Backup fra win-family
Fra : Ewan Pedersen

Dato : 25-10-04 20:11

Hej Alle

Jeg skulle have slettet mit c-drev og inden da tager jeg backup mine data
fra win-family det må være 6,01

Nu har jeg så endelig fået gang i den igen, og har down load 6,02 men nu vil
den ikke importer det fra disketten.

Det kan måske være at det er lavet om fra FAT32 til jeg tror det hedder NTFS

Så der er måske ikke noget at gøre, filen på disken er på 53KB

MVH/Ewan

Fra : aafe

Dato : 25-10-04 20:20

Ewan Pedersen wrote:

> Det kan måske være at det er lavet om fra FAT32 til jeg tror det hedder NTFS

Hvis du har det på en diskette, er hverken FAT32 eller NTFS inde i
billedet, men disketter (især slidte eller ældre disketter) er desværre
ikke et udpræget pålideligt medie.

med venlig hilsen

Arne

--
Skriv under på protesten http://eckmann.dk/underskrift/

Fra : Göran Wennerström

Dato : 25-10-04 21:49

"Ewan Pedersen" <etp@pedersen.tdcadsl.dk> skrev

> [...]
> fra win-family det må være 6,01
>
> Nu har jeg så endelig fået gang i den igen, og har down load 6,02 men nu

Hej, brugte du programmets back-up løsning?

Hvad hedder din back-up fil på disketten?

xxx.ge6

xxx.1

Hvad sker der når "den ikke vil importere"?

Venlig hilsen Göran.

PS.Der endnu har spinkle håb om at en ny version Winfam kommer, snart...

Fra : Bent Fleron

Dato : 26-10-04 00:18

Göran Wennerström wrote:

> PS.Der endnu har spinkle håb om at en ny version Winfam kommer,
> snart...

Suk - suk. Det samme har jeg, men nu har gruppen her i Svendborg
anbefalet at skifte til 'Legacy', - det så spændende ud.
--
Med venlig hilsen Bent Fleron.
For den der orker at sende en returmeddelelse

Fra : Arne Feldborg

Dato : 26-10-04 01:05

"Bent Fleron" <ikke@gyldig.invalid> skrev Tue, 26 Oct 2004 01:17:30
+0200

>Suk - suk. Det samme har jeg,

Jeg er i præcist samme situation. Men efter at det lovede tidspunkt
endnu engang er overskredet og der reelt ikke er sket noget i 3 år, har
jeg opgivet. Een ting er at de åbenbart hverken vil eller kan lave det
nødvendige udviklingsarbejde.

Men at de bliver ved med at oplyse om den kommende nye version, og sågar
har hele sider om hvilke nye ting og finesser der angivelig skulle være
i det - og sågar bliver ved med at sælge den dybt forældede version med
henvisning til at den nye jo er på vej - det er simpelhen regulært
bondefangeri, for nu at bruge et pænt udtryk.

>men nu har gruppen her i Svendborg
>anbefalet at skifte til 'Legacy', - det så spændende ud.

Efter at have prøvet mange forskellige programmer, som hver især har
deres fordele og ulemper, er jeg faktisk også (foreløbigt) stoppet op
ved Legacy. Jeg er dog ikke skiftet endeligt over endnu.

--
mvh, A:\Feldborg

Folketællinger Hammerum og Bølling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : Baertel

Dato : 26-10-04 17:09

Jeg korresponderede for en måneds tid med Winfamily om den nye version.
Jeg fik at vide at den er sendt ud til beta-test her i efteråret.

Jeg har også ventet længe, og har prøvet flere programme i mellemtiden.
Bl.a. TMG og Legacy.

Mit valg faldt på Legacy, og der bliver jeg nok hængende.

Mvh. baertel

Fra : Ewan Pedersen

Dato : 26-10-04 19:44

Hej Arne
Ja så kan jeg godt høre at det ikke hjælper at sende filen så andre kan
måske åbne den, det ender nok med at jeg skal taste det ind igen, men nu
kommer vinteren jo og der er jo ikke så meget data på 53 KB som jeg kan
regne ud i andre har, så langt er jeg ikke kommet.
Det bliver også spændende at efter forske da jeg er gift med en Englænder.

--
MVH/Ewan

Fra : Arne Feldborg

Dato : 27-10-04 07:38

"Ewan Pedersen" <etp@pedersen.tdcadsl.dk> skrev Tue, 26 Oct 2004
20:43:40 +0200

>Hej Arne
>Ja så kan jeg godt høre at det ikke hjælper at sende filen så andre kan
>måske åbne den, det ender nok med at jeg skal taste det ind igen,

Nu kan det jo være fejl enten på disken eller på drevet eller en
kombination af begge dele. Inden du går til så drastiske midler bør du
efter min mening absolut prøve om filen kan læses ind på en (eller gerne
flere) andre computere.

Selvom vedkommende ikke har Winfam, så bare prøv om filen kan kopieres
over på hans harddisk. Hvis de kan det, så er data ihvertfald reddet.
Det kan så blive lidt besværligt at få dem tilbage til din egen computer
igen - men absolut ikke umuligt.

Hvis du kan få disken læst ind på en anden computer med Winfam
instaleret kan du bare gemme det under et nyt navn og så flytte *.ge6
filen direkte over på din egen computer - sådan som andre også har
beskrevet.

Selv om du på et tidspunkt måske skal skifte program har du jo alligvel
brug for dine 'gamle' data, hvis det altså overhovedet er muligt at
redde dem

Fra : Ewan Pedersen

Dato : 27-10-04 22:00

Hej Arne

Ja jeg kan godt copy filen over på min PC men jeg syntes at filen hed efter
punktum GED, kan det godt passe at i 6.01 ved sådan, og i 6.02 er det ge6.
Når jeg prøver at hente filen køre den bare hele tiden og til sidst siger
den at hukommelsen er opbrugt i PC.

--
MVH/Ewan

Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD
Knaus Euro Star Style 551 TF

Fra : Arne Feldborg

Dato : 27-10-04 22:19

"Ewan Pedersen" <etp@pedersen.tdcadsl.dk> skrev Wed, 27 Oct 2004
22:59:31 +0200

>Ja jeg kan godt copy filen over på min PC men jeg syntes at filen hed efter
>punktum GED, kan det godt passe at i 6.01 ved sådan, og i 6.02 er det ge6.

Hallaløjsa, det var en helt anden snak. Så skal du bare bruge Import
istedet for Hent. Det burde køre helt uden problemer.

Fra : Göran Wennerström

Dato : 27-10-04 23:19

> [...]

> Når jeg prøver at hente filen køre den bare hele tiden og til sidst siger

Nu fik jeg den forståelse af at du havde taget en sikkerhedskopiering, så
skal du tilbage til sikkerhedskopiering, og klik i Hent Data Fra, så skulle
det virke, om filen/disketten er ok.

Om din fil hedder xx.ged, så har du eksporteret til en gedcom fil, og skal
importere filen igen ved import rutinen.

Om filen hedder xx.ge6, så er det arbejdsfilen som winfam bruger, og den
skal bare åbnes ved at bruge Hent.

Ved at bruge sikkerhedskopiering får filen på første diskette navnet xx.1,
på den anden xx.2

Hvor xx er navnet du bruger som filnavn.

Har du prøvet Sikkerhedskopiering, Hent Data, med disketten i A drevet?

Venlig hilsen Göran.

Fra : Ewan Pedersen

Dato : 26-10-04 19:37

Ja jeg brugte backup og der fra kan den kun gemme på A:/
Det undrede mig nemlig at man kan ikke skifte til andre drev.

--
MVH/Ewan

Fra : Göran Wennerström

Dato : 26-10-04 21:59

"Ewan Pedersen" <etp@pedersen.tdcadsl.dk> skrev

> Ja jeg brugte backup og der fra kan den kun gemme på A:/
> Det undrede mig nemlig at man kan ikke skifte til andre drev.

Ok, men kan du finde filen igen på disketten, eller hvor begynder dine
problemer med at genoprette back-up'en?

Venlig hilsen Göran.

PS. Zip winfam's arbejdsfil, det er en alternativ måde at tage back-up på.

Fra : Ewan Pedersen

Dato : 27-10-04 22:04

Ja jeg kan godt se filen på stifinder, og jeg kan lægge den over på drevet.
Det er når jeg er inde i WF at den ikke vil kendes ved den

--
MVH/Ewan

Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD
Knaus Euro Star Style 551 TF

Fra : Baertel

Dato : 28-10-04 16:57

Hej Ewan
Det ser ud til at det er et problem for dig at at kapere den fil.
Der er mange forslag til en løsning. Her er en ny.
Filen er ikke større end at den nemt kan sendes med en mail. Du er velkommen
til at sende en mail til mig med filen vedhæftet, så kan vi se om også jeg
får problemer. Jeg har stadig min WinFamily 6.02 installeret. Hvis filen
indeholder data som du ikke vil have frem, så foreslår jeg at du laver en
aftale med en du stoler på.
Jeg tror det er den bedste løsning lige nu, at få filen testet på en anden
maskine.

mvh
baertel
baertel@hlaug.dk

Fra : Carl Müller

Dato : 27-10-04 06:12

On Tue, 26 Oct 2004 20:37:04 +0200, "Ewan Pedersen"
<etp@pedersen.tdcadsl.dk> wrote:

>Ja jeg brugte backup og der fra kan den kun gemme på A:/
>Det undrede mig nemlig at man kan ikke skifte til andre drev.
Det er egentlig lettest å kopiere filen utenom WinFam, dvs. at du går
inn i WinFam katalogen og kopierer *.ge6-filen som WinFam lager når du
lagrer dataene.Du finner databasefilen på maskinen din hvis du bruker
wildcards og leter etter *.ge* Hvis filen er på så lite som 50kB har
det ingen hensikt å Zip'e den. Min fil er på 17MB og den pleide jeg å
Zip'e til to-tre disketter, men nå legger jeg den like greitt unzip'et
til en USB pen-drive. Uansett er ovenstående prosedyre MYE raskere enn
om du bruker WinFams egen rutine for sikkerhetskopiering.
Carl