Standpladser ?
Fra : Claus

Dato : 24-10-04 20:18

Hvordan finder man de gode "standpladser" i åen ?
Har prøver at være en tur i Karup å, uden der skete det mindste

--
\Claus

Fra : Møller

Dato : 25-10-04 06:58

> Har prøver at være en tur i Karup å, uden der skete det mindste
>
> --
> \Claus

Jeg har fisket ca. 40 gange i Karup å i år, uden der skete det mindste.
Selv om man kender standpladserne er det ikke ensbetydende med at man fanger
fisk.
Karup å holder på rigtig mange fisk her sidst på sæsonen, men de er IKKE
nemme at lokke.
Men det er NU chancen er størst.

Møller

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-04 08:21

"Claus" <cd@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan finder man de gode "standpladser" i åen ?
> Har prøver at være en tur i Karup å, uden der skete det mindste

Her er en beskrivelse af Høgild-stykket, og dets standpladser:
http://www.lystfisker-vsf.dk/Karup%20(kend).htm

/Alex

Fra : Claus

Dato : 25-10-04 08:41

> Her er en beskrivelse af Høgild-stykket, og dets standpladser:
> http://www.lystfisker-vsf.dk/Karup%20(kend).htm
>
> /Alex

Tak for det Alex
Findes der noget lignende for "Hernings stykke" ?
--
\Claus

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-04 08:52

> Findes der noget lignende for "Hernings stykke" ?

http://www.herning-sportsfiskerforening.dk/meppsen/philip-kunstmaleren/

Søg selv videre på foreningens hjemmeside.

/Alex

Fra : Claus

Dato : 25-10-04 09:05

> http://www.herning-sportsfiskerforening.dk/meppsen/philip-kunstmaleren/
>
> Søg selv videre på foreningens hjemmeside.
>
> /Alex

Og tak igen til Alex.....
Stor hjælp.... Jeg kigger selv videre.
Er helt grøn.... ved åen (har kun været der 1 gang) og med Fluestangnen er
jeg også nybegynder...
Men skal nok komme efter det i det nye år.

Knæk & bræk

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-04 09:52

> Er helt grøn.... ved åen (har kun været der 1 gang) og med Fluestangnen er
> jeg også nybegynder...

Ellers skulle du prøve at tage en fisketur uden fiskestang.
Gå en tur langs åen i sæsonen, og se hvor og hvordan de lokale fisker. Det
er mere lærerigt end alverdens litteratur.
Jeg har også nogle gange gået en tur langs Karup å i skumringen, hvor der
ikke er så mange fiskere tilbage. Så bliver lydene forstærkede, og det lyder
faktisk somme tider som om der bliver smidt kalve i åen, så store er de fisk
der springer :)

> Men skal nok komme efter det i det nye år.

Selvfølgelig skal du det. Tålmodighed er det vigtigste fiskeredskab

Knæk og bræk
Alex

Fra : Johan Gadegaard

Dato : 25-10-04 10:07

> Hvordan finder man de gode "standpladser" i åen ?
> Har prøver at være en tur i Karup å, uden der skete det mindste

Du finder standpladserne ved at komme der igen og igen. Bruge sanserne og
sætte dig ind i havørredens levevis. Der er hverken meget sport eller sjov i
at få det hele serveret. Og fremfor alt - du lærer ikke noget af det. Og jeg
lover dig - det er langt sjovere at fange fisk, du selv har støvet op.

Jeg kender meget garvede Karup å fiskere, som jævnligt optræder på
storfangerlisterne, og som har indgående kendskab til standpladser. To af
dem har ikke fanget én eneste i år i Karup å. Men de kommer igen næste år,
for de har det vigtigste for en lystfisker. Tålmodighed!

Johan