvordan får jeg en DB/Table til at regne eks.

Kolonne 1 : Kolonne 2

den skal hele tiden tage værdien i Kolonne 1 og lægge til i kolonne 2

mvh og tak

pen

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 25-10-04 21:26

Den slags er ikke standard i database-SQL, men jeg ved at f.eks. DBISAM har
sådan en funktion i den seneste udgave (som ikke understøtter D3).

Men du kan jo altid løbe alle poster igennem og summere manuelt.

hilsen
Uffe

Fra : Thor

Dato : 26-10-04 15:19

Hej Poul Erik
Prøv noget i den her stil: (ikke testet)

var akkusum : integer;

table1OnOpen:
begin
akkusum := 0;
end;

Table1OncalcFields:
begin
akkusum := akkusum + table1felt.asinteger;
table1akkusum.asinteger := akkusum;
end;

Hilsen Thomas