Folketællinger på AO
Fra : Ukendt

Dato : 24-10-04 23:54

Hentning af kirkebøger virker ok.

Men, når jeg henter et opslag under folketællinger på Arkivalieronline,
sker der som regel intet. Efter en meget kort aktivitet på linien, ender
det op med samme billede igen, altså det, hvor man vælger opslag nr.

Har nu fundet ud af, at hvis jeg først henter et enkelt opslag fra en
kirkebog, og derefter går tilbage til folketællinger, så virker disse
også. (Kan dog godt falde ud igen, inden jeg får bladet hele
folketællingen igennem).

Jeg har hidtil troet, at det var min opsætning, der var problemet, men det
er samme problem på begge maskiner. (WinXP og WinXP SP2).
Bruger også Zonealarm firewall - som jeg også har prøvet at lukke ned.
Ingen ændring.
Men, så kom min nabo idag og klagede over nøjagtig det samme problem ;.).
Han kører også WinXP SP2.
Ellers har vi intet tilfælles udover, at vi kører på samme IP adresse.

Er der virkelig ikke andre her i gruppen, der oplever dette?

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : henning madsen

Dato : 25-10-04 08:03

Jeg tror at du måske har blokeret pop-up vinduer (service pack2) Hvis der
kommer en gul linje under adresselinjen klikker du på den og vælger "tillad
altid pop-up vinduer fra dette websted"
mvh. Henning Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-04 18:47

Den 25/10-2004 klokken 09:03, skrev
"henning madsen" <henmads@tiscali.dk>
i <417ca52b$0$235$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>:

> [...]
> der kommer en gul linje under adresselinjen klikker du på den og vælger
> "tillad altid pop-up vinduer fra dette websted"

Tak for tippet, men det er nu ikke dér, at problemet ligger.
Nu har jeg snart prøvet alle indstillinger af inden for Interne Explorer
og Zonealarm - uden succes,

Det mystiske er også, at problemet _aldrig_ opstår, når jeg henter
kirkebøger.

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Else Hansen

Dato : 25-10-04 20:38

Jo, jeg har ihvertfald også problemer.

Når jeg f.eks. i kirkebøger klikker amt i -mit tilfælde Svendborg-
kommer der - når jeg fortsætter - kun fra Svendborg By lige meget
hvordan jeg bærer mig ad, det er ret træls.

Ligeledes har jeg prøvet folketællinger, der kan jeg komme ind til hvor de
står
opført med sognenavn og årstal, men når jeg klikker på
et bestemt år, sker der absolut ingenting.

Er der gode råd, vil jeg blive meget glad.

v.h. Else Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-04 22:11

Den 25/10-2004 klokken 21:38, skrev
"Else Hansen" <elsehansen@get2net.dk>
i <fDcfd.2235$_J6.112@news.get2net.dk>:

> Jo, jeg har ihvertfald også problemer.

> Når jeg f.eks. i kirkebøger klikker amt i -mit tilfælde Svendborg-
> kommer der - når jeg fortsætter - kun fra Svendborg By lige meget
> hvordan jeg bærer mig ad, det er ret træls.

Hvis du kun får sognene Sct. Nicolai og Vor Frue, er dette korrekt. Der er
ikke lagt flere ind - endnu.

> Ligeledes har jeg prøvet folketællinger, der kan jeg komme ind til hvor
> de står
> opført med sognenavn og årstal, men når jeg klikker på
> et bestemt år, sker der absolut ingenting.

Den rækkefølge forstår jeg ikke helt?
I folketællinger starter du jo med at vælge årstal.
Derefter typen af sogn.
Og så kan du vælge Amt, Herred og Sogn.
Er det i den rækkefølge, du gør det?

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : aafe

Dato : 28-10-04 19:45

On Mon, 25 Oct 2004 00:54:28 +0200, "Kjeld Nielsen" wrote:

> [...]
>er samme problem på begge maskiner. (WinXP og WinXP SP2).
>Bruger også Zonealarm firewall - som jeg også har prøvet at lukke ned.

Det har egentlig ikke noget med dit problem at gøre, men hvis jeg går
ind på http://www.georgewbush.com/, kommer jeg til at tænke på, om han
har lært noget af Arkivalieronline, eller om det er omvendt ?

med venlig hilsen

Arne
Skriv under på protesten http://eckmann.dk/underskrift/