Nyt bundkort - Chipset= SIS eller Intel
Fra : Agemam

Dato : 25-10-04 18:10

Hej NG

Jeg skal købe et nyt bundkort, hvor jeg nu stiller et spørgsmål.

Skal Chipsettet være SIS eller Intel's ?

Jeg har nemlig haft et bundkort hjemme, hvor at det var VIA's Chipset der
sad på, og hold da op, jeg har haft problemer med dette kort.

Er der nogen der har erfaringer med ovenstående Chipset's ?

MvH
Agemam

Fra : Zulu

Dato : 25-10-04 18:35

"Agemam" <agemam_nospam@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sad på, og hold da op, jeg har haft problemer med dette kort.
>
> Er der nogen der har erfaringer med ovenstående Chipset's ?

Hvilken CPU? Måske dumt spørgsmål siden du nævner Intel, men bare lige for
en ordens skyld.

Jeg tror dog ikke at der er nogen herinde, der er uenig med mig i at Intel
laver klart de bedste chipsets til deres egne CPU'er.

Zulu

Fra : Agemam

Dato : 25-10-04 18:39

Åh undskyld. Det er en Intel Pentium 4

Fra : Zulu

Dato : 25-10-04 18:54

> Åh undskyld. Det er en Intel Pentium 4

Ja, men dem er der mange forskellige af...
Hvilken model/ sokkel?

Zulu

Fra : Agemam

Dato : 25-10-04 19:01

He he - vi prøver igen
Disse informationer er taget via Aida32, håber at du ud fra det, kan læse
mere om den =)

CPU Egenskaber:
CPU Type Intel Pentium 4A,
2533 MHz (4.75 x 533)
CPU Alias Northwood, A80532
CPU Stepping C1
Oprindelig Hastighed 2533 MHz
L1 Trace Cache 12K Instructions
L1 Data Cache 8 KB
L2 Cache 512 KB (On-Die, ATC,
Full-Speed)

CPU Fysisk Information:
Type 478 Pin uPGA
Størrelse 3.50 cm x 3.50 cm
Transistorer 55 million
Proces Teknologi 6M, 0.13 um, CMOS,
Cu, Low-K
Teknologi 131 mm2
Core Spænding 1.475 - 1.55 V
I/O Spænding 1.475 - 1.55 V
Typisk Forbrug 38.7 - 82 W
(afhængig af clock hastighed)
Maksimalt Forbrug 49 - 103 W

Fra : Zulu

Dato : 25-10-04 19:23

> He he - vi prøver igen
> Disse informationer er taget via Aida32, håber at du ud fra det, kan læse
> mere om den =)
>
> CPU Egenskaber:
> CPU Type Intel Pentium 4A,
> 2533 MHz (4.75 x 533)
> CPU Alias Northwood, A80532
> CPU Stepping C1
> Oprindelig Hastighed 2533 MHz
> L1 Trace Cache 12K Instructions
> L1 Data Cache 8 KB
> L2 Cache 512 KB (On-Die,
> ATC,

Det er det, der hedder en Pentium 4-B.
Så vil jeg anbefale et Intel 865 eller 875 chipset, forudsat at du har gode
ram PC2700+

Zulu

Fra : Agemam

Dato : 25-10-04 19:25

OK tak for info til alle. Jeg går på jagt efter et..

Regards
Agemam

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-04 18:58

Agemam wrote:
> Åh undskyld. Det er en Intel Pentium 4

Jeg kører efter devisen: Intel chipsets til Intel CPU'er (og nVidia til
AMD)...

--
Mvh/Martin K
3 x Le Mans tilskuer - on location...

Fra : Aragorn25

Dato : 25-10-04 20:49

Hold dig til INTEL, og hold dig væk fra det billige SIS-TIS!

"Martin Kirschmeyer" <kirschmeyer (a) FJERN DETTE hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:417d3eb3$0$173$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-04 20:59

Aragorn25 wrote:
> Hold dig til INTEL, og hold dig væk fra det billige SIS-TIS!

Det er jo netop også det jeg skriver...