Køb af brugt båd i udlandet
Fra : Rasmus Riis

Dato : 24-10-04 19:19

Hej,

Jeg overvejer lidt at købe en brugt motorbåd i udlandet (Holland eller
Tyskland). Hvad skal man være specielt opmærksom på i forhold til
bådkøb i DK? Hvilke udgifter skal man være forberedt på ved indførsel
af brugt båd fra EU (skat, moms, told osv.)?

Hvor kan man få ydeligere oplysninger om bådkøb i udlandet?

På forhånd tak
Rasmus Riis

Fra : Claus Tersgov

Dato : 25-10-04 11:28

Rasmus Riis skriblede og skrablede følgende:

> [...]
> bådkøb i DK? Hvilke udgifter skal man være forberedt på ved indførsel
> af brugt båd fra EU (skat, moms, told osv.)?

Fra EU, ingen. Det eneste er, at du skal være sikker på, er, at der er
betalt moms af båden. Få evt. en sælgererklæring, hvor han garanterere på
tro og love, at momsen er betalt og ikke modregnet senere.

Dernæst skal man naturligvis være opmærksom på restgæld....

Jeg ville få en lokal advokat med forstand på bådhandel til at ordne
handlen. Det er naturligvis ikke nogen skudsikker garanti, men i det mindste
et vidnedsbyrd om, at du har handlet i god tro.

Claus